امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مقایسه دو غول اندرویدی دنیای موبایل

#1
سونی و سامسونگ دو برند پرفروش گوشی های هوشمند اندرویدی در بازار هستند. امروز تصمیم داریم تا دو گوشی جدید این شرکت ها را با هم مقایسه کنیم. اگر قصد خرید این گوشی ها را دارید و در انتخاب مردد هستید این مطلب را تا انتها بخوانید.

مقایسه دو غول اندرویدی دنیای موبایل 1


به گزارش جام جم کلیک ، سامسونگ در سال 2016 نسل جدید سریS خود را با نام گلکسی اس 7 به بازار عرضه کرد. این گوشی که بی شباهت به نسل قبلی نیست قابلیت ضدآب بودن و نصب کارت حافظه را که در مدل قبلی حذف شده بود با خود به همراه دارد.
در آن سوی میدان با آنکه سونی خواسته طرحی نو دراندازد! اکسپریا X نیز بسیار شبیه به سری پرچمداران Z این شرکت است اما از نظر سخت افزار نتوانسته آنچنان که شایسته یک پرچمدار است عرض اندام کند.


مقایسه دو غول اندرویدی دنیای موبایل 1
سونی اکسپریا ایکس با بدنه فلزی خود 153 گرم وزن و سامسونگ گلکسی اس 7 که بدنه ای آلومینیومی دارد 152 گرم وزن دارند.

از لحاظ اندازه سامسونگ با طول 143.4 میلی متری ، حدود 7 میلی متر بلند از سونی 142.7 میلی متری و از لحاظ عرض 14 میلی متر پهن تر است.
سونی اکسپریا ایکس که به تراشه Snapdragon 650 و پردازنده ای با فرکانس حداکثر 1.8 گیگاهرتزی مجهز شده یک گام بلند از سامسونگی که از تراشه Exynos 8890 و پردازنده 2.3 گیگاهرتزی استفاده می کند عقب است. سامسونگ با رم 4 گیگابایتی خود ، یک گیگابایت از سونی اکسپریا سریعتر است.
در بعد گرافیک که هر دو گوشی قابل قبول هستند سونی با پردازنده گرافیکیAdreno 510 و سامسونگ با Mali-T880 MP12 حکمرانی می کنند.
قدم بعدی که به حافظه داخلی می رسد ، سونی با 64 گیگی دوبرابر سامسونگ فضا برای ذخیره اطلاعات دارد اما اگر طالب فضای بیشتری باشید می توانید با نصب کارت حافظه تا 200 گیگ فضا را به آن اضافه کنید.

مقایسه دو غول اندرویدی دنیای موبایل 1
اگر از علاقه مندان عکاسی و فیلمبرداری با تلفن همراه هستید باید بدانید که علی رغم اینکه دوربین اصلی سونی با توسل به سنسور 23 مگاپیکسلی خود از سامسونگ 12 مگاپیکسلی پیشتاز است اما در فیلمبرداری سامسونگ با رزولوشنی به مراتب بهتر از سونی عمل می کند. اگر هم می خواهید عکس سلفی بگیرید دوربین دوم سونی با 13 مگاپیکسل از سامسونگ 5 مگاپیکسلی بهتر عمل می کند.

نوبت که به صفحه نمایش می رسد سامسونگ با نمایشگر سوپر امولد جدیدترین فناوری را در دستان شما قرار می دهد تا در پله بالاتری نسبت به سونی قرار گیرد.
حال که تا حدودی با مشخصات این دو گوشی آشنا شدید با قیمت ها هم آشنا شوید! در بازار تهران سونی اکسپریا اکس با قیمت 1 میلیون و هشتصد هزار تومان و سامسونگ گلکسی اس 7 با قیمت 1 میلیون و نهصد و هشتاد هزار تومان در بازار قابل خریداری هستند.
در پایان قطعا می توان گفت که گرچه انتخاب گوشی هوشمند صرف نظر از مشخصات و توانایی سخت افزاری به سلیقه کاربر و سطح قیمت بستگی دارد ، اما با توجه به اختلاف حدود 180 هزار تومان این دو گوشی بحث قیمتی کمرنگ تر و بحث سلیقه و امکانات پرنگ است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اخبار کوتاه موبایل
  نحوه بازیابی اطلاعات گوشی اندرویدی
  ویوو از گوشی iQOO Z3 رونمایی کرد؛ یک موبایل ۵G مقرون به صرفه
  ورود دوربین دوم به دنیای واقعت افزوده گوگل
  مقایسه دوربین سلفی گلکسی اس ۲۱ اولترا با آیفون ۱۲ پرو مکس، پیکسل ۵ و نوت ۲۰ اولترا
  مقایسه تراشه اگزینوس 2100 و اسنپدراگون 888 در گلکسی اس 21 اولترا
  نحوه دسترسی به اطلاعات گوشی اندرویدی با صفحه نمایش شکسته
Wink چگونه آیکون برنامه ها را در گوشی اندرویدی سفارشی کنیم
  مقایسه شیائومی می ۱۱ با سامسونگ گلکسی اس ۲۱
  مقایسه گلکسی اس 21 و گلکسی اس 20 FE

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان