امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

« اخبار كوتاه نظامی »

#21
تمرین مشترک نظامی ایران و چین در تنگه هرمز

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
« اخبار كوتاه نظامی » 3

به گزارش میلیتاری نیوز به نقل از روابط عمومی نداجا، امیر دریادار «حسین آزاد» ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: روابط نظامی ایران و چین طی سالهای اخیر گسترش یافته است و دیدارهای نظامی مختلفی بین فرماندهان نظامی در ایران و چین برگزار شده است.

وی عنوان کرد: ناوگروه جمهوری خلق چین در بدو ورود به ایران با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان دیدار خواهند داشت سپس با استاندار هرمزگان هم ملاقات خواهند کرد.

دریادار آزاد اظهارداشت: روابط نظامی ایران و چین در چارچوب تبادل تجربیات دو نیرو گسترش می‌یابد. امیدواریم در این راستا شاهد افزایش توان نظامی و توان علمی در حوزه‌های نظامی بین دو کشور باشیم.

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا افزود: روز یکشنبه هفته آینده تمرین مشترک نظامی بین ناوگروه چین و نیروی دریایی ارتش در تنگه هرمز برگزار و توان نظامی دو ناوگروه ایران و چین به نمایش گذاشته خواهد شد. همچنین در این تمرین مشترک تجربیات به اشتراک گذاشته خواهد شد.
پاسخ
آگهی
#22
دبیرکل سازمان ملل: متن برجام در خصوص برنامه موشکی ایران، مبهم است

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
« اخبار كوتاه نظامی » 3

متن اولین گزارش «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در مورد میزان پایبندی ایران به قطعنامه ۲۲۳۱ که محمل قانونی اجرای برجام است، منتشر شد.

در ابتدای این گزارش آمده که هیچ مدرکی دال بر خرید یا انتقال مواد دارای کاربرد دوگانه هسته‌ای-غیرنظامی در مسیر خارج از کانال خرید برجام، موجود نیست.

پس از اعلام شروع اجرای برجام، بنا شد که تجهیزات دارای کاربرد دوگانه که در بسیاری از بخش‌های صنعتی غیرنظامی کاربرد دارند، پس از تأیید قانونی بودن خرید آنها برای ایران از سوی شورای امنیت با مکانیزم «کانال خرید برجام»، به خریدار ایرانی تحویل شوند.

از دسامبر ۲۰۱۶ تا بحال، ۱۰ درخواست خرید به کانال خرید برجام ارائه شده که ۵ درخواست تأیید شده و ۴ درخواست در دست بررسی است.

در این گزارش از پرتاب آزمایشی موشک خرمشهر در اواسط زمستان سال گذشته ابراز نگرانی شده است، دبیرکل نوشته که هنوز بر سر چگونگی تفسیر بندهای مربوط به محدود شدن برنامه موشکی ایران بر اساس سند برجام، اختلافاتی وجود دارد.

در قطعنامه ۲۲۳۱ از ایران خواسته شده که هیچ فعالیتی در حوزه موشک‌های بالستیک طراحی‌شده برای حمل کلاهک هسته‌ای، انجام ندهد. ایران بارها اعلام کرده که سلاح هسته‌ای، در دکترین نظامی-دفاعی این کشور جایی ندارد.

دبیرکل سازمان ملل با اتکا به مبهم بودن متن قطعنامه‌ای که نهاد تحت نظر خودش تصویب کرده و وجود اختلافات در تفسیر آن، از ایران خواسته که از آزمایش موشک‌های بالستیک خودداری کند زیرا «این آزمایش‌ها پتانسیل افزایش تنش‌ها را دارد.»

در این گزارش به ادعاهای اخیر آمریکایی‌ها در خصوص تحویل محموله تجهیزات مرتبط با برنامه موشکی بالستیک هم اشاره شده و دبیرکل پس از این اشاره مستقیم نوشته که فعلاً توانایی بررسی صحت گزارش آمریکایی‌ها را ندارد.

در گزارشات پیشین دبیرکل سابق سازمان ملل از میزان پایبندی ایران به قطعنامه ۲۲۳۱، به خرید «غیرقانونی» تجهیزات مرتبط با برنامه موشکی بالستیک اشاره‌ای نشده بود.

حمله موشکی به داعش گوشه‌ای از توان سپاه بود/ هر نیت سوء را کوبنده پاسخ می‌دهیم

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
« اخبار كوتاه نظامی » 3

سردار احمد وحیدی رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی با اشاره به عملیات اخیر موشکی سپاه در انهدام مواضع داعش، اظهار داشت: عملیات موشکی اخیر سپاه پاسداران، عملیاتی مقتدرانه بود که گوشه‌ای از دریای توانمندی‌های رزمندگان سپاه اسلام را به نمایش گذاشت.

وی ادامه داد: این عملیات طبیعتاً یک هشدار به همه کسانی بود که فکر تجاوز به حوزه منافع ملی و حوزه امنیت جمهوری اسلامی را در سر خود داشته و دارند.

رئیس کمیسیون دفاعی و امنیتی شورای راهبردی روابط خارجی ایران با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی به هرگونه نیت سویی که دشمنان در سر بپرورانند با قدرت، پاسخی کوبنده خواهد داد، گفت: اگر هر گونه تجاوزی به حوزه امنیت ما شود، از همه امکانات در اختیار خود من جمله موشک‌ها استفاده خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

کشته شدن ۶ نظامی عربستانی در حمله موشکی نیروهای یمنی

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
« اخبار كوتاه نظامی » 3
نیروهای یمنی موفق شدند یک فروند موشک هدایت شونده را به سمت نظامیان سعودی در جنوب عربستان شلیک کنند.

بنا بر اعلام خبرگزاری یونیوز، در این حمله موشکی که به محل تجمع نظامیان سعودی در منطقه نجران صورت گرفت، ۶ نظامی سعودی کشته شدند.

منبع: فارس
پاسخ
 سپاس شده توسط _Lσѕт_ ، Mr. Potato Head
#23
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
« اخبار كوتاه نظامی » 3

رویت یک تانک جدید در چین
پاسخ
 سپاس شده توسط Mr. Potato Head
#24
یک منبع آگاه دولتی عراق اعلام کرد داعش در حال اعدام خانواده‌های اعضای خود در شهر «تلعفر» واقع در غرب استان «نینوی» است.
« اخبار كوتاه نظامی » 3
پاسخ
 سپاس شده توسط ÆҐÆŠĦ ، Medusa
#25
مشاور پیشین امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مدعی شد که اقدام ایران برای ساخت پایگاه هوایی در سوریه جنگ بین ایران و اسرائیل را اجتناب‌ناپذیر می‌کند.

« اخبار كوتاه نظامی » 3

به گزارش افکارنیوز، مشاور پیشین امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی به مقامات رژیم صهیونیستی نسبت به نفوذ ایران در سوریه هشدار داد و خواستار اقدامات سریع رژیم صهیونیستی در این‌باره شد.
بنا به گزارش پایگاه «واشنگتن‌اگزمینر»، «یاکوف عمیدرور» با اشاره به توافق آتش‌بس اخیر آمریکا و روسیه در مناطق جنوب‌غربی سوریه تأکید کرد: حلقه‌های فکری و سیاسی آمریکا و اسرائیل سال‎هاست نگران گسترش نفوذ و قدرت ایران در سوریه هستند، اما این توافق آتش‌بس آمریکا، روسیه و اردن این نگرانی و ترس را بیشتر می‌کند.
وی با ادعای اینکه ایران در حال ساخت یک پایگاه هوایی در سوریه است و تلاش دارد برای افزایش تهدید رژیم صهیونیستی از جهات مختلف انوع سلاح‌ها را در اختیار نیرو‌های حزب‌الله لبنان قرار می‌دهد افزود: اسرائیل باید هدف راهبردی خود را اجرایی کند، یعنی از اقدام ایران و حزب‌الله برای اایجاد سکو‌های پرتاب موشک در سوریه جلوگیری کند.
«یاکوف عمیدرور» همچنین مدعی شد: اگر ایران به منظور تهدید اسرائیل شروع به ساخت زیرساخت‌هایی در سوریه کند و همچنین برای ارسال سلاح و تجهیزات گذرگاهی بین سوریه و عراق ایجاد کند، آنگاه جنگ بین ایران و اسرائیل اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

منبع:افکارنیوز
« اخبار كوتاه نظامی » 3
پاسخ
 سپاس شده توسط ÆҐÆŠĦ
#26
یک منبع موثق نزدیک به جنبش انصارالله یمن به خبرنگار شبکه العالم گفت: یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی این کشور یک موشک بالستیک به طرف ابوظبی پایتخت امارات عربی متحده شلیک کرد.

به گزارش العالم ،این منبع تاکید کرد که موشک شلیک شده دیروز (چهارشنبه) یک پایگاه نظامی ابوظبی را مورد هدف قرارداد.

این خبر شامگاه دیروز برای اولین بار به نقل از پایگاه خبری المسیره منتشر شد. اما پس از ساعتی این خبر از خروجی ها حذف شد. سرانجام شبکه خبری العالم این حمله موشکی را تایید کرد.

مقام های امارات تاکنون درباره میزان خسارات و تلفات ناشی از شلیک این موشک به سمت پایتخت آن کشور موضع گیری نکرده اند.

امارات متحده عربی یکی از اعضای فعال ائتلاف تجاوز به یمن است.

این نخستین بار است که نیروهای یمن امارات را هدف موشک های خود قرار می دهند.

یمنی ها پیش از این چندین بار مراکز نظامی عربستان سعودی را هدف حملات موشکی خود قرارداده بودند.
زمانی که زمین می‌خوریم و شکست می‌خوریم مهم نیست، مهم این است که دوباره بلند شویم و از جای‌مان برخیزیم.
پاسخ
 سپاس شده توسط Son of anarchy
آگهی
#27
ادغام شد
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Science فهرست تجهیزات نظامی ساخت ایران
Heart اگر باکو بخواهد از طریق نظامی مساله قره‌باغ را حل کند کنارش خواهیم بود
Heart هیچ راه حل نظامی برای قره‌باغ وجود ندارد/ ترکیه اوضاع را پیچیده می‌کند
Heart آمریکا ۱۵۰۰ نظامی خود را از عراق خارج کرده است
Shocked واکنش دادستان نظامی سیستان و بلوچستان درباره دلایل حادثه ناوچه کنارک !
  نگاه نظامی ایران به موضوع کرونا
  هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا در صورت بروز جنگ نظامی
  ادعای مقام آمریکایی در مورد اقدام نظامی ایران در خلیج فارس
  نشانه‌های آغاز تقابل نظامی ایران و آمریکا
  فرمانده آمریکایی به توانمندی‌های نظامی ایران اذعان کرد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان