امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقد و بررسی 10 لپ‌تاپ اولتراپرتابل برتر

#1
نقد و بررسی 10 لپ‌تاپ اولتراپرتابل برتر 1


رایانه‌های اولتراپرتابل به کلاسی از لپ‌تاپ‌ها اطلاق می‌شوند که با هدف جابجایی و حمل‌ونقل روزانه طراحی شده‌اند. اولتراپرتابل‌ها در عین حالی که می‌توانند جای‌گزین کاملی برای یک رایانه‌ی شخصی باشند معمولاً وزنی کمتر از 1.8 کیلوگرم دارند و از این جهت می‌توان آن‌ها را به آسانی حمل کرد.

 

از 3 سال پیش تاکنون ساخت اولترابوک‌ها و اولترا‌پرتابل‌ها توسط سازندگان مطرح رایانه در سراسر جهان افزایش یافته است. برخی از آن‌ها از مدل‌های مشابه الهام می‌گیرند اما همچنان نوآوری‌هایی به چشم می‌خورد. قیمت اولتراپرتابل‌ها بسیار کاهش یافته و خریدشان به بودجه‌ی زیادی نیاز ندارد.

 

در 2 سال گذشته بسیاری از سازندگان تلاش کرده‌اند تا با قیمتی مناسب حدأکثر کارایی را ارائه کنند. شارژ باتری بسیاری از این اولتراپرتابل‌ها بیش از چهار ساعت و نیم است که از آن میان می‌توان به Asus Zenbook UX305FA و یا Acer Aspire V13 اشاره کرد.

 

اما در انتخاب آن‌ها نباید اشتباه کرد؛ چرا که به عنوان مثال اولتراپرتابلی که به قیمت 750 دلار فروخته می‌شود از اولتراپرتابلی که قیمتی معادل با دوبرابر آن دارد الزاماً پتانسیل فنی کمتری ندارد. مثلاً بسیاری از پردازنده‌های اینتل ارزش این قیمت بالا را دارند اما همیشه این موضوع شامل همه‌ی دستگاه‌ها نمی‌شود. حضور SSD و یا کیفیت صفحه نمایش و یا سایر عناصر نیز مواردی هستند که باید به آن‌ها توجه داشت. زیرا تفاوت‌های واقعی را در این قطعات می‌توان یافت، نه فقط در قیمت اولترابوک‌ها.

 

اما چندان هم نباید متوقع بود. مثلاً برای ویرایش فایل‌های تصوبری با فتوشاپ و یا طراحی با افترافکت باید دستگاه‌هایی با پردازنده‌ی Core i5 و یا Core i7 با بیش از 4 گیگابایت حافظه را برگزید.

 

در این‌جا از بین اولتراپرتابل‌هایی که تست کرده‌ایم، 10 اولتراپرتابل برتر را برگزیده و با توجه به معیارهایی که توضیح داده شده‌اند به آن‌ها امتیاز داده‌ایم و مبلغی که می‌توان آن‌ها را روی اینترنت خرید را نیز برای هر یک قید کرده‌ایم. اما از این اولترا‌پرتابل‌ها Dell Alienware 13 ،Schenker XMG A305 و Aorus X3 Plus را مستثنی کرده‌ایم زیرا فوق‌العاده قدرتمند هستند و برای بازی کردن طراحی شده‌اند و از طرفی به اندازه اولتراپرتابل‌های نظیر خود که تست شده‌اند سبک نیستند.

 

در خصوص محصولات شرکت اپل نیز باید گفت که MacBook 12 هیچ چیز انقلابی‌ای ندارد. باید پذیرفت که اپل مقام خود در اولتراپرتابل‌ها را حفظ کرده است اما از 4 سال پیش سازگان با ارائه اولتراهای خود در تلاش برای رقابت با آن هستند. اما متأسفانه اپل که معمولاً نوآور است گویا دیگر مشکل نوآوری دارد. زیرا مثلاً به جای مجهز کردن MacBook Air ارزش‌مند خود به صفحه نمایش رتینا و دوام شارژ باتری آن ترجیح داده که چندمین MacBook را در مارس 2015 در اندازه‌ی 12 اینچ و با ظاهری بسیار ظریف اما همچنان با حدأقل کارایی تجاری سازد. اپل پلت‌فرم فنی Intel Core M کم‌مصرف سال گذشته (Broadwell) را که می‌دانیم واقعاً معجزه نمی‌کند را ارائه کرد. اما در عوض آن‌چه که همیشه اپل آن‌ را برای خود بهبود می‌بخشد قیمت است. بیش از 1500 دلار برای یک ماشین‌تحریر اشرافی! و MacBook Airها؟ آن‌ها هنوز هم از پردازنده‌های Intel Core Broadwell-U برخوردارند. قرار است در بهار امسال Skylake بألاخره جای آن را بگیرد. از طرفی طراحی‌های آن نیز دیگر کم‌کم تکراری می‌شوند. در نهایت این‌که با مقایسه‌ی دو نسل گذشته‌ی MacBook Airها نتیجه‌ای تلخ حاصل می‌شود و آن استقامت آن‌‌ها است که کاهش می‌یابد در حالی که از نظر قیمت هنوز هم بالاترین قیمت را در بازار دارند.



در هر حال به نتیجه‌ی تست‌های اولتراپرتابل‌ها بازمی‌گردیم. برای این تست‌ها همه چیز از تجهیزات، قطعات، کارایی و خصوصاً راحتی استفاده و قابل حمل بودن آن‌ها مورد توجه واقع شده‌اند. از 6 ماه پیش تاکنون یک تست دوم نیز انجام شده تا کارایی همه جانبه‌ی آن‌ها برای فعالیت‌های ویدیویی، وب‌گردی و... نیز مقایسه گردند.



رتبه‌‌بندی دستگاه‌های تست‌شده از دستگاهی که کم‌ترین امتیاز را کسب کرده آغاز شده و با دستگاهی که بیش‌ترین امتیاز را کسب کرده خاتمه می‌یابد.

 

10. Apple MacBook Pro Retina 13

نقد و بررسی 10 لپ‌تاپ اولتراپرتابل برتر 1

این اولتراپرتابل به خوبی نشان می‌دهد که اپل قادر است صفحه نمایش رتینا را روی این محصولات نیز به کار ببرد. MacBook Pro 13 Retina که در این‌جا تست شده است دارای پردازنده‌ی Core i5 و 8 گیگابایت حافظه و 128 مگابایت SSD است. این دستگاه، دستگاهی قدرت‌مند محسوب می‌شود و از آن می‌توان جهت فعالیت‌هایی غیر از وب‌گردی و اجرای نرم‌افزارهای تهیه‌ی اسناد استفاده کرد. هم‌چنین می‌توان 7 ساعت متوالی با آن ویدیو مشاهده کرد که این زمان، زمان بسیار خوبی است. اما چرا کم‌ترین امتیاز تست‌ها را کسب کرده است؟ این موضوع به دلیل وزن زیاد آن و مصرف انرژی بالای آن در زمانی که کار مهمی انجام نمی‌دهد است که روی نتایج تست تاثیر منفی داشته است. از طرفی فن آن در یک جعبه‌ی آلومینیومی فوق‌العاده زیبا اما بسیار پرسروصدا کار می‌کند. 
  • امتیاز: 7.38/10
  • قیمت: حدود 1600 دلار

 

9. HP Envy 13

نقد و بررسی 10 لپ‌تاپ اولتراپرتابل برتر 1

HP Envy 13 بسیار جذاب است. با آلومینیوم آندایزینگ خود تقریباً شباهتی به MacBook Air پیدا کرده است. همچنین دارای یک صفحه نمایش خوب 13.3 اینچ فول HD و مات برای مقابله‌‌ی مناسب با انعکاسات در فضای باز و نورانی است. صفحه‌کلید آن با پس‌زمینه‌ی روشن بسیار خوب طراح شده است و این اتفاق برای دستگاهی به قیمت حدود 870 دلار چندان معمول نیست. امتیاز دیگر آن به خاطر این است که HP صرفه‌جویی حقیرانه برای قطعات آن نکرده است و این قطعات همه‌ی نرم‌افزارها را اجرا می‌کنند. اما مشکل آن در دوام 5 ساعتی باتری برای مشاهد‌ه‌ی ویدیو است که این برای یک اولتراپرتابل -هر چند که قیمت قابل قبول و منطقی داشته باشد- کم است.
  • امتیاز: 7.44/10
  • قیمت: حدود 870 دلار

 

8. Apple MacBook Air 11

نقد و بررسی 10 لپ‌تاپ اولتراپرتابل برتر 1

Apple MacBook Air با صفحه نمایش 11 اینچ در تست‌ها همچنان به سقوط ادامه می‌دهد. این دستگاه در حین تست‌ها در طول چند ماه به تدریج از مقام سوم به مقام هشتم سقوط کرد که این موضوع به دلیل عرضه‌ی دستگاه‌های جدید و همچنین بازبینی محاسبات‌ و سختگیری‌های بیش‌تر برای انجام تست‌ها بوده است. هنوز آلومینیومی بودن آن نظیر صفحه کلید فوق‌العاده زیبایش مشتریان را جذب می‌کند اما این ظاهر زیبا نیز دیگر کمی کهنه شده است. از نظر فنی نیز برخلاف رقبا، فاقد Core i5 و 4 گیگابایت حافظه و 128 گیگابایت SSD است. همچنین ابعاد صفحه‌ی آن هم 1366x768 است. اما نباید فراموش کرد که وزن آن سبک بوده (1.07 کیلوگرم) و فوق‌العاده بی‌صدا است و در اجرای انواع نرم‌افزارها نیز مشکلی ندارد.
  • امتیاز: 7.47/10
  • قیمت: حدود 1100 دلار

 

7. Apple MacBook Air 13

نقد و بررسی 10 لپ‌تاپ اولتراپرتابل برتر 1

Apple MacBook Air 13 برای بسیاری، پادشاه اولتراپرتابل‌ها است در حالی که باید به مقام هفتمی که در تست‌های ما کسب کرده است قانع باشد. به هر حال مدل‌‌های دیگر موفق شده‌اند این تاج شاهی را از سرش بردارند و بر او سایه افکنند. اما با این همه این دستگاه مقاوم‌ترین عضو خانواده‌ی اولترابوک اپل می‌باشد. بر اساس تست‌های ما این MacBook Air تقریباً 2 برابر قدرت‌مندتر از MacBook Air 12 است. اما این ستاره درخشان از نظر فنی دیگر از مد افتاده است. ابعاد صفحه‌ی 1440x900 پیکسلی آن همانند 4  گیگابایت حافظه‌اش ما را ناامید می‌سازند.
  • امتیاز: 7.48/10
  • قیمت: حدود 1450 دلار

 

6. HP Spectre x360 13

نقد و بررسی 10 لپ‌تاپ اولتراپرتابل برتر 1

 

این دستگاه از نظر کیفیت، استقامت و قیمت از بهترین‌ها در دنیای فعلی اولتراپرتابل‌ها است و در نسحه‌های متفاوتی قابل خریداری است. نسخه‌ای با Core i5 و صفحه نمایش HD و قیمتی حدود 1100 دلار نسخه‌ای است که باید به مدل‌های دیگر ترجیح داده شود. آلومینیوم آن از کیفیت فوق‌العاده خوبی برخوردار است و به طور متوالی می‌تواند 8 ساعت و 45 دقیقه ویدیو را پخش کند. همانند Lenovo Yoga می‌تواند چرخش 360 درجه‌ای در اطراف صفحه‌کلید داشته باشد تا دستگاه را به تبلت لمسی تبدیل کند و یا به حالت چادری قرار گیرد. اگر فقط مقام ششم را کسب کرده است به دلیل این است که مدل‌های جدیدی به میدان قدم گذاشته‌اند.
  • امتیاز: 7.56/10
  • قیمت: حدود 1100 دلار

 

5. Acer Aspire S7

نقد و بررسی 10 لپ‌تاپ اولتراپرتابل برتر 1

Acer Aspire S7 تا چندی پیش در صدر لیست برترین‌ها بود و اکنون در برخی فروشگاه‌ها به قیمتی ارزان به فروش میرسد که دلیل آن عرضه‌ی نسخه‌ی جدیدتر آن است. با توجه به رقابت‌های شدید و ارائه‌ی مدل‌های جدید ناگزیر بودیم مرتباً تست‌های‌مان را تکرار کرده و معیارهای امتیازات را بازبینی نمائیم. در هر حال این لپتاپ غیرهیبریدی، صفحه نمایش 13.3 اینچ دارد و با وجود استحکام بدنه، بسیار سبک بوده و فقط 1.31 کیلوگرم وزن دارد. مشاهده‌ی متوالی ویدیو با آن می‌تواند تا شش و ساعت و نیم ادامه داشته باشد و در کل این دستگاه یک اولتراپرتابل خوب محسوب می‌شود.
  • امتیاز: 7.61/10
  • قیمت: حدود 1650 دلار

 

4. Apple MacBook 12

نقد و بررسی 10 لپ‌تاپ اولتراپرتابل برتر 1

این لپتاپ با صفحه نمایش رتینای 12 اینچ خود شایستگی امتیاز 10 از 10 را دارد زیرا سبک‌وزن بوده و فقط 920 گرم وزن دارد و با ضخامت 1.31 سانتی‌متر از ظریف‌ترین‌های بازار محسوب می‌شود. همچنین هشت ساعت متوالی امکان مشاهده‌ی ویدیو را فراهم می‌سازد. اما پردازنده‌ی Intel Core M آن چیز معجزه‌گری نیست و تنها امکان فعالیت‌هایی نظیر چک کردن ایمیل و وب‌گردی را فراهم می‌کند. آن را می‌توان با Asus UX305 مشابه دانست با این تفاوت که Asus UX305 نصف Apple MacBook 12 قیمت دارد!
  • امتیاز: 7.65/10
  • قیمت: حدود 1600 دلار

 

3. Microsoft Surface Pro 4

نقد و بررسی 10 لپ‌تاپ اولتراپرتابل برتر 1

Surface Pro 4 سومین مقام رتبه‌بندی را احراز کرده است و صفحه نمایشی 12.3 اینچ با کیفیت خوب دارد که بر کسی پوشیده نیست. پلت‌فرم فنی رده بالای جدیدتر از سایرین دارد و پردازنده‌ی آن Intel Skylake آخرین نسل است و در قبال توانایی و خدمات خود مصرف بسیار کمی دارد. به علاوه دارای یک قلم دیجیتالی 2.0 Windows Pen است که استفاده از آن برای دست‌نوشته را بسیار آسان‌تر می‌سازد اما متأسفانه این قلم، جداگانه فروخته می‌شود و در صورت تمایل باید هزینه‌ی خرید آن را که حدود 160 دلار است را نیز به قیمت آن افزود. صفحه‌کلید با کیفیت آن در عین حال محافظی برای تبلت بوده و همچنین آن را تبدیل به یک لپ‌تاپ می‌کند. با وجود مصرف کم انرژی متأسفانه دوام باتری 5.30 ساعت است که به شرط استفاده از برنامه‌های ساده می‌تواند تا 7.30 ساعت نیز داوم داشته باشد.
  • امتیاز: 7.81/10
  • قیمت: حدود 1580 دلار

 

2. Lenovo Yoga 900

نقد و بررسی 10 لپ‌تاپ اولتراپرتابل برتر 1

هدف از عرضه‌ی Lenovo Yoga 900، ارائه‌ی جانشینی برای Yoga 3 Pro بود. Yoga 3 Pro دارای قطعاتی بی‌ثبات و کم‌کارایی بود اما باید گفت که Lenovo Yoga 900 موفق گشته است که مدل قبلی را به دست فراموشی بسپارد و جالب این که همان قیمت را دارد. مدل تست شده توسط ما با پردازنده‌ی Core i7 بوده و برای اجرای متوالی ویدیو 8 ساعت پایداری دارد و در صورت استفاده‌ی چندجانبه این مقدار 6 ساعت است در حالی که برای Yoga 3 Pro در دو حالت 5 ساعت بود. تنها مشکل واقعی آن صفحه نمایش 13.3 اینچ آن است که با قیمت و سایر قطعات، چندان جور نیست.
  • امتیاز: 7.9/10
  • قیمت: حدود 1970 دلار

 

1. Dell XPS 13

نقد و بررسی 10 لپ‌تاپ اولتراپرتابل برتر 1

مقام اول تست‌ها را Dell XPS 13 کسب کرده است. Dell از موقعیت پیش آمده با ارائه‌ی پردازنده‌ی Skylake استفاده نموده تا اولتراپرتابل فوق‌العاده‌ی خود را ارتقا بخشد. Dell این دستگاه را در چندین مدل روی سایت خود ارائه کرده است. صفحه نمایش آن 13.3 اینچ مات فول HD است و یک پردازنده‌ی Core i5 و 8 گیگابایت حافظه و 256 گیگابایت SSD دارد و بدون هیچ‌گونه مشکلی ویندوز 10 و تمام نرم‌افزارهای روزمره را اجرا می‌کند. یکی دیگر از نکات مثبت آن برای متقاعد کردن خریدار قیمت آن است که ارزان‌تر از MacBook Air 13 است و به علاوه به مراتب قطعاتی بهتر از آن دارد. برای مشاهده‌ی ویدیو به طور متوالی رکورد 10 ساعت و 20 دقیقه‌ای دارد که 2 ساعت بیش‌تر از اپل است. تنها مشکل، نور کم صفحه نمایش آن است اما به غیر از این از همه نظر شایستگی مقام اول را دارد.
  • امتیاز: 7.97/10
  • قیمت: حدود 1400 دلار

پاسخ
 سپاس شده توسط Faust
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بررسی لپ تاب های روز دنیا (Dell)
  بررسی Lenovo W540: خشن، قدرتمند و خستگی ناپذیر
  بررسی لپ تاپ Asus X451CA : زیبای خوش قیمت !
  بررسی اولترابوک GIGABYTE U35F: جذاب و همه فن حریف!
  بررسی لپ تاپ DELL Inspiron 15R: پر مدعای قدیمی!
  بررسی لپ تاپ GIGABYTE P25W: پادشاه بازیها!
  مشخصات و بررسی لپ تاپ های AsuS
  :: نقد و بررسی ViewSonic ViewPad 7 - 3G
  :: نقد و بررسی Fujitsu LifeBook S761-A
  :: نقد و بررسی Gigabyte T1125N-B

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان