امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تانک های بدون سرنشین TT-26 ، گردان های ارواح ارتش سرخ

#1
تانک های بدون سرنشین TT-26 ، گردان های ارواح ارتش سرخ 1
شاید حرف زدن از تانکهای بدون سرنشین در حال حاضر با وجود سیستم های کنترل از راه دور و مخابرات پیشرفته و البته نمونه های موجود مثل تانک Black Knight ، برای خیلی از دوستداران صنایع نظامی امری غیرقابل باور و دور از ذهن ننماید ، اما مسلما در دهه ی 30 میلادی چنین امری به راحتی امروز قابل باور نبود . اما در موزه ی Kubinka روسیه ، در لا به لای تانکهای معروف جنگ جهانی چون T-34 و KV-1 ، تانک های کوچک اما مخوفی خودنمایی میکنند که همانند ارتشی از مردگان ، هراس جنگ را نمیفهمد ...


تانک های هدایت پذیر کنترل از راه دور TT-26 که به "تله تانک" معروف بوده و با طبقه بندی امروز در کلاس UGV ها قرار میگیرند ، در دهه ی 30 و 40 توسط متخصصان ارتش سرخ و بر پایه ی تانکهای سبک T-26 ساخته شدند. این تانکها پس از اختراع قایق هدایت رادیویی بدون سرنشین در سال 1898 توسط نیکولای تسلا که توجه ارتش آمریکا را جلب نکرد ، بزرگترین قدم در راه ساخت تسلیحات هدایت از راه دور بودند .

هدایت TT-26 بصورت فرامین رادیویی است . طبق استاندارد تاکتیکی گروه های "تله مکانیکی" ارتش سرخ ، یک جفت تانک که یکی از آن دو تانک فرماندهی از نوع TU-26 بود و با کد ТУ شناخته میشد در پشت خط درگیری قرار میگرفت ، در این تانک خدمه قرار داشتند و از طریق سامانه رادیویی تانک بدون سرنشین را کنترل میکردند و بر عملکرد آن نظارت میکردند . تانک دیگر که بدون سرنشین بود و با کد TT شناخته میشد فرامین رادیویی را از ТУ دریافت میکرد . در صورت تصرف تانک بدون سرنشین توسط دشمن ، خدمه ی تانک Ty وظیفه داشتند آنرا با توپ از بین ببرند .
تانک های بدون سرنشین TT-26 ، گردان های ارواح ارتش سرخ 1
تانک فرماندهی TU-26 


سامانه ی رادیویی نصب شده روی تانک دارای برد 500 تا 1500 متر بود و فرامین رادیویی با تحریک بازوهای پنیوماتیکی و ارسال سیگنال های الکتریکی ، تانک را کنترل میکرد . هر تله تانک بنابر مدلش قادر به شناسایی 16 تا 24 فرمان رادیویی مختلف بود . برای جلوگیری از اختلال دشمن در ارتباط رادیویی ، سامانه ی رادیویی تانک با استفاده از دو آنتن ، قابلیت سوییچ بین دو فرکانس رادیویی را داراست .

وظیفه ی تانکهای بدون سرنشین در ارتش سرخ همانطور که از قابلیت های آن مشخص است ، پیشروی در مناطق حفاظت شده ی سنگین دشمن بود . TT-26 ها دارای گستره ی قابل توجهی از تسلیحات مختلف برای ماموریت های مختلف بودند . برای نقش پشتیبانی نزدیک از پیاده نظام ، تله تانکها قابلیت استفاده از تیربارهای سبک مدل Degtyaryov ، شعله افکن ها و نارنجک های دودزا را داشتند . 
تانک های بدون سرنشین TT-26 ، گردان های ارواح ارتش سرخ 1
تیربار DT


اما برای مقاصد غیرمتعارف و تخریب استحکامات (که احتمال میرود نقش مورد علاقه تری برای این تانک است) ، یک بمب ساعتی قدرتمند 200 تا 700 کیلوگرمی در تانک تعبیه میشد که با فرمان رادیویی ، تانک آنرا رها میکرد ، قدرت این بمب برای تخریب یک ساختمان چهار طبفه کافی بود . تله تانکها همچنین برای استفاده از سلاح های شیمیایی نیز طراحی شده بودند . 

هرچند پروژه ی تله تانک شوروی برای پلتفرم های دیگر همچون تانکهای T-38 و BT-7 نیز توسعه یافت . اما تنها تانک های TT-26 بودند که به مرحله ی عملیاتی در نیروهای مسلح شوروی رسیدند . ارتش سرخ از این تانک در جنگ زمستان استفاده کرد و حداقل دو گردان از این تانکهای بدون سرنشین در خلال جنگ جهانی دوم توسط روسها وارد میدان شده بود .
تانک های بدون سرنشین TT-26 ، گردان های ارواح ارتش سرخ 1
تانک TT-26 گردان مستقل 217ام تیپ 30ام ارتش سرخ ، Karelian Isthmus فوریه ی 1940

به دو آنتن در بالای سقف توجه کنید ، تجهیزات تله ماتیکی این تانک از مدل TOZ-IV هستند

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.military.ir/
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تعداد تانک های ایران چقدر است؟ بهترین تانک ایران کدام است؟
  -عکس هایی از تانک ام۱ آبرامز-
  -عکس هایی از هواپیمای بدون سرنشین X-47B-
  30 تا از قدرتمند ترین ارتش های جهان
  ||☆تاریخچه عملیاتی و ویژگی های تانک تی-۵۴/۵۵☆||
  سرلشکر موسوی: قدرت پهپادی ارتش در زمان تحریم ظهور کرد/ لزوم توجه بیشتر به بودجه‌ دفاع
  نیروی زمینی ارتش به فناوری‌های مهم در حوزه بالگردی دست یافته است
  وحدت نیروی دریایی ارتش و سپاه مایه افتخار نیروهای مسلح است
  تشییع پیکر خلبان شهید «بیک‌محمدی» در ستاد نیروی هوایی ارتش
  قدرت‌نمایی پهپاد ارتش در مقابل پهپاد آمریکایی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان