امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موافقان و مخالفان وب سایت های فلش

#1
دلایلی برای استفاده از فلش در طراحی وب سایت



قابل استفاده در مرورگر های مختلف هستند.
در گذشته همه مرورگر ها از فلش پشتیبانی نمی کردند ولی امروزه بیشتر آنها از فلش پشتیبانی می کنند و می دانید که اگر وب سایتی با فلش بسازید بیشتر کاربران می توانند محتوای وب سایت شما را مشاهده کنند.
 
انیمیشن
فلش در اصل به عنوان ابزاری برای ساخت انیمیشن مورد استفاده قرار گرفت و این یکی از بهترین دلایل استفاده از فلش در طراحی وب سایت است. ساخت انیمیشن با فلش بسیار ساده است و دیدنش از آن ساده تر و دلپذيرتر.
 
ویدیو
فیلم ویدیویی در فلش به خوبی کار میکند و نیازی به یک پلاگین وابسته به سیستم عامل مانند QuicTime یاMediaPlayer ندارد.
 
بازی ها
بازی هایی که در فلش اجرا می شوند مشکل عدم پشتیبانی مرورگر را که در آژاکس وجود دارد ندارند و مشکل پهنای باند را که در برنامه هایی که روی سرور اجرا می شوند هم ندارند.
 
گرافیک بهتر
با فلش خطوط صاف تر و نرم تر به نظر می رسند و گرافیک شما جذابیت بیشتری خواهد داشت.
 
تبلیغات
ساخت تبلیغات بنری با فلش ساده تر است و می توان با استفاده از آن بنر های زیبا و تاثیر گذار ساخت.
 
استفاده از تصویر به جای فونت های خاص
بعضی مواقع طراحان وب برای زیبایی یا دلایل دیگر می خوهند از فونت های خاصی استفاده کنند که هر کاربری ممکن است این فونت را روی کامپیوتر خود نداشته باشد و هنگام بازدید از آن وب سایت به مشکل برخورد کند در این گونه موارد چاره کار استفاده از جایگزین تصویری است این فن به راحتی با نرم افزار فلش قابل انجام است.
کاربرد های فلش می توانند اطلاعات جمع آوری کنند، اسکریپت ها را اجرا کنند و بیشتر کارهایی که اسکریپت های سمت سرور انجام می دهند را اجرا کنند.
 
مشکلات استفاده از فلش
پهنای باند و محدودیت سرعت
گذشته از کار هایی که طراح وب انجام می دهد بهینه کردن برنامه های فلش بسیار سخت است و می تواند حجم وب سایت را بسیار بالا ببرد و آنرا کُند کند. و برای اینکه بسیاری از برنامه های فلش اجرا شود باید کل آن دانلود شود. برای اينكه گذشت زمان كمتر احساس شود گرافیک هاي شمارش معکوس و از این گونه قرار می دهند اما باز هم بسیاری منتظر نمی شوند.
 
برگشت به صفحه قبل
یکی از پرکاربرد ترین آیکون هایی که در مرور گر های مختلف استفاده می شود آیکون بازگشت به صفحه قبل است اما بیشتر برنامه های فلش این قابلیت را غیر فعال می کنند بنابراین هنگامی که کاربر می خواهد به صفحه قبل بازگردد دچار مشکل می شود و باید دوباره آدرس آن صفحه را پیدا کند. شاید بعضی کاربران این کار را انجام دهند ولی برخی هم هستند که از گشت زنی در وب سایت شما پشیمان می شوند و به راحتی صفحه را می بنندند.
 
موتور های جستجو نمی توانند فلش را بخوانند
از آنجا که فلش بیشتر از تصویر تشکیل شده است تا متن و کاونده های بیشتر موتور های جستجو فقط می توانند متن ها را بخوانند و نمی توانند تصاویر را تشخیص دهند به علاوه اینکه بعضی از موتور های جستجو فقط از لینک ها استاندارد HTML پشتیبانی می کنند و با لینک های فلش مشکل دارند. به همین دلیل است بسیاری از کسانی که می خواهند وب سایتی را که با فلش طراحی شده است بهینه سازی کنند به سختی می توانند رانکینگ آنرا افزایش دهند. یکی از راههای حل مشکل این است که یک کپی HTML هم از وب سایت خود داشته باشید.
 
فلش نیاز به پلاگین دارد.
در حالیکه بیشتر مرورگر ها پلاگین ها را به صورت از پیش نصب شده با خود دارند اما بعضی شرکت ها این قابلیت را از مرورگر های خود حذف کرده اند.
 
بعضی کاربران علاقه ای به صفحات ساخته شده با فلش ندارند.
همانطور که با فلش می توان گرافیک های انیمیشن و افکت های صدا دار جذاب ساخت بسیاری به این گرافیک ها به چشم یک مزاحم نگاه می کنند. این قضیه زمانی بیشتر خودنمایی می کند که از گرافیک های فلش برای بنر های تبلیغاتی و فقط تزیین صفحه استفاده می شود.
 
آیا باید از فلش استفاده کرد؟
فقط طراح وب و صاحب وب سایت می تواند در این باره تصمیم بگیرد. فلش ابزار فوق العاده ای است با استفاده از آن می تواند بازی، انیمیشن و ویدیو به وب سایت خود اضافه کنید و اگر این ویژگی ها برای شما مهم است باید از فلش استفاده کنید.
 
از فلش جایی استفاده کنید که کمک می کند.
سایت های کمی هستند که با استفاده صرف از فلش موفق شده اند. مشکلات مربوط به موتور های جستجو، در دسترس بودن و رضایت کاربر مرا وادار می کند که به شما توصیه کنم از فلش برای کل وب سایت خود استفاده نکنید. در حقیقت حتی گوگل توصیه می کند از فلش فقط هر جا که به آن نیاز هست استفاده کنید.
 
هیچگاه با استفاده از فلش به صفحات خود لینک ندهید
استفاده از فلش برای لینک دادن به صفحات داخلی می تواند بسیار وسوسه انگیز باشد و ظاهر زیبایی به وب سایت شما ببخشد اما این لینک ها برای وب سایت شما و بهینه سازی آن در موتور های جستجو بسیار مهم هستند گذشته از اینکه پهنای باند زیادی اشغال می کنند و همچنان که در بالا گفته شد دسترسی به صفحات و چرخ زدن در میان آنها برای کاربر مشکل تر می شود.
نوشته: جنیفر کیرنین
ترجمه: علی یزدی مقدم
پاسخ
 سپاس شده توسط an idiot
آگهی
#2
اگه سایز نوشته هاتونو بزرگ کنین خیلی بهتر میشه (:
+سپاس
پاسخ
#3
(06-03-2017، 13:12)an idiot نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
اگه سایز نوشته هاتونو بزرگ کنین خیلی بهتر میشه (:
+سپاس


چون مطلب رو به ادیتور انتقال میدم اینطوری مشه،و خیلی آزار دهندست..
ولی چشم(;
پاسخ
 سپاس شده توسط an idiot


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معرفی سایت ttsmaker
  آموزش سئو سایت
  نحوه تشخیص سایت نیم بها با LinkIrani.ir
  • سایت‌های کاربردی گوشیت۴
  معرفی_سایت / سایت همه‌فن‌حریف برای تبدیل فایل‌ها!
  معرفی سایت حذف صدای خواننده
  معرفی چند سایت گوگل برای فونت
  مشکل و علت دیر ایندکس شدن مطالب سایت در گوگل و رفع مشکلات آن (بخش دوم)
  مشکل دیر ایندکس شدن مطالب سایت در گوگل و رفع مشکلات آن (بخش اول)
  معرفی سایت chess.com بهترین سایت شطرنج انلاین

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان