امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

هر آنچه می خواستید در مورد ژل های تزریقی بدانید:

#1
هر آنچه می خواستید در مورد ژل های تزریقی بدانید: ۱٫هیالورونیک اسید(ماده اصلی ژل) چیست؟
هیالورونیک اسید مهمترین گلیکوز آمینو گلیکان ( یک نوع قند طبیعی ) در پوسـت است کـــه باعث انعطاف پذیری و قوام کافی پوست می شود. هیالورونیک اسید توانایی اتصـال به آب را دارد و وقتی زیر پوست تزریق می شود باعث حجیم، نرم و هیدراته(آبدار) شدن پوست می شــو د.
علاوه بر این، هیالورونیک اسید در رشد سلولی، عملکرد گیرنده های غشایی و چسبندگی نیز نقش دارد. همچنین باعث پایداری ساختمانهای بین سلولی شده و یک شبکه برای اتصال فیبرهای کلاژن و الاستین به یکدیگر ایجاد می کند. آنچه که در پیری ناشی از نــور آفتاب رخ می دهد، از بین رفتن این اتصالات است که منجر به ایجاد توده های نامنظم کــلاژن والاستین می شود. به زبان ساده تر با افزایش سن، پوست شما بیشتر هیالورونیک اسید خود و درنتیجه حجم و قوام طبیعی خود را از دست می دهد و در نتیجه پوســت شل شــده و بر اثر جاذبه به طرف پایین کشیده می شود و همچنین چیـــن و چــرو ک می خورد .
mouth_rejuvenation01.jpg
این مزایا باعث شده که هیالورونیک اسید به عنوان یک پرکننده پوستی عالی مطــرح گـردد. از آنجائیکه هیالورونیک ا سید در تمامی گونه های جانوری یکسان است، احتمال ایجاد آلرژی بسیار بعیـــد است. از سال ۲۰۱۰ به اگثریت محصولات هیالورونیک اسید که موردتائیدFDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) قــرار گرفته اند لیدو کائین(ماده بی حسی) اضافه شده است که باعث کاهش درد هنگام تزریق می شود .
فیلرهای هیالورونیک اسید به خاطر نتایج زیبایی برتر هنوز به عنوان بهترین فیلرهای پوستی برای برجسته سازی بافت نرم مطرح هستند.
Skin_Section_no_text.jpg
۲٫موارد عمده کاربرد ژل هیالورونیک اسید کدامند؟
A – پُرکردن یا کاهش عمق خطوط خنده دو طرف گونه (چین های نازولبیال یا بینی_لبی)
B – بر طرف کردن خطوط ماریونته (Marrionette) ( خطوطی که از دوطرف گوشه لب به طـرف چـانه کــشیده می شوند.)
C – برجسته سازی لب ها(دادن فرم های دلخواه به لب های نازک)
D – پُر کردن ناودان اشکی (Tear Trough)که زیر کاسه چشم تشکیل شده و گود است.
E – بر طرف کردن چین های پا کلاغی (Crows feet) (چروک هایی که از قسمت خارجی چشــم بــه صورت شعاعی ایجاد می شوند.)
F – بر طرف کردن خط اخم بین ابروها( Frown line)
G – چین های افقی ناحیه پیشانی
H – جوشگاه زخم های فرورفته در صورت(مانند جای آکنه و آبله مرغان)
botoxbigdiagram.jpg
خــط خنــده (چیــن نازولبیال)
یکی از علائم افزایش سن در صورت، چین های عمیقی است که از کناره بینی تا گوشه لب ها ایجاد می شود، که به آن چین نازولبیال (خط خنده) می گویند. معمولا خـــطوط خنده در اواخر دهه سوم یا اوایل دهه چهارم زندگی شروع به عمیق تر شدن می کنند. البتـــه عوامل ژنتیک و بعضی اوقات شیوه زندگی فرد ممکن است باعث تظاهر زودتر یا دیرتــر آنـها شونـــد .
با افزایش سن، کلاژن پوست کاهش می یابد ( و تماس بانور آفتاب باعث تسریع این عمـــل می شود) و در نتیجه الاستیسیتی(کشش پذیری) پوست کاهش می یابد و پوست شُل و آویزان می شود. شـل شدن پوست باعث ایجاد چین های نازولبیال می شود . پیدایش چین نازولبیال نه تــنها باعـــث می شود که فرد مسن تر ار سن واقعی اش بنظر برسد بلکه باعث می شود که فرد خسـته تـر و نحیف تر به نظر آید.
در رژیم های غذایی در افراد چاق، بویژه اگر سرعت کاهش وزن بیش از حد باشد صورت نیز مانند سایر قسمتهای بدن چربی خود را از دست می دهد و چین های نازولیبال (خطوط خنده) به طور ناگهانی ظاهـر می شو ند .
برجسته سازی لـــب
حجم سازی برای لب یکی از شایعترین و پُردرخواست ترین روشهای زیبایی است. بــــا افزایش سن، پُری لبها ( که باعث می شو د لبها جوان و برآمده باشند ) از بین می رود . همچنین با افزایش سن لبها باریک و نازک شده و چین های کوچک در حاشیه لب بوجود می آید. امروزه بیشتر افردای که درخواست برجسته سازی لب را دارند، خواهان پُری و برآمدگی بیشتر همراه با حفظ ظاهر طبیعی لب ها هستند. وقتی فردی درخواست برجسته سازی لب را دارد، نکته ای که پزشک باید در نظر بگیرد این اسـت که ساختمان طبیعی لب وی و ارتباط آن با سایر اجزای صورت چگونه است و تا چه حجمی می تواند ژل تزریق کند تــا تــوازن صورتش را بهم نزند. بدیهی است تسلط کامل پزشک بر آناتومی صورت و طراحی چهره و عملکرد ژل ها نقش مهمی در نتیجه رضایت بخش ایفا می کند.
کاندید خوب برای برجسته سازی لب کسی است که انتظارت واقع گرایانه داشته باشد و توقع نداشته باشند که با این تغییر شبیه ستارگان هالیوودی شود! با این همه ژل لب جدا فرد را زیباتر می کند.
.۳نواحی از لب که در برجسته سازی آن باید مورد توجه قرار گیرند، کدامند؟
این نواحی در شکل زیر نشان داده شده است:
article-20121234080414884000.jpg
Border ( خط لب )
خط لب شایعترین منطقه ایست که توسط فیلرپوستی برجسته می شود. خط لب محل اتــصال یافت سفید و قرمز لب به یکدیگر است. تزریق در این ناحیه حجم بیشتری به لبها نمی دهـــد ولی باعث مشخص تر شدن حاشیه لب ها می شود.(حالتی شبیه به کشیدن خط لب)
Philtrum (فیلتروم)
فیلتروم شامل ۲ خط در قسمت مرکزی لب فوقانی است که به بینی متصل می شوند. بــــا برجسته سازی این دو خط، جذابیت لب ها بیشتر می شود .
Oral Commissures(پیوستگاه گوشه لب ها)
Oral commissures که در گوشه هـای دهان قرار گرفته اند را نیز می توان پـر کرد. معـمولا اندازه این ناحیه به خاطر اثر جاذبه زمین در اثر بالا رفتن سن بر روی پوست گونه ، افزایـــش می یابد . پر کردن این ناحیه گوشه های لب را به سمت بالا چرخانـده و ظاهــری شــادتر و مثبت تر ایجاد می کند .
Cupid’s Bow(کمان الهه سرخوشی)
Cupid’s bow یا ناحیه V شکل در قسمت مرکزی لب بالایی را می توان با استفاده از فیلرهـا بر جسته کرد. تزریق در ناحیه V شکل لب فوقانی همراه با فیلتروم، ظاهر خوشایندتری بـــه لب بالا می دهد .
Tubercle ( برجستگی قسمت میانی لب فوقانی )
برجسته سازی این قسمت در ایجاد ظاهر زیبا در برخی موارد اهمیت زیادی دارد.
lip_enhancement01.jpg
برجسته سازی گونه
با بالا رفتن سن، صورت شما کلاژن و الاستینش را از دست می دهد. این دو ماده باعث حجم دهی به پوست می شوند. در نتیجه نه تنها پوست صورت شروع بـــه شــل شـدن می کند، بلکه علاوه بر آن گونه ها، در اثر تحلیل رفتن بستر چربی که به استخوان گونه چسبیده است ( malar fat pad )، شروع به خالی شدن می کنند و در نتیجه صورت شمـا نحیف، و چشمان گود افتاده به نظر می رسد.
در سالهای اخیر فیلر های پوستی را برای برجسته سازی گونه ها مورد استفاده قرار داده انــد. این روش غیر تهاجمی بوده و عوارض آن در مقایسه با گذاشتن پروتز گونه بسیار کم می باشد.
۴٫ماندگاری ژل تا چه زمانی است؟
نتایج تزریق ژل دائمی نیست و بسته به نوع ژل مورد استفاده، مد ت ماندگاری آن ۶ مــاه تا حداکثر ۱۸ ماه می باشد. این نکته دقیقا به سود درمان جو است چراکه با این کار عوارض ژل های ماندگار قدیمی را به صفر رسانده اند و امکان تغییر فرم حجم سازی برای درمان جو بآسانی فراهم می شود.از طرفی بدیهی است که عواملی چون استفاده منظم از کرم ها ی مخصوص و تغذیه مناسب و …نیز در ماندگاری بهتر بافت اثر زیادی دارد. با این همه چون این ژل ها بافت را خواه ناخواه به ساخت و ساز وامی دارند حتی پس از کاهش تدریجی ژل، بافت تا بیش از ۳۰% نسبت به فبل از تزریق ژل بهبود کیفیت نشان می دهد. نکته مهم اینکه یکی از دلایلی که این ژل ها تایید سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) را دریافت کرده اند دقیقا مدت اثر مشخص آن هاست که خطر واکنش نامطلوب بافتی مانند گلوله شدن و بدفرم شدن را به کمترین حد خود رسانده است. ضروری است بدانید تزریق چربی با اینکه در افراد خیلی مسن با صورت های چروکیده بهتر جواب می دهد اما برای افراد جوان که نمی خواهند دو تا سه هفته کبودی و تورم شدید صورت(محل تزریق چربی) و شکم یا ران و ..(که از آن چربی برداشت می شود) را تحمل کنند اصلا ضرورتی ندارد چرا که عملا از نظر ماندگاری نیز تنها در برخی موارد چند ماه بیشتر دوام دارند. از سویی روش تزریق ژل ها بسیار سبک است و درد و عارضه و دوره نقاهت ندارد اما تزریق چربی دستکم دو ساعت زمان می برد و نیاز به بی حسی وسیع و همکاری زیاد درمان جو دارد و حدودا یکماه زمان می برد تا صورت فرم نهایی اش را پیدا کند.
۵٫نحوه تزریق ژل هیالورونیک اسید به چه صورت است ؟
تزریق هیالورونیک اسید زمان کمی می برد و به صورت سرپایــی در مــطب و با بیحسی موضعی (با استفاده از پماد بی حس کننده موضعی یا تزریق بی حس کننده) و بـــــا استفاده از سوزنهای بسیار ظریف انجام می شود و بسته به میزان تزریق ۱۵ تا ۳۰ دقیقه زمــان می برد. احتمال کبودی یا تورم در بیشتر موارد بسیار کم بوده و جالب اینکه بلافاصله بعد از تزریق می توانید مجددا فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرید.
۶٫بعد از تزریق ژل چه انتظاراتی باید داشته باشید ؟
به طور متوسط اثر ژل هیالورونیک اسید ۶ تا ۹ ماه باقی می ماند. هیالورونیـــک اسید ها قابل جذب هستند و بنابراین می توان تزریق آنها را تکرار کرد(بطور میانگین سالی دو بار). زمان تکرار تزریق به عواملی مانند سن فرد، شیوه زندگی و جای تزریق در صورت فرد و طبعا تصمیم شخصی درمان جو بستگی دارد.
۷٫آیا تزریق ژل هیالورونیک اسید عارضه ی خاصی دارد؟
اصولا خیر.در بعضی افراد ممکن است تورم خفیف، کبودی، قرمزی مختصر و درد خفیف بعد از تزریق ایجاد شود که این موارد بسیار گذراست معمولا طی یک تا چند روز با کمپرس سرد و داروهای ضدالتهاب از بین می روند.
۸٫موارد ممنوعیت تزریق ژل کدامند؟
خانمهای باردار و شیرده، بعضی از اختلالات انعقادی، وجود عفونت در محل تزریق، تبخال فعال و …
۹٫رعایت چه نکاتی قبل ار تزریق ژل ضروری است؟
از آنجا که آسپیرین و داروهایی مانند ژلوفن، ناپروکسن، دی پیریدامول، امگا ۳، جین سین، ویتامین یی و همچنین چای سبز و… باعث رقیق شدن خون و مانع ایجاد لخته می شوند، بایســتی دستکم از ۳ روز قبل از تزریق ژل مصرف آنها را قطع نمود.
۱۰٫معرفی چند ژل هیالورونیک اسید موجود در ایران که مورد تائید FDA می باشند: Restylane restylane-box.png
Restylane در سال ۲۰۰۳ ، تائیدیهFDA را برای درمان خط خنده (چین نازولبیال )گرفت. این فیلر پوستی از تخمیر کشت های باکتریایی استرپتوکوک اسبی بدست می آید . این فیلر پوستی حاوی تقریبا ۱۰۰،۰۰۰ ذره در میلی لیتر می باشد ۲۰mg/ml) ) . این ذرات با استفاده از اتصالات اتر، بطور متقاطع به هم متصل می باشند و در نتیجه یکی از پرقوام ترین فیلرهای هیالورونــیک اسید هستند.
از سایر موارد کاربرد این ژل (افزون بر آنچه پیش از این ذکر شد) می توان به اصلاح فرم های ناجور بینی(مانند پله بالای بینی)اشاره کرد.
مدت زمان ماندگاری Restylane در لبها ۳ تا ۶ ماه و در سایر نقاط صورت ۶ تا ۱۲ ماه اســـت .
Perlane
این فیلر پوستی مشابه Restylane می باشد جز آنکه حاوی ذرات ژل بزرگتر است. این فیــلر پوستی برای اصلاح چین های عمیق تر نظیر چین نازولبیال (خط خنده) و برجسته سازی گونه مناسب می باشد.restylane-perlane.jpg بعضی از پزشکان با تجربه بـرای برجسته سازی لب این فیلر را به Restylane ترجیح می دهند . مدت زمان اثر این فیلر در اکثر بیماران ۶ تا ۱۲ ماه می باشد .
Juvederm
Juvederm فرانسه در سال ۲۰۰۶ تائیدیه ‌FDA را گرفت و از بهترین ژل های تزریقی دنیاست و کاربرد بسیار وسعیی در اروپا و آمریکا دارد. Juverderm یک فیلر پوستی هیالورونـیک غیر حیوانی پایدار شده است. در حال حاضر ۲ نوع Juvederm وجود دارد .
A ) Ultra B ) Ultraplus
در هر ۲ نوع میزان هیالورونیک اسیــد ۲۴mg/ml می باشــد اما در Ultralplus میـــزان Cross-linking (اتصالات متقاطع) بیشتر است.
juvederm.jpg Juvederm یک ژل همولــوگ اســت و بالاتــریـن میـــزان Cross-linking را در بین فیلرهای هیالورونیک اسید داراست و در نتیجه قوام یکدســــت تری دارد.مدت زمان ماندگاری Juvederm در لبها ۳ تا ۶ ماه و در سایر نقاط صورت ۶ تا ۱۲ ماه اســـت .
البته برندهای دیگری از ژل های تزریقی نیز در بازار دارویی موجود هستند که ساخت کشورهایی چون آلمان، کره و سایر کشورهایی هسیند که در زمینه تولیدات مواد زیبایی سرمایه گذاری کرده اند که کم و بیش کیفیت مناسبی دارند.
منبع : مركز درماني جنگل
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تمام آنچه باید از هیستروسکوپی بدانید!!!
  بدانید از عوارض مرگبار نوشیدن زیاد آب !
  درمان سریع تبخال لب با آنچه در خانه دارید!
  مضرات خلال دندان که همین الان باید بدانید !
Question درباره کافی میکس این خوشمزه خطرناک بیشتر بدانید
  آنچه باید در مورد گلو درد چرکی و گلو درد چرکی بدانید
  آنچه لازم است در مورد ضایعات پیگمنتانه بدانید
  بادکش صورت :همه چیز در مورد این عمل شفابخش باستانی
  آنچه لازم است در مورد حساسیت به پنی سیلین بدانید
  دستمال مرطوب : هر آنچه باید راجع به دستمال‌های مرطوب کننده بدانید

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان