امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

قابلیت Smart Glow به گوشی‌های جدید سامسونگ اضافه می‌شود

#1
قابلیت Smart Glow به گوشی‌های جدید سامسونگ اضافه می‌شود 1

سامسونگ چند سالی است که از آن روند ساکن و غیر‌نوآورانه در بازار گجت‌های الکترونیکی فاصله گرفته است و حالا می‌بینیم که خیلی از قابلیت‌های انقلابی و جذاب جدید نظیر نمایشگرهای خمیده از دو طرف و یا اسکنر عنبیه‌ی چشم، برای اولین بار در دیوایس‌های این برند کره‌ای معرفی می‌شوند؛ قابلیت Smart Glow نیز یکی از همین ویژگی‌های جدید است.



به تازگی اسنادی از داخل آزمایشگاه‌های تحقیق و توسعه بر روی قابلیت‌های جدید محصولات سامسونگ لو رفته است که نشان می‌دهد قابلیت Smart Glow قرار است در سال جاری و برای اولین بار به دیوایس‌های این برند کره‌ای اضافه شوند. اما قابلیت Smart Glow دقیقا چیست و چه کار می‌کند؟ ابتدا باید بگوییم که وظیفه‌ی اجرای این قابلیت بر عهده‌ی یک رشته از چراغ‌های ال ای دی است که پیرامون دوربین پشتی دیوایس قرار می‌گیرند.

این رشته چراغ‌ها به صورت یک حلقه‌ی نورانی و هم سطح با لنز دوربین ساخته می‌شوند تا علاوه بر اضافه کردن قابلیت‌های جدید، زیبایی و یک‌دستی بدنه‌ی دیوایس را هم از بین نبرند. حالا که متوجه شدیم طراحی سخت افزاری به چه صورتی است، به سراغ کارکرد می‌رویم.

طبق اسناد فاش شده که ادعا می‌شود رسمی هستند و به داخل کمپانی مربوط می‌شوند، چندی ویژگی متنوع برای قابلیت Smart Glow در نظر گرفته شده است که کاربر می‌تواند حتی آنها را بر مبنای سلیقه‌ی خود تغییر دهد.

قابلیت Smart Glow به گوشی‌های جدید سامسونگ اضافه می‌شود 1

این حلقه‌ی ال ای دی قابلیت نمایش چند رنگ متفاوت را به شیوه‌های مختلف و به صورت چشمک‌زن، هشدار دهنده و انیمیشنی خواهد داشت. بنابراین کاربران می‌توانند از آن برای مطلع شدن از دریافت انواع نوتیفیکیشن‌ها، تماس‌های ورودی و یا حتی به عنوان نشانگر برای مواقعی همچون کاهش شارژ باتری و برخورد آب با دیوایس استفاده کنند.

آیا قابلیت Smart Glow می‌تواند به برگ برنده‌ی گلکسی نوت ۷ تبدیل شود؟

در واقع قابلیت Smart Glow یک مجموعه چراغ به رنگ‌های مختلف را در اختیارتان می‌گذارد و شما می‌توانید با برنامه ریزی آنها از طرق نرم افزار تنظیمات، تعیین کنید که کاربردشان برای شما به چه صورتی باشد. همچنین علاوه بر کارکردهایی که این چراغ‌ها به عنوان هشدار دهنده و اعلام کننده‌ی نوتیفیکیشن‌های مختلف می‌توانند داشته باشند، امکان کمک گرفتن از آنها در هنگام عکاسی نیز وجود دارد.

می‌پرسید چگونه؟ احتمالا خیلی مواقع شده است که شما با استفاده از دوربین پشتی گلکسی خود اقدام به عکاسی سلفی کرده باشید و حتما می‌دانید که لمس کردن آیکون عکاسی و یا دکمه‌های ولوم برای گرفتن عکس، می‌تواند باعث ایجاد لرزش و خرابی عکس شود.

در این مواقع قابلیت Smart Glow به کمک تان خواهد آمد و شما می‌توانید یک مدت زمان مشخص را برای بسته شدن شاتر و ذخیره‌ی عکس انتخاب کنید، حالا کافی است که دوربین پشتی را به سمت خودتان بگیرید و منتظر باشید که عکس از شما گرفته شود؛ اما شما چگونه متوجه خواهید شد که عکس در چه لحظه‌ای گرفته می‌شود؟

چراغ‌های هوشمند دیوایستان اینجا وارد عمل می‌شوند و با تغییر رنگ خودشان به طور مثال از نارنجی به آبی و البته با یک ریتم دارای سرعتی مشخص که از کند به تند پخش می‌شود، به شما اعلام می‌کنند که در حال نزدیک شدن به لحظه‌ی انداخته‌ شدن عکس هستید و خود را آماده کنید.

قابلیت Smart Glow به گوشی‌های جدید سامسونگ اضافه می‌شود 1

البته اینها تنها چند مورد از قابلیت‌هایی است که به کمک Smart Glow به گجت‌های الکترونیکی سامسونگ اضافه خواهد شد و مطمئنا با در اختیار گذاشتن API این قطعه‌ی سخت افزاری توسط سامسونگ برای توسعه دهندگان سیستم عامل اندروید، می‌توانیم شاهد صدها عملکرد جالب و حتی سرگرم کننده برای آن در اپلیکیشن‌های شخص ثالث باشیم.

گفتنی است که نسخه‌ی ۲۰۱۶ گلکسی جی ۲ (Galaxy J2) که تا چند ماه دیگر معرفی می‌شود، احتمالا اولین گوشی هوشمند سامسونگ باشد که از این قابلیت برخوردار است؛ البته از گلکسی نوت ۷ هم به عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی این ویژگی جدید نام برده می‌شود.


قابلیت Smart Glow به گوشی‌های جدید سامسونگ اضافه می‌شود 1


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اسم گوشی شُما ؟!
  نحوه بازیابی اطلاعات گوشی اندرویدی
  لوکس ترین گوشی جهان + عکس✔
  قوی‌ترین گلکسی سامسونگ ۸ اردیبهشت رونمایی می‌شود
  پنج دلیل برای نخریدن گلکسی ای ۵۱ سامسونگ
  گوشی ایکس ۶۰ پرو ویوو از پردازنده Snapdragon 870 استفاده می‌کند
  گوشی ریلمی C25 با باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی معرفی شد
  گوشی آیفون ۱۳ به صفحه نمایش LTPO AMOLED مجهز خواهد شد
  با گوشی Vivo Y72 5G آشنا شوید
  ویوو از گوشی iQOO Z3 رونمایی کرد؛ یک موبایل ۵G مقرون به صرفه

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان