امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تحصیل 170 دانشجوی خارجی در دانشگاه رازی کرمانشاه

#1
تحصیل 170 دانشجوی خارجی در دانشگاه رازی کرمانشاه 1

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه از تحصیل 170 دانشجوی خارجی در این دانشگاه خبر داد.



به گزارش خبرنگار دانشگاهی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، دکتر محمد ابراهیم اعلمی آل آقا در نشست مشترک با هیات علمی و تجاری استان ازمیر ترکیه که امروز(10 خرداد) در محل سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه رازی برگزار شد، اظهارکرد: دانشگاه رازی دانشگاهی است با بیش از 40 سال قدمت که جامعیتی علمی به منطقه غرب ایران داده است.



وی ادامه داد: این دانشگاه در حال حاضر 13 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دارد که حدود 3200 نفر از دانشجویان این دانشگاه در مقاطع ارشد و دکتری مشغول تحصیل هستند.



رییس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: دانشگاه رازی 9 دانشکده و سه مرکز فعال در شهرستانهای مختلف استان دارد و تعداد اعضای هیات علمی آن نیز بالغ بر 420 نفر است.



اعلمی آل‌آقا تصریح کرد: دانشگاه رازی اساتید به نام و مشهوری همچون پروفسور شمسی پور، پروفسور خدایی و پروفسور قلیوند دارد که جزو دانشمندان برتر جهان اسلام هستند.



وی خاطرنشان کرد: پروفسور شمسی پور به تنهایی دارای بیش از 700 مقاله ISI است که در سطح دانشگاه های برتر جهان اسلام رتبه ممتازی دارند.



رییس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: دانشگاه رازی کرمانشاه در زمینه تعاملات بین المللی تفاهم نامه‌های خوبی با دانشگاه‌های کشورهای همسایه و همچنین دانشگاه های معتبر جهان همچون دانمارک و فرانسه منعقد کرده است.



اعلمی آل آقا خاطرنشان کرد: این دانشگاه همچنین در حوزه جذب دانشجویان خارجی نیز فعال بوده و در حال حاضر 170 دانشجوی خارجی که عمدتا عراقی هستند دارد که اغلب این دانشجویان در مقاطع ارشد و دکتری مشغل تحصیل هستند.



وی همچنین یادآور شد: اخیرا باتوجه به تاکیدات دولت و برنامه ریزی کلان کشور که بر مقوله تعامل دانشگاه و صنعت بسیار تاکید شده، دانشگاه رازی نیز در این مسیر گام برداشته و تعاملات خوبی با حوزه صنعت و بازار برقرار کرده است.



اعلمی آل آقا اظهارکرد: ما در مجموعه دانشگاه رازی بسیار علاقمند به توسعه و تعمیق ارتباطات دوسویه با دانشگاه ازمیر ترکیه هستیم و امیدواریم که انعقاد این تفاهم نامه همکاری مشترک، پایه ای برای ادامه دیگر فعالیت های مشترک دو دانشگاه شود.



به تجارب و علم دانشگاه رازی در حوزه شیمی نیازمندیم



نماینده دانشگاه ازمیر ترکیه گفت: به تجارب و علم دانشگاه رازی کرمانشاه در حوزه شیمی نیازمندیم و بسیار علاقمندیم که در این حوزه همکاری‌های مشترکی داشته باشیم.



به گزارش ایسنا، دکتر مورات عسکر نماینده و رییس هیات اعزامی از دانشگاه ازمیر ترکیه به کرمانشاه، نیز در این جلسه مشترک با بیان اینکه در کشور ترکیه دو نوع دانشگاه دولتی و وقفی وجود دارد، اظهار کرد: در این کشور دانشگاه خصوصی وجود ندارد.



مورات عسکر تصریح کرد: دانشگاه ازمیر ترکیه یکی از دانشگاه‌های برتر این کشور است که در سطح دانشکده های مختلفی فعالیت می کند و تدریس در تمامی دانشکده‌های دانشگاه ازمیر ترکیه به زبان انگلیسی انجام می‌شود.



وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دنبال ایجاد و ساخت ساختمان دانشکده پزشکی در دانشگاه ازمیر هستیم و همچنین پردیس تکنولوژی آن نیز در دست افتتاح شدن است.



عسکر گفت: دانشگاه ازمیر ترکیه بیش از 15 سال قدمت داشته و در حال حاضر 8500 دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دارد.



وی با بیان اینکه دانشگاه ازمیر ترکیه دارای 360 عضو هیات علمی است، یادآور شد: بیش از 850 فارغ التحصیل این دانشگاه در سطح کشورهای مختلف دنیا مشغول کار و فعالیت تحصصی هستند.



این مقام مسئول در دانشگاه ازمیر ترکیه گفت: کار تبادل استاد و دانشجو در سطح دانشگاه های ترکیه همواره انجام می شود، بگونه ای که در هر ترم تحصیلی 150 دانشجو از این دانشگاه بین دانشگاه های مختلف کشور و حتی خارج از کشور تبادل می شوند.



استاد دانشگاه ازمیر ترکیه اظهارکرد: اتاق بازرگانی، تکنوپارک و خود مدیریت دانشگاه سه پایه اصلی و زیر ساخت توسعه دانشگاه ازمیر ترکیه هستند.



وی تاکید کرد: تکنوپارک دانشگاه ازمیر ترکیه از معتبرترین تکنوپارک‌های دانشگاهی در سطح کشور ترکیه است.



عسکر خاطرنشان کرد: همچنین در این دانشگاه مرکزی با همکاری اتاق بازرگانی تشکیل شده که به دنبال پرورش استعدادهای دانشجویان مستعد در حوزه بازرگانی و تجارت است.



نماینده دانشگاه ازمیر ترکیه گفت: به تجارب و علم دانشگاه رازی کرمانشاه در حوزه شیمی نیازمندیم و بسیار علاقمندیم که در این حوزه همکاری‌های مشترکی داشته باشیم.



وی اظهارکرد: یقینا انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک با دانشگاه رازی منجر خواهد شد که دو دانشگاه با یکدیگر ارتباطات مشترک بیشتری برقرار کنند و ما در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.



انتهای پیام
تحصیل 170 دانشجوی خارجی در دانشگاه رازی کرمانشاه 1


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  از کدوم دوره ی تحصیل خودت خوشت اومده ؟
  لیست دانشگاه های پزشکی ایران
  دانشگاه امام صادق به عنوان یک دانشگاه معتبر اسلامی شناخته میشه
  گرایش های دانشگاه فرهنگیان در رشته های تحصیلی انسانی
  امار پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۹
  معرفی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
  دانشگاه‌ها امسال حضوری می‌شود
  «لیست دانشگاه های دبیری ایران»
Rainbow بنظرتون بهترین کشور واسه تحصیل کجا میتونه باشه؟!
  azmoon.iau.ac.ir – ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی 99

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان