امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کوسه سرچکشی

#1
کوسه سرچکشی گونه‌ای از کوسه است که به خاطر ساختار غیرعادی و متفاوت سرش که به دو طرف پهن شده به کوسه سرچکشی معروف است.این کوسه‌ها را می‌توان در سراسر آب‌های گرم جهان و در امتداد خط ساحلی فلات قاره یافت.برخلاف بیشتر کوسه‌ها این گونه در اجتماع و دسته‌ای شنا می‌کنند.برخی از این دسته‌ها را می‌توان در نزدیکی جزایر کوک و کاستاریکا یافت.

شکل ظاهری

نه گونه شناخته شده از این جانور طولی میان ۰٫۹ تا ۶ متر دارند.یک کوسه سرچکشی متوسط حدود ۲۲۵ کیلوگرم وزن دارد و گاهی تا ۴۵۰ کیلوگرم نیز افزایش می‌یابد.همه گونه‌ها دارای سرچکشی هستند.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کوسه سرچکشی 1

به تازگی اثبات شده که شکل چکشی سر این جانور به خاطر بهبود در بینایی او است.موقعیت چشم‌ها به کوسه اجازه می‌دهند به خوبی یک دوربین دوچشمی یک محدوده ۳۶۰ درجه‌ای را ببیند.این به این معنا است که آن‌ها می‌توانند در یک زمان هم بالا هم پایین خود را ببینند.[۱] در حالی که پیش از این گمان می‌رفت که شکل چکشی سر این حیوان برای راحتی در جستجوی خوراک و ایجاد تعادل و مانور بهتر باشد.همینطور یافت شده‌ است که شکل غیرعادی مهره‌های این جانور باعث می‌شود که آن‌ها بتوانند به راحتی از قسمت سر دور بزنند.

کوسه‌های سرچکشی از بیشترین نیروی رانشی در بین سایر کوسه‌ها برخوردارند.کوسه‌های سرچکشی نیز مانند سایر کوسه‌ها از منافذ حسگر الکتریسیته برخوردارند.به خاطر شکل چکشی سر در نتیجه این گونه از کوسه‌ها در دریافت الکتریسیته کاراتر هستند.[۲] این کوسه‌ها توانایی دریافت ولتاژهایی تا نیم بیلیونیوم ولت را دارند.شکل چکشی سر نیز باعث می‌شود تا سوراخ‌های بینی بیشتر از همدیگر جدا باشند و به این وسیله توانایی جانور برای دریافت محرک‌های شیمیایی و مکان یابی غذا بهبود یابد.

به نظر می‌رسد دهان بسیار کوچک کوسه سرچکشی توانایی وی را برای شکار کردن کاهش می‌دهد.آنها همچنین به عنوان جانوران اجتماعی شناخته می‌شوند که در روزها در دسته‌های گاهی ۱۰۰ عددی دیده می‌شوند.اما در شب مانند سایر کوسه‌ها به شکارچیانی تنها تبدیل می‌گردند.


یک دسته کوسه سرچکشی در نزدیکی جزایر گالاپاگوس
کوسه سرچکشی از معدود جانورانی است که با قرار گرفتن در معرض نور آفتاب پوستش تیره می‌شود.تیره شدن پوست زمانی رخ می‌دهد که این کوسه در آبهای کم عمق یا نزدیک سطح آب شنا کند

ارتباط با انسان

بسیار خطرناک):
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Vibe
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان