امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چگونه به تنظیمات روتر وای‎فای خود دسترسی پیدا کنیم؟

#1
چگونه به تنظیمات روتر وای‎فای خود دسترسی پیدا کنیم؟ 1

تمام تنظیمات مربوط به شبکه وای‎فای خانگی شما داخل خود روتر ذخیره می‎شود، بنابراین اگر تصمیم داشته باشید این تنظیمات را تغییر دهید باید به نرم افزار روتر که به میان افزار یا firmware نیز معروف است، دسترسی داشته باشید. از این ناحیه شما می‎توانید نام شبکه، کلمه عبور و سطح امنیت شبکه خود را تغییر دهید، یک شبکه میهمان بسازید و انواع مختلف دیگری از گزینه‎های موجود را تغییر داده و یا تنظیم کنید. اما برای انجام این کارها چگونه می‎توان به تنظیمات روتر دسترسی پیدا کرد؟

شما برای دسترسی به میان افزار روتر خود باید از یک مرورگر وب استفاده کنید (این کار با هر مرورگری قابل انجام است). در نوار آدرس مرورگر آدرس آی‎پی روتر خود را وارد کنید. اغلب روترها از آدرس 192.168.1.1 استفاده می‎کنند. اما این موضوع همیشه هم صادق نیست بنابراین شما ابتدا باید از صحت آدرس روتر خود اطمینان حاصل کنید.

چگونه به تنظیمات روتر وای‎فای خود دسترسی پیدا کنیم؟ 1



ابتدا یک پنجره خط فرمان (command prompt) را در ویندوز خود باز کنید. برای انجام این کار در ویندوز ۱۰ از قسمت جستجوی موجود در نوار ابزار عبارت cmd را تایپ کرده روی برنامه command prompt کلیک کنید. همچنین می‎توانید با فشردن کلیدهای Windows + R و تایپ عبارت cmd به آن دسترسی پیدا کنید. در پنجره command prompt عبارت ipconfig را تایپ کرده و کلید اینتر را فشار دهید. به سمت بالای پنجره اسکرول کنید و در زیرمجموعه Wi-Fi عبارت Default Gateway را پیدا کنید. عدد نوشته شده رو به روی این گزینه همان آدرس آی‎پی روتر شما است. این آدرس را یادداشت کنید.

پنجره command prompt را با تایپ عبارت exit یا کلیک کردن روی دکمه معروف X ببندید. حالا آدرس آی‎پی به دست آمده را در نوار آدرس مرورگر وب خود وارد کرده و کلید اینتر را فشار دهید. در این مرحله برای ورود از شما نام کاربری و کلمه عبور میان افزار روتر پرسیده می‎شود. این نام کاربری و کلمه عبور هم می‎‌تواند از مقادیر پیش‌فرض تشکیل شده باشد و هم نام کاربری و کلمه عبوری که شما در زمان انجام تنظیمات روتر وارد کرده‎اید باشد.

چگونه به تنظیمات روتر وای‎فای خود دسترسی پیدا کنیم؟ 1



اگر شما قبلا نام کاربری و کلمه عبور انحصاری خود را ایجاد کرده‎اید، آنها را در فیلدهای مربوط به خود وارد کرده و به صفحه تنظیمات میان افزار روتر وارد شوید. حالا در اینجا شما می‎توانید تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کنید. این تنظیمات در صفحات مختلف طبقه‌بندی شده‎اند. در هر صفحه ممکن است لازم باشد ابتدا تنظیمات مربوط به آن صفحه را انجام داده و بعد از آن به صفحه بعدی وارد شوید. بعد از اتمام کار ممکن است از شما خواسته شود که یک بار دیگر به صفحه تنظیمات لاگین کنید. بعد از اتمام کار تنها کافی است مرورگر خود را ببندید.

تا این جای کار همه چیز به نظر ساده می‎رسید، اما همه می‎دانیم که همیشه یک سوال وجود دارد. اگر نام کاربری و کلمه عبور ورود به تنظیمات روتر را فراموش کرده باشید چه می‎شود؟ خیلی از روترها از نام کاربری پیش فرض admin و کلمه عبور پیش فرض password استفاده می‎کنند. شما می‎توانید یک بار اینها را امتحان کنید تا ببینید آیا تلاش شما نتیجه‎ای خواهد داشت یا خیر.

اگر این تلاش بی فایده بود، نگران نباشید؛ بعضی از روترها قابلیت بازیابی کلمه عبور را ارائه می‎کنند. اگر روتر شما نیز این قابلیت را داشته باشد، بعد از وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور اشتباه این گزینه باید نمایان شود. شما در صفحه لاگین باید روی Cancel کلیک کنید.

اگر همچنان تلاش شما بی‎نتیجه باقی مانده است، در این مرحله باید سعی کنید نام کاربری و کلمه عبور پیش فرض روتر خود را پیدا کنید. بهترین راه برای انجام این کار جستجوی نام شرکت سازنده و مدل روتر شما به همراه عبارت default username and password در موتورهای جستجوگر مثل گوگل است.

چگونه به تنظیمات روتر وای‎فای خود دسترسی پیدا کنیم؟ 1



به احتمال زیاد در نتایج جستجو نام کاربری و کلمه عبور پیش فرض را پیدا خواهید کرد. حالا سعی کنید با این اطلاعات به دست آمده یک بار دیگر به صفحه تنظیمات روتر لاگین کنید. اگر باز هم نتیجه‎ای حاصل نشد، این به این معنا است که خود شما یا شخص دیگری نام کاربری و کلمه عبور را قبلا تغییر داده است. در چنین شرایطی شما باید تمام تنظیمات روتر خود را به حالت کارخانه‎ای بازیابی کنید. برای انجام این کار معمولا یک دکمه کوچک Reset در پشت روتر تعبیه شده است. از یک ابزار کوچک مثل یک مداد یا یک گیره کاغذ استفاده کرده و دکمه Reset را برای مدت ۱۰ ثانیه فشار داده و نگه دارید، سپس آن را رها کنید.

چگونه به تنظیمات روتر وای‎فای خود دسترسی پیدا کنیم؟ 1



حالا بعد از بازگشت به حالت تنظیمات کارخانه‎ای شما می‎توانید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور پیش‌فرض به روتر خود لاگین کنید. اولین کار ضروری بعد از وارد شدن به صفحه تنظیمات این است که نام شبکه بی‎سیم و کلمه عبور شبکه بی‎سیم و همچنین سطح امنیتی آن را تغییر دهید. برای انجام سایر تنظیمات نیز می‎ توانید به راهنمای روتر خود مراجعه کنید. خوشبختانه خیلی از روترهای امروزی از قابلیت راهنمای تنظیمات به صورت مرحله به مرحله برخوردار هستند که شما را برای انجام تنظیمات راهنمایی می‎کنند.

چگونه به تنظیمات روتر وای‎فای خود دسترسی پیدا کنیم؟ 1



و در نهایت برای افزایش بیشتر سطح امنیت شما باید نام کاربری و کلمه عبور پیش فرض را تغییر دهید. با این کار تنها شما هستید که این امکان را خواهید داشت تا به صفحه تنظیمات روتر وارد شوید. فراموش نکنید که از یک کلمه عبور پیچیده اما قابل یادآوری استفاده کنید تا در آینده مجبور نباشید روتر خود را یک بار دیگر ریست کنید.

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سئو را از کجا شروع کنیم
  انی دسک چیست و چگونه کار میکند؟
  روتر میکروتیک چیست و چه کاربردی دارد؟
  چگونه بفهیم کسی غیر از خودمان وارد اکانت اینستاگرام ما شده؟
  چگونه رمز وای‌فای را در دستگاه‌مان ببینیم؟
  چگونه بفهمیم باتری گوشی ما احتیاج به تعویض دارد؟؟
  چگونه بدون این که به گوشیمون کوچکترین دستی بزنیم تماس ها رو جواب بدیم؟
  چگونه آلبوم اینستا بسازیم؟
  چطوری پیام واتس‌آپ رو بعد از یک ساعت پاک کنیم؟ ،خیلی کاربردی
  چگونه بفهمم اولین نفری که فالو کردم کی بوده؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان