امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آموزش گام به گام ساخت موسیقی با کامپیوتر

#1
گام 1

برنامه را از روی دی‌وی‌دی ماهنامه نصب کنید. پس از نصب، صفحه‌ای خالی نمایش داده مي‌شود که قرار است تراک مربوط به سازهای مختلف در این صفحه قرار بگیرند. بهتر است همان ابتدا پروژه خود را ذخیره کنید. این کار با انتخاب Save Arrangement از منوی File انجام می‌پذیرد.

 

آموزش گام به گام ساخت موسیقی با کامپیوتر 1

 

گام 2

به روش‌های مختلفی می‌توانید فایل‌های صوتی را وارد برنامه کنيد. خود برنامه بانکی از نمونه‌های صوتی دارد که آن را می‌توانید در بخش Soundpools در پایین بیابید. در قسمت Styles می‌توانید سبک مورد علاقه خود را انتخاب کنید، سپس با انتخاب سازها در بخش Instruments می‌توانید نمونه‌ها را در پنل پایینی صفحه ببینید. برای پخش هر نمونه کافیست روی علامت بلندگوی کنار آن کلیک کنید.

 

آموزش گام به گام ساخت موسیقی با کامپیوتر 1

 

گام 3

هر نمونه صوتی BPM (تعداد ضرب در دقیقه) و Length (برحسب تعداد میزان‌ها) دارد. می‌توانید هر کدام از این نمونه‌ها را که خواستید در یکی از تراک‌های بالای صفحه قرار دهید. پس از این کار می‌بینید که آن تراک نام آن ساز و شکل آن را به خودش می‌گیرد. هر نمونه به اندازه خودش جا می‌گیرد و اگر می‌خواهید تکرار شود باید این کار را دوباره انجام دهید.

 

آموزش گام به گام ساخت موسیقی با کامپیوتر 1

 

گام 4

برای پخش آهنگی که تا به این ‌جا ساخته‌اید، کافیست روی دکمه Play کلیک کنید. می‌بینید که در کنار دکمه‌های کنترل پخش، چندین کنترلر دیگر وجود دارد، مانند کنترل ولوم و البته دکمه‌ای به نام BPM که با کلیک روی آن می‌توانید ضرباهنگ را تغییر دهید. ترجیحا از قطعاتی استفاده کنید که ضرباهنگ یکسانی دارند.

 

آموزش گام به گام ساخت موسیقی با کامپیوتر 1

 

گام 5

اگر می‌خواهید از فایل‌های صوتی خودتان هم در برنامه استفاده کنید، کافیست در پنل پایین صفحه روی File Manager کلیک کنید و سپس با کلیک روی My MP3s وارد هارددیسک‌ شوید. در این جا می‌توانید هر فایلی که خواستید را کشيده و روی صفحه تنظیم (بخش تراک‌های بالای صفحه) بیندازید تا در کنار کار شما قرار بگیرد.

 

آموزش گام به گام ساخت موسیقی با کامپیوتر 1

 

گام 6

یکی دیگر از تنظیمات نمونه‌های صفحه تنظیم این است که هر نمونه‌ای را که می‌خواهید می‌توانید از چپ و راست، یا از بالا و پایین بکشید و اندازه‌اش را تنظیم کنید. کشیدن از چپ و راست باعث می‌شود آن نمونه پیش یا پس از جایی که قرار دارد هم به میزانی که می‌خواهید ادامه پیدا کند و تغییر اندازه از بالا و پایین هم صدای نمونه را زیاد و کم می‌کند.

 

آموزش گام به گام ساخت موسیقی با کامپیوتر 1

 

گام 7

در عنوان هر تراک، دکمه‌هایی را می‌بینید. Solo به معنای آن است که تنها آن تراک پخش شود، Mute صدای آن تراک را قطع می‌کند، و با FX می‌توانید به صدای آن تراک جلوه‌های ویژه صوتی بدهید. همچنین گزینه Rec اجازه ضبط روی آن تراک به شما می‌دهد؛ اگر گزینه MIDI Rec انتخاب شود، می‌توانید ساز کیبورد خود را به پورت MIDI کارت صدا (در صورت وجود) وصل کنید و صدا را ضبط کنید؛ برای ضبط مستقیم صدا می‌توانید از گزینه Audio Rec استفاده کنید که در این حالت صدا از طریق Line In کارت صدا منتقل می‌شود.

برای استفاده از این دو حالت اخیر، باید از منوی File گزینه Import و سپس Audio Recording را انتخاب کنید. با انجام این کار، کل کار از ابتدا پخش می‌شود و می‌توانید همزمان با آن با استفاده از ساز خود بنوازید یا صدای دیگری را به کامپیوتر بدهید تا صدایش در تراک‌ها قرار بگیرد.

 

آموزش گام به گام ساخت موسیقی با کامپیوتر 1

 

گام 8

در به بخش Synthesizer با دوبار کلیک روی BeatBox 2 برنامه‌ای با همین نام باز می‌شود و می‌توانید کار برنامه‌ریزی درامز را انجام دهید. می‌توانید اجزای مختلف درامز را در سطرهای متفاوت انتخاب کنید و مشخص کنید که آن جزء در کدام ضرب باید زده شود. به همین سادگی می‌توانید ضربی که می‌خواهید را بسازید، آن را Play کنید و سپس آن را با دکمه Save بالای صفحه این برنامه ذخیره کنید.

 

آموزش گام به گام ساخت موسیقی با کامپیوتر 1

 

گام 9

چنان‌چه نمی‌خواهید سازی به کامپیوتر متصل شود، اما می‌خواهید نمونه‌ای داشته باشید که نت‌هایش را خودتان زده‌اید، می‌توانید به سادگی از کیبورد خود برنامه استفاده کنید. برای این کار به بخش Keyboard بروید. این صفحه کلید هم با ماوس قابل کنترل است و هم با صفحه کلید کامپیوتر.

صدای آن هم با دو کنترلری که در بالایش قرار دارد قابل تنظیم است: با کنترلر سمت چپ می‌توانید سازی که می‌خواهید بزنید را انتخاب کنید و کنترلر سمت راست پنجره ویرایش صدای ساز را برای شما باز می‌کند. برای اینکه صدای سازی که می‌زنید ضبط شود، باید یکی از تراک‌های خالی را روی حالت MIDI Rec قرار دهید و سپس از منوی File در بالای صفحه گزینه Import و بعد Audio Recording را بزنید.

آهنگ در این حالت پخش می‌شود و هر زمان که خواستید می‌توانید با کیبورد پایین صفحه نت‌هایی که می‌خواهید را بنوازید. پس از پایان کار، این نت‌ها در تراکی که به صورت MIDI Rec مشخص کرده بودید ذخیره خواهند شد.

 

آموزش گام به گام ساخت موسیقی با کامپیوتر 1

 

گام 10

این برنامه قابلیت‌های پرشمار دیگری نیز دارد که در این مقاله فرصت پرداختن به آنها نیست و کشف آنها را به خود شما واگذار می‌کنیم. پس از پایان کار، با انتخاب گزینه Export از منوی File می‌توانید از آهنگی که ساخته‌اید خروجی بگیرید و شاهکار خود را ذخیره کرده و برای دوستان پخش کنید.

 

آموزش گام به گام ساخت موسیقی با کامپیوتر 1

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان