امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

عوارض رنگ مو ،‌ لاک ناخن و لوازم آرایشی را جدی بگیرید

#1
امروزه در جهان استفاده از انواع رنگ مو ، لوازم آرایشی و لاک ناخن در بین زنان و حتی دختر خانم های کم سن و سال رواج بسیاری دارد. اکثر مصرف کنندگان این وسایل و محصولات تنها به جنبه زیبایی آن نگاه می کنند و توجهی به آسیب های احتمالی بر سلامتی ندارند. با ما همراه باشید تا با عوارض و مضرات این محصولات آشنا شوید.
رنگ مو: شغل آرایشگری را می توان یکی از حرفه های پر خطر دانست. محققان سازمان بهداشت جهانی براین عقیده اند که مصرف مداوم مواد و رنگ های شیمیایی می تواند موجب بروز سرطان و دیگر مشکلات سلامتی مانند آسم یا آلرژی های پوستی شود. ذرات معلق مواد شیمیایی که در هوای سالن آرایشی پراکنده است ممکن است سبب حالت تهوع و میگرن شود. این حالات پس از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض این مواد احساس می شود.
رنگ ها همچنین باعث تحریک پذیری موها می شود زیرا ترکیبات شیمیایی موها را تغییر داده و همین امر موها را ضعیف تر می کند. مسئله بسیار مهم این است که باید حتما پس از رنگ کردن موها، پوست سر کاملا مرطوب شود. بهتر است برای رنگ کردن موها به آرایشگر مراجعه شود زیرا وی به خوبی می داند که چه نوع رنگی متناسب با نوع موهاست.
لوازم آرایش: کرم ها، مداد چشم و لب، سایه چشم و… محصولات آرایشی متنوعی در بازار دیده می شوند. معمولا آنها خطر جدی برای سلامتی ندارند اما باید در ترکیبات آنها به دو ماده الکل و پارابن( استر اسید پاراهیدروکسی بنزوئیک) توجه کرد. پارابن به عنوان ماده سرطان زا و آلرژی زا شناخته می شود. تجمع این مواد در بافت پستان می تواند عامل بروز سرطان سینه باشد. آنها به راحتی جذب می شوند و تاثیر مستقیمی دارند. در مورد الکل نیز باید گفت که پوست را ضعیف و آن را بیش از پیش آسیب پذیر می کند. اگر خواهان استفاده از مواد سالم هستید حتما قبل از انتخاب، بروشور محصولات را با دقت نگاه کنید.
اگر قصد دارید خودتان در منزل موها را رنگ کنید، ابتدا مقداری از آن را امتحان کنید تا از واکنش های احتمالی پوست مطلع شوید. برای این کار، قسمت کوچکی از پوست سطح داخلی آرنج را خوب تمیز کنید. سپس مقدار کمی از ماده را روی پوست بزنید و بگذارید خشک شود. اگر بعد از 24 ساعت هیچ احساس خارش و سوزشی احساس نکردید و اثری از قرمزی نیز دیده نشد، می توانید مطمئن شوید که احتمال بروز حساسیت ضعیف خواهد بود.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
عوارض رنگ مو ،‌ لاک ناخن و لوازم آرایشی را جدی بگیرید 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Subarrow انواع پد های آرایشی گلوریا و طریقه ضدعفونی کردن پد 2023
  عوارض عمل نکردن کیست مویی (سینوس پیلونیدال)
  فیستول چیست؛ علائم، علت، عوارض و تشخیص بیماری فیستول مقعد
Subarrow عمل جراحی بواسیر(هموروئید)، عوارض و مراقبت های پس از آن
  بدانید از عوارض مرگبار نوشیدن زیاد آب !
  از عوارض نگران کننده قرص سیپروهپتادین باخبر شوید
  عوارض داروها در سلامت دهان ، دندان و سایر اعضای بدن
  عوارض و اثرات بیهوشی روی مغز و سایر اعضای بدن
  آموزش بالایام یا یوگای ناخن برای تقویت موی سر
  عادات رایج امروزی که ناخن ها رو خراب می کنه

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان