امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ساخت سریال با موضوع حافظ کل قرآن

#1
محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در نشست خبری اختتامیه طرح قرآنی 1450 که صبح امروز در سازمان صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: طرح 1450 در راستای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و سایر اعضای خانواده با محوریت رسانه ملی به خصوص دو شبکه تخصصی قرآنی رادیویی و تلویزیونی انجام شده است.


 
وی ادامه داد: امسال این طرح با محوریت سوره مبارکه حدید برگزار شد، از سال 86 سوره های مختلفی برای این طرح انتخاب شده است. به فرمایش امام صادق(ع) آیات 1 تا 6 سوره حدید به علاوه سوره مبارکه توحید برای فهم بهتری که نسل های آخرالزمان داشته باشند، نازل شده است. آموزه‌های دیگری از جمله سبک زندگی اسلامی قرآنی، اقتصادی همچنین آیاتی درباره دوران مختلف زندگی انسان در این سوره مورد اشاره قرار گرفته است.
 
مدیر شبکه قرآن عنوان کرد: آیاتی در سوره حدید اشاره به سرنوشت انسان دارد، همچنین هدف از بعثت پیامبران، نحوه و جریان پدید آمدن آهن و کارکردهای این عنصر در طبیعت در این سوره ذکر شده است و این مسائل مختلف باعث شد کارشدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[/url][url=http://www.jamnews.ir/Keywords/221515/%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A7]ناسا ن قرآنی سوره حدید را به عنوان سوره محوری طرح 1450 انتخاب کنند.

 
مدیر شبکه قرآن اظهار داشت: بسیاری از علاقه‌مندان قرآنی ارتباط خوبی با این طرح داشتند و در مسابقه‌های حفظ، روخوانی، روانخوانی و تجوید و همچنین کلاس هایی بسیاری که برای این طرح برگزار شد، همکاری داشتند.

 
وی در خصوص تغییرات طرح 1450 نسبت به سال گذشته عنوان کرد: طرح 1450 سه جشنواره با محوریت سوره حدید شامل جشنواره هم‌خوانی و جمع خوانی، جشنواره عکاسی و جشنواره خوشنویسی سوره حدید را داشته است. ارزیابی بنده این است این طرح نسبت به سال گذشته بهتر شده است.

 
محمد زاده در خصوص اختتامیه طرح 1450 تصریح کرد: اختتامیه 20 شهریور در مرکز همایش های سازمان با حضور رئیس یکی از قوای سه گانه و میزبانی رئیس سازمان صداو سیما، مدیران رسانه‌ ملی و دیگر مدیران سازمان های مشارکت کننده برگزار می‌شود. قرار است شبکه 2 و شبکه افق انعکاس مراسم را برای مخاطبان داشته باشند، همچنین در آستانه سالگرد شهدای منا مراسم تجلیل از خانواده شهدای قرآنی توسط رئیس سازمان صدا و سیما برگزار می شود.

 
وی ادامه داد: طرح 1450 صرفا یک وظیفه رسانه‌ای با مشارکت برخی از نهادهای فرهنگی و قرآنی نیست، بلکه تبدیل به یک مطالبه در سطح جامعه و مخاطبان شده است. همانطور که در جریان هستید در ابتدای سال قرار نبود این طرح برگزار شود اما با درخواست مخاطبان همه نهادها و مسئولان با تلاش جهاد وارانه این طرح را برگزار کردند.

 
در ادامه این مراسم احمد لیایی مسئول برگزاری طرح 1450 گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای حوزه فرهنگ قرآنی، وزارت آموزش و پرورش، ستاد کانون فرهنگی مساجد، دارالقرآن بسیج، اتجادیه تشکل های قرآن، شهرداری تهران، شبکه رادیویی تهران و جوان، شبکه اول و دوم و سوم و پنجم و آموزش در طرح 1450مشارکت خوبی داشتند.

 
وی ادامه داد: 12 هزار و 165 دقیقه برنامه در خصوص این طرح تولید شد، همچنین کتابی به کوشش حجت السلام والمسلمین حمید محمدی درباره مفاهیم و تفسیر سوره حدید در به تعداد 47 هزار جلد به چاپ رسید. 16 هزار کلاس در این طرح برگزار شده است  و 330 هزار نفر در کلاس ها به روخوانی روانخوانی تجوید سوره حدید پرداختند، در بخش جشنواره نیز 230 اثر خوشنویسی و 240 اثر عکاسی ارسال شده است و قرار است در اختتامیه 1450 جایزه اهدا کنیم.

 
محمدزاده در خصوص تولید فیلم و سریال در شبکه قرآن اشاره کرد: در دوره مدیریت قبل تولید فیلم و سریال از این شبکه حذف شده بود اما با تلاش مدیران ارشد سازمان قرار است این بخش در شبکه قرآن رونق پیدا کند. طرح هایی برای تولید داستان قرآنی به صورت سریال به شبکه رسیده است و در مرحله بررسی هستیم.
 
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون فیلمنامه محمدحسین لطیفی که در خصوص زندگی محمدکاظم ساروقی نوشته شده است، به شبکه ارائه کرده و قرار است در دستور تولید قرار بگیرد
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معرفی سریال ایفوریا(Euphoria)
  معرفی سریال The End of the F***ing World
  معرفی سریال Duy Beni (صدایم را بشنو)
  سریال Baht Oyunu / بازی بخت
  احتمال بازگشت ویلسون فیسک به دنیای سینمایی مارول در سریال Hawkeye
  تریلر جدید سریال ترسناک Chucky و نمایش عروسک شیطانی
Heart سریال (تو در خانه ام را بزن) Sen Çal Kapımı
  معرفی سریال Ginny & Georgia
  معرفی سریال Skam
  معرفی سریال Elite

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان