امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نحوه گسترش همکاری‌های علمی دانشگاه شریف با دو موسسه معتبر اروپایی

#1
نحوه گسترش همکاری‌های علمی دانشگاه شریف با دو موسسه معتبر اروپایی 1


در دیدار هیاتی متشکل از رؤسا و مدیران مرکز ملی پژوهش‌های علمی فرانسه (CNRS) و کنفرانس رؤسای دانشگاه‌های فرانسه (CPU) با مدیران و اساتید دانشگاه صنعتی شریف، نحوه بهبود و گسترش همکاری‌های علمی میان این دانشگاه با دو موسسه معتبر اروپایی مورد بررسی قرار گرفت.



به گزارش سرویس علمی ایسنا، از اعضای برجسته این هیات می‌توان به دکتر کومبی، رییس دانشگاه لیون 3 و رییس کمیسیون روابط بین الملل CPU، دکتر کلمنت، مشاور همکاری‌های بین المللی وزرات آموزش ملی فرانسه، دکتر ندلک، مدیر دفتر همکاری‌های پژوهشی بین‌المللی CNRS و دکتر رنر، معاون موسسه ملی علوم کاربردی فرانسه (INSA) اشاره کرد.



این هیات توسط دکتر موقر، مدیر دفتر امور بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف، دکتر مختاری، مدیر دفتر ارتباط با صنعت، دکتر موحدی، مدیر دفتر امور پژوهشی و تنی چند از اعضای هیات علمی دانشگاه شریف در دفتر ریاست این دانشگاه مورد استقبال قرار گرفت.



پس از معرفی دانشگاه صنعتی شریف و دستاوردهای پنجاه سال گذشته آن، اعضای هیات فرانسوی به معرفی دانشگاه و موسسات متبوع خویش پرداختند. به این ترتیب نقش کمیسیون روابط بین‌الملل CPU و CNRS و همچنین دفتر همکاری‌های بین المللی وزرات آموزش ملی فرانسه در تسهیل همکاری‌های بین المللی دانشگاهی مشخص شد.



بر اساس اعلام سایت دانشگاه صنعتی شریف، با توجه به آنکه CNRS در حال حاضر بزرگترین سازمان اروپایی با حدود 33 هزار نفر پرسنل در قالب بیش از 1100 آزمایشگاه تحقیقاتی برای 11 هزار نفر محقق است، بهبود نحوه همکاری‌ها میان دانشگاه صنعتی شریف و این موسسه از اهمیت بالایی برای طرفین برخوردار است. به این منظور روش‌های متفاوتی از جمله تاسیس دفتری برای تسهیل فعالیت‌های CNRS در ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین، با توجه به سابقه طولانی این سازمان در حمایت از تاسیس بیش از هزار شرکت دانش‌بنیان نوپا (startups) که در حدود 70 درصد آنها عمری بالاتر ازسه سال دارند، همکاری در این زمینه مورد علاقه طرفین است.



همچنین،‌ روش‌های مناسب برای حمایت مالی از اعزام دانشجویان و فرصت‌های مطالعاتی از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.



انتهای پیام
نحوه گسترش همکاری‌های علمی دانشگاه شریف با دو موسسه معتبر اروپایی 1


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  نحوه گویا کردن کسر های رادیکال دار + مثال
  نحوه حل تست های ترجمه و تعریب ،عربی کنکور
  نحوه مطالعه "قواعد" درس عربی
  لیست دانشگاه های پزشکی ایران
  دانشگاه امام صادق به عنوان یک دانشگاه معتبر اسلامی شناخته میشه
  نحوه مطالعه دروس پیچیده
  گرایش های دانشگاه فرهنگیان در رشته های تحصیلی انسانی
  امار پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۹
  معرفی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
  دانشگاه‌ها امسال حضوری می‌شود

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان