امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تفسیر بیت های رپ،قسمت دوم

#1
تفسیر بیت های رپ،قسمت دوم 1







تفسیر بیت های رپ،قسمت دوم 1


   از اون دنیا به این دنیا از اینجا به یه دنیای گه تر فقط سلولم میشه بزرگ تر (بهرام-سوز)



میشه به دو طریقه تفسیرش کرد:1.بهرام داخل رحم قرار داره و وقتی میاد توی دنیای جدید فقط سلول های بدنش بزرگ تر میشه و دنیاش کثیف تر و سخت تر میشه یا اینکه محیط یا سلولی که توش زندانی بوده بزرگ تر میشه 2.دنیاهای بهرام در واقع فصل های زندگیش باشن که منظورش از فصل زندگی (نوجوانی و جوانی و میانسالی و …) این ها باشه که هر کدوم از دنیای (فصل) قبلی بدتره.  




تفسیر بیت های رپ،قسمت دوم 1




  میپرم (بهرام-برش)



تا حالا دیدید که یک کلمه تفسیر بخواد؟در آلبوم بهرام میبینید چون در کاور آلبوم میشه عکس یک پرنده رو دید که زخمیه و قطعاً نمیتونه پرواز کنه پس پریدن کنایه از آزادییه اون پرندس و بهرام خودش رو به اون پرنده تشبیه میکنه که در واقع نمیتونه و نباید هم بپره و با یه جور مردن (تغییری عظیم که به مرگ تشبیه میشه) از دست شیطان راحت میشه ، روح بهرام مثل اون پرنده آزاد میشه و جسمش که توش شیطان بوده در حال سقوطه و در اصل بهرام آزاد شده اینم بگم که میشه جور دیگه هم گفت مثلا اگر تو عکسایی که خود بهرام تو پیج اینستاش گذاشته دقت کنید میبینید طرز رشد یه پرنده رو نشون میده و جالب اینجاست که تموم اینکار هارو از طریق مرور خاطرات و زندگی میکنه و از این خاطرات خلاص میشه،خوب حالا من یه سوالی از شما میپرسم که چرا بهرام در آهنگ برش خودکشی میکنه اما در واقعیت خودکشی نکرده و خواسته اینجوری منظورشو برسونه؟جوابش اینه که این یه خودکشی ذهنیه و در تصور خودشه و بهرام در ذهنش و افکارش یک خودکشی ذهنی میکنه تا به آرامش برسه ، درواقع خودکشی مسیریه که بهرام انتخاب کرده ، مسیری که بیشتر به خودکشی شبیهه ، ولی ضروری ، و گواهش اینه که که توو ترک بعدی آلبوم فضای آهنگ و رپ کردن بهرام کاملا از ترک های قبلی متفاوت میشه.
 


تفسیر بیت های رپ،قسمت دوم 1


 زندگی با شرف که ساده ( کساده) نون میشه (فدایی – جنایی)  



  از نظر من یکی از برتری های رپ کردن نسبت به دکلمه کردن و … ، همین ایهام تلفظیه که جدیداً تووی رپ پارسی زیاد میبینیم ، یکی از مثال ها همین قسمت هست ، اگه شعر رو با که ساده نون نمیشه در نظر بگیریم مصرعمون به این معنیه که اگه بخوای با شرف زندگی کنی نمیتونی خودتو سیر کنی ، اگه کِساده برداشت کنیم هم که به معنای اینه که افرادی که با شرف زندگی میکنن خیلی کم هستن. به شخصه از این قسمت واقعا لذت بردم



تفسیر بیت های رپ،قسمت دوم 1



   (بهرام-جنگ)


  درسته که این ترک یه ترک خالیه ولی من باید یه سری توضیحاتی در موردش بدم.در کاور آلبوم عکس یک چشم رو میبینیم که در مثلثی قرار داره که برعکس هستش و دلیل وجودش رو نمیدونم اما از یک چیز مطمئنم که بهرام از این کارش قصدی داره که تو عقل ما نمیگنجه و اینم مطمئنم که بهرام فراماسون و ایلومینات نیست.حالا در تیزر خود آلبوم فیلم یک چشم رو میبینیم که با خوندن بهرام میترسه و همش به این ور و اون ور نگاه میکنه و اگر در مثلث فراماسون ها نگاه کنیم میبینیم که چشم که نماد شیطانه در بالای هرم قرار داره و بهرام در کاور آلبوم میاد چشم راست رو در پایین مثلث قرار میده و مثلث رو بر عکس میکنه و در این ترک میاد نوای همون تیزر رو استفاده میکنه و با رپ کردنش هشدار یه جنگ رو به شیطان میده.جالبه نه؟!! پس اشتباهخوب یه عمر تفسیره که نصفشو نمیتونیم بفهمیم.



تفسیر بیت های رپ،قسمت دوم 1



  حرفام نقده نسیه نی ،تو گوش خریدار و بیار،من مسیرو قیر،تنها باش چون واست مفیده مثه من یکی که سایش سفیده (حصین-تنهایی)


 حرفام نقده و نسیه نمیدم و تو باید گوش خریدار رو بیاری تا من حرفام رو به تو بزنم و مسیر رو با قیر برات صاف و هموار کنم و سعی کن تو این مسیر تنها باشی مثه من که حتی سایه هم ندارم و به سایه خودمم اعتماد نمیکنم.
 


تفسیر بیت های رپ،قسمت دوم 1



یه دلگرمی تووم لایِ رفیقامه ، و الا ایران به پول جایزه میداد ، حتی چشای تو به پول جایزه میداد ، من با خودم کشیدم جلو آینه سیگار ، باز هی جلو آینه سیگار (شایع-دو به شک)  


میگه دل گرمیش به رفیقاشه (حصین) که یه ذره بهش جون میدن و اون امیدوار میکنن ولی به خدا که ایران و حتی چشای شما به چیزای رنگ و لعابدار که با پول باشن یا به نفعتون باشن امتیاز میدین و قبول میکنین و با فهمیدن این ،خودش و میبینه که چه طور داره همینطور از خودش میزنه برای رپ ،و سیگار میکشه تا آروم شه و مدام خودش رو راهنمایی میکنه تا ذهنشو رشد بده و جسمشو فدا کنه ولی باز جلو آینه یه سیگار هس که دودش تصویر آینه رو کدر و مات میکنه و باعث میشه اون چیزی که بخواد نشه، میشه به بیت «به چشم بصیرت به خود در نگر       تو را تا در آیینه زنگار نیست» از پروین اعتصامی هم اشاره کرد.
 



تفسیر بیت های رپ،قسمت دوم 1


زندگی تو شهر گُخ منو مایید،انداختنم زندان که بکشنم پایین ، همه میگفتن باید ساخت ، آره باید ساخت ، از منو زندگیم فیلم ، اینا رو گفتم که بدونی ، تو رستمی تووی شاهنامه خالی (بهرام-نگاه)  


زندگی کردن تو شهر مخ منو …ایید و اشاره داره به دورانی که تو زندان بوده و میخواد بگه من عقب نکشیدم و انقدر تلاش کردم خواستن از زندگیم فیلم بسازن و اینا رو میگم که بدونی تو هم یه انسان قوی هستی که میتونی خودت داستان و سرنوشتت رو بسازی و پیروز باشی.
 



تفسیر بیت های رپ،قسمت دوم 1



صبح شده ! کارد و پنیر رو میزه ، تو جیب نی ، میگی کره کو ، همه میشنون ، همه میشنون ، لقمت هم بگیر ، نه بربری نی ، بربری نی از کوره در بره ، همه می بینن (هیچکس-تف)  


 یه بیت پُر از ایهام ، کارد:کارد میوه خوری ، کارد جیبی | پنیر :پنیر خوراکی ،کوکائین | کره : کره خوراکی ، بعد از مصرف حش یش یا گل چون انرژی زیادی از دست میره و چربی های کبد سوخته میشه فرد مصرف کننده گرسنه میشه که واسه رفع این گرسنگی مواد غذایی چرب رو ترجیح میدن که اصطلاحاً بهش میگن کره خوری | بربری: نان بربری،نیرویی در بازی کلش آو کلنز به نام بربر | از کوره در اومدن بربر: یکی نون تازه از کوره در اومده ،دوم اینکه بین کلش بازها به ساختن نیرو پختن میگن ، مثلا میگن 10 تا بربر گذاشتم بپزن حالا این بیت با توجه به اینها معانی مختلفی داره.



تفسیر بیت های رپ،قسمت دوم 1


عاشقه وقتیم که تو راه رسیدن به هدف ، بکنم پاهامو قلم ، چه انتظاری میره ازم ؟ برم عقب؟! نه برعکس ، مخصوصا با اینی که هست تو دست دارم سر جمع سه تا قلم ، بگو عجب! ریاضی که هستی بلد؟ (هیچکس-عاشقم)  



این شعر هم مثه دفعه قبلی معنیشو نمیگیم تا شما تو کامنتا بگید.ولی سوال اصلی اینه چرا هچکس میگه سه تا قلم؟
#فدایی دارید …  


دوستان عزيز..اين تاپيك پی نوشت از   دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
قسمت اول هستش ..
همه رپ دوستا عزيز ميتونن تفسير خودشون رو از هر آهنگی كه ميخوان اضافه كنن و حتما در تاپيك ازشون تقدير و استفاده ميشه..
با تشكر..            
پاسخ
 سپاس شده توسط * MASIHA * ، سایه2 ، SABER ، Prometheus
آگهی
#2
منظور هیچکس از قلم
یکی قلم توی دستشه
اون دوتام پاهاشن ک قلم شدن!

منظورش اینه موقع سختی عقب نمیکشه و بیشتر خودشو نشون میده
+یاس:ادم همیشه تو محدودیتها ستاره میشه
+شایع:خسته میشم تندتر میدوم/درد که دیدم محکم میشدم/دقیقا فرقمون همینجاس که/در نمیرم لقمت میکنم
پاسخ
 سپاس شده توسط ÆMÆշЇÑζ ، SABER
#3
بهرام_ترک برش:
منو جاذبه میکشید پایین یا شاید دافعه هل میداد..
این جملھ میتونھ دوتا معنی داشتھ باشھ.یکی اشاره میکنھ بھ طرد شدن انسان از بهشت و اومدنش به زمین
و یکی دلیل علمی که ثابت شده زمین توی جو از اطراف تحت دافعه قرار میگیره که همین دلیل داشتن مدار مشخص و خارج نشدن از مداره
پاسخ
 سپاس شده توسط ÆMÆշЇÑζ
#4
شایع_ترک کرم:
تن جفتمون ملافس
اون لباس عروسشه من کت شلوارم...
منظورش اینه جای لباس عروس و کت شلوار کفن تنمونه!ینی تو جوونی و ناکام مردیم!
+
دیگه همه چند رنگن..
میتونه ۲ تا معنی داشته باشه..یکی اینکه ادم وقتی میمیره روحش به آگاهی بیشتری دس پیدا میکنه اینم میگه میتونم دو رو بودن ادما رو ببینم
یکی دیگم اینکه دیگه همه لباس مشکیاشونو در اوردن و واسم مشکی نمیپوشن
پاسخ
 سپاس شده توسط ÆMÆշЇÑζ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تفسیر دیس شهاب مظفری به یاس!
  تفسیر آهنگ سیگار صورتی
Music تفسیر آهنگ گربه از علی سورنا
  تفسیر کلی و کوتاه البوم اشتباه خوب بهرام
  تفسیر البوم نگار از استاد سورنا
  تفسیر آهنگ‌های آلبوم Revival از زبان خود سلنا گومز
  تفسیر آهنگ It Ain't Me از زبان آهنگساز آن
  یک تفسیر در باب موزیک ویدئوی Fetish از سلنا گومز
  تفسیر آهنگ کنارم از رض
  دیدگاه و تفسیر سلنا دربارۀ آهنگ Bad Liar

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان