امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شهاب حسینی از چه راهی به جایزه کن رسید؟

#1
شهاب حسینی از چه راهی به جایزه کن رسید؟

بررسی مسیر پر پیچ و خمی که شهاب حسینی برای رسیدن به جایزه ی کن طی کرد.
شهاب حسینی از چه راهی به جایزه کن رسید؟ 1به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در اواسط دهه هفتاد،گروهی از دانشجویان جوان و با استعداد دور هم جمع شده و گروهی تئاتری را تشکیل دادند که به اجرا های طنز می پرداختند که اعضای این گروه بعد ها در عالم بازیگری به چهره های شناخته شده ای بدل شدند که از میان آن ها می توان به نادر سلیمانی، یوسف صیادی، یوسف تیموری، رضا شفیعی جم، لاله اسکندری و... اشاره کرد. 

یکی بزرگ ترین ستاره گان حال حاضر سینمای ایران که البته به تازگی به درجات فاخر عالم هنر در سینمای جهان هم نائل شده و پله های ترقی را یکی یکی بدون داشتن حاشیه ای طی کرده نیز از این گروه پا گرفت و آن فرد شهاب حسینی بود. 

سید شهاب الدین حسینی تنکابنی کار خود را با این گروه تئاتری آغاز کرد و از همان سال هفتاد و پنج  به صورت پیوسته مسیر پیشرفت را طی کرد و جایگاه خود را در دنیای بازیگری شناخت. 

وی همان سال ها که مشغول اجرا در تئاتر بود توسط یکی از هم دانشگاهی هایش به برنامه ی "جمعه ها با شبکه دو"پیوست و در گروه کودک و نوجوان این شبکه مشغول به کار شد. او در این برنامه به خلق فضایی شاد و برگزاری مسابقات مردمی می پرداخت که بعد از این برنامه وارد عرصه ی رادیو شد و در رادیو به گویندگی پرداخت. 

پس از آن از در برنامه ی" نیم رخ "و "اکسیژن" به اجرا پرداخت که به واسطه ی اجرای مسلط او به یکی از برنامه های پر مخاطب تلویزیون تبدیل شدند، سپس او در دو سریال" خانواده ی محبوب"و "پس از باران" ایفای نقش کرد، اما نقطه ی عطف کاری وی را می توان" سریال پلیس جوان"ساخته ی "سیروس مقدم"دانست که با این سریال جایگاه خود را تثبیت کرد. 

اما ورود وی به عرصه ی سینما با اعتماد زنده یاد امیر قویدل در فیلم "رخساره" شکل گرفت  و به همین ترتیب آرام و شاید بتوان گفت بدون اشتباه مسیر موفقیت را پیش گرفت و در فیلم های "واکنش پنجم"،"این زن حرف نمی زند"و" شمعی در باد"ایفای نقش کرد تا در بیست و سومین جشنواره فیلم فجر برای فیلم "رستگاری در 8:20"ساخته ی سیروس الوند کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد و در سال 86 با نقش آفرینی در فیلم "محیا" توانست دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد را اخذ کند و بعد از آن هم با ایفای نقش در فیلم "دل شکسته" باری دیگر توانایی بازیگری خود را به رخ همگان کشید. 

این مسیر پیشرفت ادامه پیدا کرد تا بالاخره در سال 87 با ایفای نقش "کوروش زند" در فیلم "سوپر استار" به کارگردانی"تهمینه میلانی" سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد جشنواره ی بیست و هفتم را از آن خود کرد. 

شهاب حسینی که تبدیل به سوپراستار سینما شده بود این بار با بازی در فیلم "درباره الی"ساخته ی اصغر فرهادی توانایی خود را در عرصه بین المللی ثابت کرد و به همراه دیگر بازیگران فیلم موفق به دریافت جایزه ی خرس نقره ای جشنواره ی برلین در سال 2011 شد و در ایران هم به خاطر بازی تاثیرگذارش ،دیپلم افتخار گرفت. 

وی در دومین همکاری اش با اصغر فرهادی در فیلم "جدایی نادر از سیمین" ، قدرت و ظرافت بازیگری اش را در نقشی کوتاه هم نشان داد.   

شهاب حسینی همواره و در هر نقشی که بود درخشید و توجه همگان را به خود جلب کرد و در فیلمهایی چون "آفریقا" اولین ساخته ی هومن سیدی یا "هیس دخترها فریاد نمی زنند" اثر جنجالی پوران درخشنده و "حوض نقاشی" ساخته ی مازیار میری که نقشی بسیار سخت داشت،خوش درخشید. 

اما در میان همه ی این فیلم های خوب، او حضور در فیلم  "پنج ستاره"به کارگردانی مهشید افشار زاده را هم تجربه کرد که شاید یکی از تجربیات متوسط شهاب حسینی محسوب شود. حسینی بار دیگر به تلویزیون آمد و این بار در سریال "شوق پرواز" به ایفای نقش شهید عباس بابایی پرداخت و تحسین کارشناسان و منتقدان و مخاطبان رسانه ملی را برانگیخت و این نقش آفرینی حتی رضایت خانواده شهیدبابایی بخصوص مرحومه حکمت همسر این شهید بزرگوار را بدنبال داشت. 

حسینی پس از کسب این موفقیت ها تصمیم گرفت که فضای کارگردانی را هم تجربه کند و بر همین اساس فیلم"ساکن طبقه ی وسط "را ساخت که خود 38 کاراکتر را در این اثر بازی کرد که کاری بی سابقه بود. فیلم او در مجموع به فروشی یک میلیاردی رسید و با ساخت این فیلم ثابت کرد که در کارگردانی هم حرفی برای گفتن دارد و می تواند علاوه بر بازیگری نگاهی جدی به فیلمسازی هم داشته باشد. 

پس از تجربه ای موفق در فیلم سازی ، دوباره به حرفه ی اصلی خود یعنی بازیگری پرداخت و در فیلم های "طعم شیرین خیال"ساخته ی کمال تبریزی و "دوران عاشقی"علیرضا رئیسیان و «چهارشنبه» اثر "سروش محمد زاده" ایفای نقش کرد. 

او در فیلم "برادرم خسرو"ساخته ی احسان بیگلری به خوبی در قالب یک شخصیت دو قطبی نشست و بازی او در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر مورد توجه منتقدان و کارشناسان قرار گرفت. 

این ستاره سینمای ایران در ادامه راه متنوع خود به لحاظ انتخاب نقش و همچنین حضور در مدیوم های مختلف که نشان از هوشمندی او دارد پا به شبکه نمایش خانگی گذاشت تا از مخاطبان آنجا هم غافل نشود «قباد» قصه «شهرزاد» حسن فتحی یکی از بهترین نقش هایی است که شهاب حسینی آن را بازی کرده است. او با هنر بازیگریش شخصیت عاشقی مستاصل را به درستی نشان داد و ذره ذره آناتومی شخصیتی او را ساخت و با بازی روان خود در مقابل دیده گان مخاطب درخشید. 

اینها نقاط برجسته کارنامه ستاره اول این روزهای ما است که داوران جشنواره بین المللی کن را نیز محکوم به اهدا جایزه بهترین بازیگری به سوپراستار سینمای ایران کرد. نقشی که جایزه ی کن را برای وی به همراه داشت شخصیتی به نام"عماد" در «فروشنده» اصغر فرهادی بود. حسینی پس از طی این راه طولانی، در سومین همکاری خود با اصغر فرهادی نبوغ خود را به جهانیان ثابت و افتخاری را در تاریخ سینمای ایران ثبت کرد. 

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  فیلم تقدیر شده جشنواره ونیز راهی جشنواره جهانی فیلم فجر شد
  کمپین اخراج امبر هرد از فیلم Aquaman 2 به بیش از ۱.۵ میلیون امضا رسید!!
  مراحل فیلمبرداری فیلم Shang-Chi and The Legend of the Ten Rings به پایان رسید
  فیلم Another Round با بازی مدس میکلسن جایزه بهترین فیلم جشنواره ‌BFI را برنده شد
  اطلاعات جدید از برنامه همرفیق شهاب حسینی؛ نوید محمدزاده یکی از مهمان‌ها
  فروش جهانی فیلم Tenet به بیش از ۳۲۳ میلیون دلار رسید
  تریلر فیلم Free Guy در عرض ۲۴ ساعت به ۵۵ میلیون بازدید رسید
  ویروس کرونا اکبر عالمی را راهی بیمارستان کرد
  سریال Supergirl در فصل ششم به پایان خواهد رسید
  نتفلیکس سریال برنده جایزه اِمی The Dark Crystal را لغو کرد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان