امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آخرین ماموت ها از تشنگی مردند!

#1
به نظر می رسد که یکی از آخرین گروه‌های بازمانده از ماموت‌های پشمالو،‌ که قرن‌ها پیش نسل شان منقرض شده، در اثر تشنگی ناشی از بالا آمدن آب شور دریاها و اقیانوس ها باشد. محققان می‌گویند که این جانوران که در اواخر عصر یخبندان یعنی ۵۶۰۰ سال قبل در کره زمین زندگی می‌کردند، احتمالا به علت عدم دسترسی به آب شیرین از بین رفته اند.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آخرین ماموت ها از تشنگی مردند! 1


علت انقراض ماموت ها در اثر تشنگی ناشی از بالا آمدن آب شور دریاها و اقیانوس ها باشد

 
این تحقیق همچنان به ساکنان فعلی کره زمین هشدار می دهد که با گرم شدن کره زمین و بالا آمدن سطح آب اقیانوس ها این سناریو ممکن است به زودی برای دیگر جانوران و انسان‌ها کره زمین هم تکرار شود. این پژوهش در جزیره سن پال که یکی از مناطق دورافتاده آلاسکا است انجام شده است. در گذشته این جزیره بخشی از سرزمینی بود که قاره آمریکا را به آسیا متصل می‌کرد. وقتی در فاصله بین ۱۴۷۰۰ تا ۱۳۵۰۰ سال قبل، درزمان آب شدن یخ ها، آب اقیانوس‌های این منطقه بالا آمد، این زمین به زیر آب رفت و جزایر پراکنده‌ای از آن باقی ماند.

در این تحقیق ذکر شده که اثری از سکونت انسان ها در این بخش از کره زمین در آن دوران به‌ دست نیامده است. برای یافتن دلیل انقراض این ماموت‌های پشمالو، محققان رسوبات باقی مانده از چند دریاچه آب شیرین این جزیره را جمع آوری کردند. تحلیل این رسوبات منجر به یافتن قارچ هایی شد که در فضولات این جانوران رشد می‌کرد. با استفاده از رادیوکربن قدمت این رسوبات مشخص شد و این به محققان تاریخ انقراض این حیوانات را نشان داد.

 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آخرین ماموت ها از تشنگی مردند! 1


احتمالا ماموت های قاره ها به خاطر تغییرات آب و هوایی و شکار منقرض شده‌ بودند


بقایای دی ان ای ماموت های پشمالو نشان می‌دهد که تا ۵۶۵۰ سال پیش (با تقریب هشتاد سال کم و زیاد) در این سرزمین می زیسته اند. از این تاریخ به بعد اثری از دی ان ای ماموت ها در این جزیره به چشم نمی‌خورد که به معنای انقراض آنهاست. ماموت های این جزیره ۵۰۰۰ سال بیشتر از ماموت‌های خشکی های اصلی دوام آوردند. احتمالا ماموت‌های قاره ها به خاطر تغییرات آب و هوایی و شکار منقرض شده‌ بودند.

ماموت ها، مانند فیل های امروزی،‌ هر روز نزدیک به ۲۰۰ لیتر آب می نوشیدند. در عرض دو هزار سال، ذخیره آب شیرین این جزیره بسیار کم شد و در نتیجه جمعیت این گروه افول کرد. بررسی بقایای دندان‌ها و همینطور دیگر بخش های باقیمانده در فسیل های این نوع ماموت نشان از وضعیت خشکسالی را می دهد؛ به همین دلیل دانشمندان حدس می‌زنند یکی از دلایل اصلی انقراض آنها نبود آب شیرین بوده است. ماتیو وولر، یکی از نویسندگان این تحقیق از دانشگاه آلاسکا می‌گوید: (این یافته‌ها) تصویر ترسناکی از وضعیت این ماموت ها در آن دوران را به ما نشان می‌دهد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آخرین ماموت ها از تشنگی مردند! 1


بالا آمدن آب اقیانوس ها به کم شدن ذخیره آب شیرین و خطر انقراض حیات در خشکی می انجامد

 
در این تحقیق تاکید شده که اهمیت آب شیرین در بررسی تاریخ حیوانات و همینطور زندگی در این جزایر دست کم گرفته شده است. این تحقیق همچنان نشان می دهد که وضعیت امروز بسیاری از جزایر و زندگی انسان ها و حیوانات در آنها، بسیار شبیه به دوران آب شدن یخ های عصر یخبندان است. بالا آمدن آب اقیانوس ها به کم شدن ذخیره آب شیرین و در نهایت خطر انقراض حیات در خشکی می انجامد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  چه کسی آخرین پلنگ ایرانی را می‌کُشد؟!
Tongue دلایل انقراض نسل ماموت‌ها

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان