امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فوتبالیست های روزه دار یورو 2016 را بشناسید

#1
ماه رمضان امسال با یکی از پرطرفدارترین رقابت های ورزشی جهان یعنی فوتبال جام ملت های اروپا همراه شده است. در میان فوتبالیست های اروپایی این دوره هم نام مسلمانان هایی مانند نوری شاهین از ترکیه، امره کان و مسوت اوزیل از آلمان، مروان فلینی از بلژیک، باکاری سانیا از فرانسه و موسا دمبله از بلژیک به چشم می خورد. کار این گروه از ورزشکاران سخت تر است زیرا هم در مسابقات شرکت دارند و هم روزه می گیرند، اما چطور؟! با اینکه آنها باید برنامه روزه داری خود را تحت نظر پزشک تیمشان رعایت کنند اما چند نکته اساسی درباره روزه داری، سحری و افطاری شان وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهدشد:



فوتبالیست های روزه دار یورو 2016 را بشناسید 1
1-درباره میزان، شدت و ساعت ورزش باید با پزشک تیم خود مشورت کنند.

2-در بیشتر موارد، حرکات ورزشی سبک و هوازی مانند پیاده روی را جایگزین حرکات قدرتی در این ماه کنند.

3-به هیچ عنوان در ساعت های ابتدایی روز و پس از صرف وعده سحری، ورزش نکنند.این کار باعث از دست رفتن آب بدن و تشنه شدنشان در طول روز می شود.

4-انجام حرکات ورزشی سنگین و قدرتی را در برنامه ورزشی روزانه خود در ماه رمضان نداشته باشند. در غیر این صورت، بدن اقدام به استفاده از عضلات به عنوان سوخت مورد نیاز خود برای ورزش می کند و بعد از گذر ازا ین ماه با کاهش حجم عضلات مواجه می شوند.

5-حتما بین وعده افطار تا سحر حداقل 10 لیوان آب و مایعات بنوشند.


فوتبالیست های روزه دار یورو 2016 را بشناسید 1
6-باید برای حفظ تعادل بین آب و الکترولیت های بدنشان در ماه رمضان، مصرف آب نارگیل، آب مخلوط شده با پوره طبیعی میوه ها و حتی آبی که کمی نمک در آن حل شده باشد را هم در برنامه غذایی شان داشته باشند. این کار به بهبود عملکرد قلب و سیستم عصبی و ماهیچه ای در طول روز کمک می کند.

7-به هیچ عنوان در ساعت های منتهی به افطار، ورزش هایی که خطر آسیب دیدگی در آنها بالاست را انجام ندهند. از آن جا که امکان افت قند و فشار خون در ساعت های پایانی روز در ماه رمضان وجود دارد، انجام ورزش های سنگین مانند دویدن، وزنه برداری و شنا می تواند با از هوش رفتن، غش کردن و آسیب دیدن همراه باشد.

8-اگر هر زمانی از روزهای روزه داری سراغ هر نوع ورزشی رفتند و در میانه های ورزش متوجه شدند سرشان سبک شده، سرگیجه دارند یا ضعف عضلات سراغشان آمده، بلافاصله حرکت ورزشی شان را قطع و استراحت کنند.


فوتبالیست های روزه دار یورو 2016 را بشناسید 1
9-ورزش در طول روزهای روزه داری با کاهش آب بدن همراه است، بنابراین توصیه می شود در این ماه دور مصرف خوراکی های چرب، شور، پرادویه و سرخ کرده را خط بکشند تا بیش از اندازه تشنه نشوند زیرا تشنگی مداوم و بیش از اندازه می تواند باعث خستگی و افت عملکرد مغز و ماهیچه ها شود.

10- بهترین زمان برای ورزش در ماه رمضان، حدود یک ساعت بعد از افطار است. البته آنها می توانند یک ساعت بعد از صرف یک افطاری سبک، حدود 30 تا 60 دقیقه ورزش کنند و 30 دقیقه بعد از آن هم شام سبکی بخورند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان