امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چرا حضور بانوان در ورزشگاه‌ها به مصلحت نیست؟

#1
گروه اجتماعی - هم‌زمانی بازی‌های جام جهانی فوتبال با بازی‌های جهانی والیبال و مقایسه‌ی حضور بانوان در این دو فستیوال ورزشی، حرف و حدیث‌های بسیاری را در چند روز اخیر به همراه داشت. لب کلام هم در این پرسش خلاصه می‌شود که چرا در همه‌ جای دنیا، خانم‌ها به عنوان تماشاچی حق حضور در ورزشگاه‌ها را دارند، اما در ایران این امکان میسر نیست؟

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چرا حضور بانوان در ورزشگاه‌ها به مصلحت نیست؟ 1

به گزارش بولتن نیوز، وقتی به آنهایی که سوال بالا در ذهن‌شان نقش بسته، پاسخ نامناسب و حتی انحرافی داده می‌شود تا جایی که این فکر را القاء می‌کنند اگر خانم‌ها در ایران به تماشای مسابقات فوتبال و والیبال ننشینند عملا حقوق اساسی‌شان دچار اختلال شده، نتیجه آن می‌شود که در دو بازی قبلی تیم والیبال کشورمان در ایران، عده‌ای از خانم‌ها پشت سالن برگزاری بازی تجمع کرده و خواهان حضور در سالن بازی می‌شوند و کار تا جایی بیخ پیدا می‌کند که مجلس‌یان و نمایندگان خانم نیز در این‌باره اظهار نظر کنند.

اما گذشته از حواشی موجود بر سر این مسئله، واقعا چه دلیلی وجود دارد که هنوز امکان حضور بانوان در بازی‌هایی مثل فوتبال باشگاه‌های کشور یا بازی‌های ملی و یا بازی‌های والیبال و کشتی فراهم نیست؟ آیا مشکل از ناحیه‌ی مدیریت ورزشی‌ست یا قوانین ما چنین اجازه‌ای نمی‌دهد؟ واقعا مشکل کجاست؟

در این نکته هیچ شکی نیست که در جامعه‌ی ایرانی، به علت وجود فرهنگ اخلاقی و حاکمیت دین مبین اسلام بر قلوب مردم، حضور بانوان در جامعه با مختصات خاص خودش همراه است که این مختصات، عملا باعث می‌شود تا حضور زن ایرانی در جامعه با حضور سایر بانوان در پاره‌ای از موارد تفاوت داشته باشد. اما این تفاوت به معنی عدم حضور بانوان در عرصه‌ای اجتماعی نیست. چه اینکه در حال حاضر، تقریبا در همه‌ی عرصه‌های موجود خانم‌ها پا به پای مردان حضور دارند، اما با رعایت حجاب اسلامی و عفت.

نظام سیاسی ما برای حضور اجتماعی بانوان هیچ ممانعتی قائل نشده و خدای نکرده مسئولین کشور ما نیز دچار اختلالات روانی نیستند که بگوییم آنها خوش‌شان می‌آید که خانم‌ها به ورزشگاه‌ها نیایند. که اگر اینگونه بود، وجود این همه ورزشکار زن بی‌معنی بود.

پس نه قانون ما برای این قضیه مشکلی دارد و نه ساختار سیاسی و کارگزاران سیاسی ما مانع این قضیه هستند. اما این وسط نکته‌ای وجود دارد که باعث می‌شود مسئولین امنیتی و انتظامی کشور تشخیص بدهند که فعلا حضور بانوان در ورزشگاه‌ها به صلاح نیست.

نمی‌دانیم تا چه حد از زمینه‌سازی فتنه‌گران سال 88 و گروهک‌های اخلال‌گر برای حضور در شادی احتمالی مردم پس از پیروزی تیم ملی فوتبال‌مان با خبر هستید. کافی‌ست سری به شبکه‌های اجتماعی بزنید تا این نکته را درک کنید. اما دلیل ما از گفتن این خبر چیست؟ دلیلش این است که علت عدم حضور بانوان در ورزشگاه‌ها دقیقا همان چیزی‌ست که باعث می‌شود تا نیروهای امنیتی بیش از حد طبیعی در زمان شادی خیابانی مردم حضور داشته باشند.

نکته‌ اینجاست که دشمنان ما همواره سعی می‌کنند تا از موضوعات مختلف برای منافع خود بهره ببرند. یکبار این موضوع حج ابراهیمی‌ست که از واجبات ما بوده، اما جایی که تشخیص داده می‌شود محل سوءاستفاده‌ی دشمن است، این واجب تعطیل می‌شود. و یکبار هم این موضوع حضور بانوان در ورزشگاه‌هاست. با توجه به جار و جنجال‌هایی که رسانه‌های وابسته به دشمنان ما در این چند وقت به راه انداخته‌اند و از آنجا که سلام گرگ بی‌طمع نیست، حتما در پس تشویق آنها به حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، اعمال خراب‌کارانه‌ای نهفته است که تا رفع کامل احتمال این رفتارها انجام این کار به صلاح نیست.

البته نباید از بهره‌برداری‌های سیاسی گروه‌های داخلی از این قضیه هم غافل بود. بالاخره گروه‌هایی هستند که بودشان در نفی دیگران است و سعی می‌کنند تا با انتصاب عدم حضور بانوان در ورزشگاه‌ها به گروه سیاسی مقابل، بهره‌ی سیاسی خود را ببرند. البته عده‌ای هم هستند که هیچ چیز برای افتخار کردن ندارند و سعی می‌کنند تا افتخار حضور بانوان در ورزشگاه‌ها برای خود افتخاری کسب کنند.

در هر صورت به نظر می‌رسد تا وقتی دشمنان این مملکت روی این موضوع سرمایه‌گذاری کرده و گروه‌های سیاسی نیز دنبال بهره‌برداری‌های خود هستند، مصلحت نیست که خانم‌ها در ورزشگاه‌ها حضور پیدا کنند. فکر نمی‌کنیم کسی دوست داشته باشد که با خانواده‌اش برای تفریح سالم به ورزشگاه‌ها برود اما خدای نکرده ببیند که خانواده‌اش دچار حاشیه‌های اخلاقی و یا حتی امنیتی شده است.
خلاف قوانین!
پاسخ
 سپاس شده توسط Mr. Potato Head
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ژاوی هنوز آماده هدایت بارسلونا نیست!
  حضور در لیگ برتر انگلیس؟ ببینیم چه می شود
  سعید معروف آماده احضار آلکنو برای حضور در اردو/ خوشخبر: در حال تلاش برای حضور آلکنو ه
  زمان حضور سرمربی تیم ملی والیبال در ایران مشخص شد
  باخت «تاریخی» الاهلی مقابل استقلال در حضور وزیر ورزش عربستان
  فوری: شکایت فدراسیون فوتبال هند از پرسپولیس تایید شد! شایعه نیست
  گل‌محمدی: اینجا شرایط خوب نیست اما ما بردیم!
Clocket شیطنت سعودی‌ها در غفلت AFC با تغییر ورزشگاه/ دلیل تعجب استقلالی‌ها مشخص شد + عکس
  ورزشگاه‌های بحرینی که میزبان گروه ایران شده‌اند + عکس
  حضور دوباره بانوان سوری در ورزشگاه آزادی/عکس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان