امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تا پایان سریال «هزاردستان» چوگان و اسکی می‌کردم

#1
تا پایان سریال «هزاردستان» چوگان و اسکی می‌کردم 1

به گزارش سینماخبر، عبدالله اسکندری در مورد افزایش میزان سلامت در جامعه بیان کرد: من برای جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری‌هایی مثل چربی خون و فشار خون و بیماری‌هایی که به نوعی به خوراک و تحرک انسان بستگی دارد، با ورزش روزانه که بیشتر پیاده‌روی است، و همچنین با تغذیه مناسب که بیشتر شامل سبزیجات است تلاش می کنم تا حدودی از این قبیل بیماری‌ها جلوگیری کنم.

وی ادامه داد: جلوگیری از بروز بعضی از بیماری‌ها در خواست و اراده انسان نیست، به عنوان مثال نمی‌توان از بروز سرطان جلوگیری کرد ولی می‌توان با رعایت اصول درست ایمنی از مبتلا شدن به آن تا حدودی پیشگیری کرد. بیشتر بیماری‌هایی که اکنون در جامعه گریبان‌گیر مردم شده است ناشی از تغذیه نامناسب و تحرک نداشتن بدن است.

این طراح برجسته چهره‌پردازی با اشاره به اینکه پرخوری و کم کردن وعده‌های غذایی می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری داشته باشد، گفت: با وجود مشغله کاری که ما داریم من تعداد وعده‌های غذایی زیادی دارم و به جای 3 وعده در روز، 5 وعده با حجم  کمتر غذا می‌خورم که فکر می‌کنم توانسته به سلامتی بدنم کمک کند.

وی اظهار کرد: علاقه چندانی به خوردن گوشت ندارم، ولی به منظور تامین پروتئین مورد نیاز بدن از گوشت استفاده می‌کنم. رژیم خاصی ندارم ولی سعی می‌کنم که غذاهای سالم و موادی را استفاده کنم که برای بدن مفید هستند و از زیان‌رسانی کمتری برخوردار باشند.

اسکندری همچنین در مورد فعالیت‌های ورزشی‌اش بیان کرد: در جوانی ورزش‌های خوبی انجام می‌دادیم و به چوگان و اسکی می‌پرداختیم اما حالا دیگر توان این نوع ورزش‌ها را ندارم. تا پایان سریال هزاردستان این ورزش‌ها را انجام می‌دادم ولی بعد از آن به دلیل فشار زیادی که داشت به همان پیاده‌روی اکتفا کردم.

وی ادامه داد: یک باشگاه چوگان در کنار کارخانه ارج بود و همیشه برای بازی چوگان به آنجا می‌رفتیم، بعد از انقلاب هم در باشگاه نوروزآباد به این ورزش می‌پرداختم.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که چرا مردم به سلامت جسمی و روحی خود اهمیت نمی‌دهند و برای رفع این مشکل چه کارهایی می‌توان انجام داد، اظهار کرد: مشکل اهمیت ندادن مردم به سلامتی باید به صورت ریشه‌ای برطرف شود، نمی‌توان از مردم خواست که به صورت خودجوش به سلامتی خود اهمیت دهند. نداشتن اطلاعات کافی و عدم فرهنگ‌سازی مناسب در زمینه مسائل مربوط به حفظ سلامت باعث بروز معضل عدم رعایت اصول حفظ سلامت در بین مردم کشور شده است.

چهره پرداز سریال امام علی (ع) با تاکید بر اینکه باید از مسئولین توقع داشت که برای آگاه‌سازی مردم بیشتر بکوشند، گفت: همیشه پیشگیری از درمان کم‌هزینه‌تر و مثمر ثمرتر بوده است و برای اینکه بتوان هر نوع بیماری را پیشگیری کرد باید با اطلاع‌رسانی درست مردم را آگاه کرد و در این زمینه باید از متخصصان سلامت در جامعه کمک گرفت.

وی ادامه داد: ذهنیت من در این سنی که قرار دارم این است که کمتر بیمار شوم و درگیر بیماری‌ها نشوم تا اطرافیانم را آزار ندهم.

اسکندری بزرگ‌ترین مشکل سلامت جوانان را نداشتن تفریح دانست و گفت: کمبود امکانات ورزشگاه‌ها، هزینه‌های زیاد برای ورزش کردن و عدم فرهنگسازی جامعه ما را به سمت نداشتن سلامت کشانده است و باعث شده که بیشتر جوانان ما از همان دوران جوانی درگیر بیماری‌های خاص می‌شوند.

وی در پایان در مورد تاثیر برگزاری جشنواره در فرهنگسازی و اشاعه فرهنگ حفظ سلامت بیان کرد: برگزاری جشنواره فقط می‌تواند یادآوری باشد، نمی‌تواند فرهنگ‌سازی کند. برگزاری جشنواره می‌تواند زمینه‌ای را فراهم کند تا از طریق هنر به مردم گوشزد کنیم که سلامتی خود را هم در نظر بگیرند. حال این گوشزد کردن می‌تواند از طریق فیلم، سریال و یا تیزرهایی باشد که به سلامت جامعه می‌پردازد.

منبع:فارس
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معرفی سریال ایفوریا(Euphoria)
  معرفی سریال The End of the F***ing World
  معرفی سریال Duy Beni (صدایم را بشنو)
  سریال Baht Oyunu / بازی بخت
  احتمال بازگشت ویلسون فیسک به دنیای سینمایی مارول در سریال Hawkeye
  تریلر جدید سریال ترسناک Chucky و نمایش عروسک شیطانی
Heart سریال (تو در خانه ام را بزن) Sen Çal Kapımı
  معرفی سریال Ginny & Georgia
  معرفی سریال Skam
  معرفی سریال Elite

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان