امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فینال لیگ جهانی در "دِ باکسیدا" جاودانه شد

#1
فینال لیگ جهانی در "دِ باکسیدا" جاودانه شد

فرانسه ناکامی بزرگی را با شکست در المپیک پشت سر گذاشته بود اما توانست با برد در فینال لیگ جهانی انتقام ریو را در کوریتیبا بگیرد.

به گزارش "ورزش سه"، فینال لیگ جهانی والیبال تیم والیبال برزیل در خانه خود کوریتیبا به مصاف فرانسه رفت. در حالی که برزیلی ها به دنیال دورقمی کردن قهرمانی های خودشان در این رقابت ها با حمایت هوادارانشان بودند اما این فرانسه بود که موفق شد در یک بازی زیبا برنده باشد و بازهم درخاک برزیل قهرمان لیگ جهانی شوند. فرانسه در نهایت این بازی را با نتیجه ۳ بر ۲ و با امتیازات ۲۵-۲۱، ۱۵-۲۵، ۲۳-۲۵، ۲۵-۱۹ و ۱۳-۱۵ به سود خود کرد تا دومین فینال آنها در لیگ جهانی به دومین طلای آنها در این رقابت ها تبدیل شود. 

آنها در سال ۲۰۱۵  و در فینال شگفتی ساز بودند و عجیب ترین قهرمانی تاریخ لیگ جهانی را به نام خود کردند به طوریکه لورن تیله نام خود را به عنوان تنها مربی در والیبال معرفی کرد که تیم خود را از دسته دوم لیگ به دور نهایی آورد و به قهرمانی رساند. حالا دیگر فرانسه شگفتی ساز دنیای والیبال نیست و یکی از مدعیان اصلی است که قهرمانی در لیگ جهانی به تخصص آنها تبدیل شده است.

 * یک انتخاب فوق العاده برای کانادا
 تمام تیم های حاضر در المپیک و حتی آنهایی که در ریو حضور نداشتند بعد از پایان این رویداد دست به تغییرات بزرگی زدند. تغییر در راس کادر فنی از مهم ترین فعالیت فدراسیون آن کشورها بود. کانادا از پیش قدمان تغییر سرمربی بود که به گزینه استفان آنتیگای فرانسوی رسیدند، مربی جوانی که در اولین تجربه خود لهستان را قهرمان جهان کرد و حالا در کانادا مشغول است. او توانست در دیدار رده بندی همراه تیم خود آمریکا را شکست بدهد تا کانادا با برنز لیگ جهانی به اولین مدال خود در مسابقات بین المللی دست پیدا کند، مدالی که ایران هنوز موفق به کسب آن نشده است.
 

فینال لیگ جهانی در "دِ باکسیدا" جاودانه شد 1


* پروژه دهگانه برزیلی ها نیمه کاره ماند
در لیگ جهانی برزیل با ۹ و ایتالیا با ۸ قهرمانی پرافتخارترین های لیگ جهانی محسوب می شوند و برزیل قصد داشت به اولین تیمی تبدیل شود که قهرمانی های خود را دو رقمی می کند. این بهترین فرصت بود تا در سالی که آنها طعم قهرمانی المپیک را زیر زبان داشتند و خود میزبان فینال لیگ جهانی بودند، به دهگانه قهرمانی در لیگ جهانی برسند اما تیم همیشه قهرمان در برزیل یک بار دیگر به طلای لیگ جهانی رسید. فرانسه دوره گذشته هم در ریو قهرمان لیگ جهانی شده بودند و این بار در کوریتیبا به این عنوان دست پیدا کرد.
 

فینال لیگ جهانی در "دِ باکسیدا" جاودانه شد 1


* استیج فوق العاده " دِ باکسیدا "
برای اولین بار فینال لیگ جهانی در یک ورزشگاه فوتبال برگزار شد. استادیوم " دِ باکسیدا " شهر کوریتیبا به جای چمن با پارکت پوشانده شده بود و دور فینال در این ورزشگاه زیبا انجام شد. این ورزشگاه 42 هزار نفری برای این رقابت ها ظرفیت خود را به 60 هزار نفر افزایش داد و در فواصل بین زمین تا سکوهای اصلی، سکوهایی متحرک برای تماشاگران تهیه شده بود تا این ورزشگاه به زیباترین شکل ممکن برگزار شود. این می توانست زیباترین قهرمانی برزیل در لیگ جهانی باشد که فرانسوی ها این فرصت را به آنها ندادند. " دِ باکسیدا " در جام جهانی 2014 فوتبال میزبان بازی ایران و نیجریه هم بود که با نیتیجه صفر بر صفر به پایان رسید اما والیبالیست ها نتوانستند خود را به این ورزشگاه برسانند.
 

فینال لیگ جهانی در "دِ باکسیدا" جاودانه شد 1

 
* اروین نگاپت؛ سوپر استار مطلق 2017
بعد از قهرمانی فرانسه در این رقابت ها بهترین های لیگ جهانی جهانی در سال 2017 اعلام شدند که اروین نگاپت از فرانسه (ارزشمندترین بازیکن)، بنجامین تونیوتی از فرانسه (بهترین پاسور)، کامرون بن بلیر از کانادا (بهترین لیبرو)، کوین لروکس از فرانسه و گراهام ویگراس از کانادا (بهترین مدافعان وسط)، اروین نگاپت از فرانسه و ریکاردو لوکارلی از برزیل (بهترین دریافت کنندگان) و والاس دی سوزا از برزیل (بهترین پشت خط زن) در بین بهترین ها قرار داشتند. نگاپت در دو هفته ابتدایی مسابقات در ترکیب فرانسه جایی نداشت اما با بازگشت به ترکیب اصلی توانست تاثیر خود را در تیم بگذارد. او در سرویس، دریافت، توپگیری و دفاع فوق العاده بود و تمام این تکنیک ها را باید به اسپک های منحصر به فرد و هوش بالای او اضافه کرد. نگاپت بیشترین نقش را در قهرمانی فرانسه داشت و در پایان هر چه جایزه مربوط به یک بازیکن درجه یک را می شود برای خود کرد.
 

فینال لیگ جهانی در "دِ باکسیدا" جاودانه شد 1

 
* بیشترین تغییر؛ بهترین نتایج
چهار تیمی که به دور نهایی لیگ جهانی راه پیدا کرده بودند بهترین عملکرد را داشتند. فرانسه برای این دوره از لیگ جهانی آنتونا روزیر، ژولین لینل، فرانک لافیت، مدریک هانری، کوین تیلی، نیکولا ماره‌شال و ملیوهل تاکانیکو را از ترکیب خود کنار گذاشته بودند که هر یک از این بازیکنان می توانستند برای هر تیم ملی وزنه ای باشند. برزیلی ها هم یزاک سانتوس، سیدائو، موریلو اندریس، ویلیام آرژونا، سرجیو دوس سانتوس را در ترکیب نداشتند. استفان آنتیگا هم با ورود خود به کانادا گوین اشمیت، دانیه‌ل لوئیس، دَلس سونیاس، اَدم سیماچ، تونتی فن لانکولت و برت جیمز والش را از ترکیب خط زد تا با ترکیبی جوان به این مقام عالی رسید. آمریکا هم کل تیم را تغییر داده بود و ستاره هایی چون مت اندرسون، آرون راسل، دیوید لی، ویلیام پریدی، راسل هولمز، مکسول هولت، مایکل برینکلی، پول لاتمن، مایکا ما، ویلیم پرایس از سوی جان اسپراو کنار گذاشته شد بود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Humanfemale کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال؛ دو نماینده ایران در فینال
  دومین شکست جوانان بسکتبال ایران در جام‌جهانی
  خلاصہ فینال لیگ اروپا (منچستر یونایتد - ویارئال)
  فدراسیون فوتبال و اعلام استادیوم های جام جهانی به AFC
  نعمتی: می‌خواهیم پله پله به فینال برسیم
  فینال کم تاثیر است؛ مسی تصمیمش را گرفته
  غیبت پرسش‌برانگیز ایران در جام جهانی FIFAe
  سولسشر: ما فینال و بردن جام را می خواهیم
  تمجید اتحادیه جهانی از ستاره کشتی ایران/ گرایی: به این نمایش افتخار می کنم
  رکورد جهانی استراماچونی در اینستاگرام

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان