امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ابراز تمایل «مهناز افشار» برای ساخت فیلم با موضوع کودکان بد سرپرست

#1
ابراز تمایل «مهناز افشار» برای ساخت فیلم با موضوع کودکان بد سرپرست 1

به گزارش سینماپرس؛ نخستین کنفرانس خبری پویش (بدسرپرست- تنهاترست) با حضور شهرام گیل‌آبادی رئیس شورای سیاست‌گذاری، مهناز افشار سخنگوی پویش (بدسرپرست- تنهاترست)، مونیکا نادی مشاور حقوقی کمپین بدسرپرست- تنهاترست و جمعی از اهالی رسانه در نگارستان شهر بوستان گفتگو برگزار شد.


مهناز افشار گفت:‌ من سعی می‌کنم عامیانه صحبت کنم و هر چیزی که می‌گویم از دلم بیرون می‌آید و بگویم که قبل از همه چیز من یک شهروند و مادرم.  

وی افزود: مدتی پیش ویدئوهای مختلفی مبنی بر کودک‌ آزاری از طریق والدین مشاهده کردم و اگر دیدن این ویدئوها را ادامه می‌دادم شاید به مرز دیوانگی می‌رسیدم. این پویش بدون سر و صدا و شوی آنچنانی هدفی را دنبال می‌کند که باید برای کودکان این بخش قوانینی به صورت جدی‌تر به خصوص در بخش اجرایی به وجود آید تا از پویش حمایت کافی شود.

این بازیگر اظهار داشت: ما فکر می‌کنیم مالک و صاحب بچه‌های خود هستیم و مشکلات و مسائل آنها به هیچ کس ربط ندارد که شاید در این زمینه واقعا قانون هم نتواند کاری انجام دهد.

وی افزود: باید کاری کنیم که خود خانواده‌ها متوجه شوند که چون بچه را به دنیا آورده‌اند قرار نیست مالک آنها باشند و قوانینی وجود دارد که با آنها برخورد کند.

افشار ادامه داد: امیدوارم صدا و سیما پویش‌های این چنینی را از طریق تبلیغات و ساخت برنامه‌ها گسترش دهد از طرفی فضای مجازی با تمام حواشی توانسته به این موضوع کمک کند.

این بازیگر عنوان کرد: فرهنگ را قبل از قانون اجرایی شدن می‌دانم. آیا تا زمانی که بستر آماده نباشد قوانین چه کاری می‌تواند انجام دهد؟ ما باید در ابتدا از خانه و اطراف خودمان شروع کنیم و قول می‌دهم که این پویش تا رسیدن به هدف ادامه دارد.

افشار در خصوص پرداختن به این پویش از طریق ساخت فیلم‌های سینمایی عنوان کرد: ما نیاز داریم که در سینما به این موضوع پرداخته شود. در خصوص این نمونه کمپین‌ها و پویش‌های خاص اجتماعی می‌توان به صورت سفارشی کار کرد. البته سفارشی که با مضمون درست حرفه‌ای و در راستای جذب مخاطب ساخته شود و من از همین جا نه فقط به عنوان بازیگر بلکه در ساخت هم کمک خواهم کرد.

وی ادامه داد: فضاهای اینترنتی نیز می‌تواند به این جریان کمک کنند البته اگر به صورت صحیح و منطقی کارهای خود را انجام دهند.

بازیگر فیلم «سعادت آباد» گفت: باید وجه طلبکارانه از قوانین را برداریم. البته آنها هم باید به سهم خود منصفانه با این جریان برخورد کنند تا شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

در ادامه نشست شهرام گیل‌آبادی رئیس شورای سیاست‌گذاری گفت: این پویش کاملا مردمی است و به اتکای مردم حرکت می‌کند و مدت زیادی بود که فکر ما را برای راه‌اندازی آن مشغول کرد.

وی افزود: زمان راه‌اندازی پویش «شاپرک‌های شهر» متوجه شدیم نواقصی بین رفتار فردی در اجتماع، قانون وجود دارد و این نواقص باعث می‌شود کودکان تنها بمانند. پس از آن هسته هنرمندان برای برگزاری شاپرک‌های شهر برپا شد و زنده‌یاد کیارستمی نیز در این گروه حضور داشت.

گیل‌آبادی ادامه داد: با برگزاری همایش شاپرک‌های شهر حس کردیم هنرمندان باید کنار ما حرکت کنند تا در نهایت به فضای ملی کمک شود کودکان بد سرپرست فقط به کشور ما ربط ندارد بلکه در تمام دنیا شاهد این جریان هستیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اضافه کرد: در ادامه جریان «شاپرک‌های شهر» به این نتیجه رسیدیم که جریان جدیدی راه‌اندازی شود و آدم‌های مختلفی از طیف‌های گوناگون دور هم جمع شوند تا به کودکان بدسرپرست توجه بیشتری شود. بزرگترین ضمانت‌نامه اجرایی همایش «بدسرپرست، تنهاتر است» حضور 400 نفر از ورزشکاران هنرمندان و این نمونه افراد مطرح کشوری است.

وی افزود: در همه شهرهای دنیا به نسبت مدرن شدن جریان زندگی، مشکلات و مسائل جدید به وجود آمده که کودکان بدسرپرست در کشور و شهر تهران از این قاعده مستثنی نیستند. بهترین پشتوانه یک حرکت اجتماعی گسترده است که امیدواریم با پیش قدم شدن این 400 نفر خروجی خوبی داشته باشیم.

گیل‌آبادی بیان کرد: تعدادی از قوانین حمایت از کودکان بدسرپرست در برخی از ارگان ها تعریف شده که متأسفانه در این راستا یک سری سکوت‌های قانونی وجود دارد و کسی زیر بار دردسر قوانینی آن نمی‌رود.

وی خاطر نشان کرد: هماهنگی با دستگاه‌های متعدد، پشتیبانی‌های جدی توسط هنرمندانی مانند خانم افشار، فضای تبلیغاتی مناسب و رایزنی با مجلس در خصوص طرح پیش بردن قوانین کودکان بد سرپرست از اهداف اصلی ما است.

گیل‌آبادی با بیان خاطره‌ای از عباس کیارستمی تصریح کرد: زمانی که با کیارستمی برای حضور در پویش شاپرک‌های شهر تماس تلفنی داشتیم و در مورد محتوای این پویش به او توضیح دادم. پس از شنیدن گفت من حتی دل دیدن یک پلان‌ از این وقایع دلخراش را ندارم اما هرگاه می‌توانید از اسم من برای پیشبرد اهدافتان‌ در این زمینه استفاده کنید.

 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(: I'm losing my mind, And all I can do is keep quiet and smile
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  علی پوراحمد با فیلم علمی تخیلی دروازه فراموشی در هالیوود + تصاویر فیلم Oblivion Gatew
  فیلم تقدیر شده جشنواره ونیز راهی جشنواره جهانی فیلم فجر شد
  ساخت نسخه انگلیسی فیلم Another Round با بازی لئوناردو دیکاپریو
  حضور پررنگ زنان و کودکان در تبلیغات تلویزیون !
  فیلم Mortal Kombat همچنان برای اکران در سینماها در نظر گرفته شده است
  بازیگر فیلم‌های Wolverine و 47 Ronin در فیلم Bullet Train با برد پیت هم‌ بازی می‌شود
  دیوید لینچ احتمالا سریالی جدید برای نتفلیکس خواهد ساخت
  آهنگساز Far From Home بازگشتش برای ساخت موسیقی متن فیلم Spider-Man را تایید کرد
Video انصراف جلیل سامان از ساخت ادامه سریال "زیرخاکی"
  بیشتر از یک میلیون امضا برای اخراج امبر هرد از فیلم Aquaman 2 جمع شده است

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان