02-03-2017، 19:13
با سلام به تمامی اعضاء انجمن
من فرهاد جهانلو تصمیم بر شروع آموزش های مربوط به کیزمت (kismet) را در این تاپیک آغاز میکنم.
امیدوارم که این سری آموزش ها که هم به صورت نوشتاری و هم تصویری می باشند موثر واقع شود.
خوشحال هستم از اینکه در کنار شما هستم.
-----
کیزمت که به نوعی قلب برنامه UDK به حساب می آید همان برنامه نویسی مورد نیاز برای ساخت بازی
را به صورت ویژوال (visual) در اختیار کاربر قرار داده است.
اگر تعریف ساده و دیگری از کیزمت بخواهیم ارائه دهیم می توان گفت این قسمت به محتوای
کار ما جان میدهد و بدون آن پروژه ی ما فقط یک محیط ساکن و تا حدودی مرده خواهد بود.
باید این را گفت که بعد از شروع یادگیری کیزمت بسیار به آن علاقه مند خواهید شد.
برای اجرا کردن کیزمت (kismet) بروی آیکون آن که در منوی بالای برنامه وجود دارد کلیک کنید.
با زدن این گزینه مطابق شکل زیر صفحه دیگری باز می شود که به آن کیزمت می گویند.
1 - منوی ابزار (Tool Bar)
2 - قاب گرافیکی (Graph Pane)
3 - تنظیمات دستی (Properties Pane)
4 - زیرشاخه های انجام شده (Sequences Pane)
----
توضیحات
----------Graph Pane----------
این قسمت که در عکس نیز مشخص شده است بخش اصلی و صفحه نمایش تمام اتصالات و
تغییرها و... عوامل انجام گرفته شده برروی پروژه را به شما نشان می دهد که برای مثال یک نمونه
در عکس بالا نشان داده شده است.
----------Properties Pane----------
قسمتی که در آن تمام تغییرات انجام می گیرد به این صورت که شما در قسمت Graph Pane قسمت مورد
نظر خود را انتخاب و در قسمت Properties Pane تنظیمات آن قسمت را به دلخواه تغییر می دهید.
نکته : توجه داشته باشید در صورتی که در قسمت Graph Pane موردی انتخاب نشده باشد در این قسمت
نیز هیچ Option فعال نخواهد بود
ادامه دارد
-----
در قسمت اول توضیحات کلی را در اختیار شما قرار دادیم.
منتظر ویدیوهای مربوط به آموزش کیزمت نیر باشید.
موفق باشید.
من فرهاد جهانلو تصمیم بر شروع آموزش های مربوط به کیزمت (kismet) را در این تاپیک آغاز میکنم.
امیدوارم که این سری آموزش ها که هم به صورت نوشتاری و هم تصویری می باشند موثر واقع شود.
خوشحال هستم از اینکه در کنار شما هستم.
-----
کیزمت که به نوعی قلب برنامه UDK به حساب می آید همان برنامه نویسی مورد نیاز برای ساخت بازی
را به صورت ویژوال (visual) در اختیار کاربر قرار داده است.
اگر تعریف ساده و دیگری از کیزمت بخواهیم ارائه دهیم می توان گفت این قسمت به محتوای
کار ما جان میدهد و بدون آن پروژه ی ما فقط یک محیط ساکن و تا حدودی مرده خواهد بود.
باید این را گفت که بعد از شروع یادگیری کیزمت بسیار به آن علاقه مند خواهید شد.
برای اجرا کردن کیزمت (kismet) بروی آیکون آن که در منوی بالای برنامه وجود دارد کلیک کنید.
با زدن این گزینه مطابق شکل زیر صفحه دیگری باز می شود که به آن کیزمت می گویند.
1 - منوی ابزار (Tool Bar)
2 - قاب گرافیکی (Graph Pane)
3 - تنظیمات دستی (Properties Pane)
4 - زیرشاخه های انجام شده (Sequences Pane)
----
توضیحات
----------Graph Pane----------
این قسمت که در عکس نیز مشخص شده است بخش اصلی و صفحه نمایش تمام اتصالات و
تغییرها و... عوامل انجام گرفته شده برروی پروژه را به شما نشان می دهد که برای مثال یک نمونه
در عکس بالا نشان داده شده است.
----------Properties Pane----------
قسمتی که در آن تمام تغییرات انجام می گیرد به این صورت که شما در قسمت Graph Pane قسمت مورد
نظر خود را انتخاب و در قسمت Properties Pane تنظیمات آن قسمت را به دلخواه تغییر می دهید.
نکته : توجه داشته باشید در صورتی که در قسمت Graph Pane موردی انتخاب نشده باشد در این قسمت
نیز هیچ Option فعال نخواهد بود
ادامه دارد
-----
در قسمت اول توضیحات کلی را در اختیار شما قرار دادیم.
منتظر ویدیوهای مربوط به آموزش کیزمت نیر باشید.
موفق باشید.