امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آیا ریمل های حجم دهنده ریمل های خطرناک هستند؟

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.persianpersia.com/images/mimage/146-28893.jpg



استفاده طولانی مدت از ریمل موجب بسته شدن منافذ پوست و تغییر رنگ و بدشکل شدن مژه شده و مژه ها بعد از مدتی استحکام اولیه خود را از دست می دهند.
به گفته یک متخصص چشم، این فرآورده ها به دلیل داشتن مواد نگهدارنده و رنگی می توانند باعث التهاب و حساسیت چشم شوند که به صورت عوارضی چون اشک ریزش، خارش و سوزش چشم بروز می کند، پس بهتر است مصرف آنها را محدود کنید.


دکتر محمد طاهر رجبی معاون پژوهشی بیمارستان فارابی بیان کرد: بیشترین آسیب چشمی که لوازم آرایش ها برای زنان رقم می زند ناشی از استفاده ریمل ها و خط چشم هاست. ریمل های ضد آب و چرب که به سختی از روی مژه ها پاک می شوند و درهنگام تمیز کردن ناخودگاه مقداری از آن به داخل چشم رفته و همچنین تعدادی از مژه ها نیز کنده می شود و در دراز مدت خشکی های چشمی شدید، تغییر در لبه پلک و التهاب را نیز برای فرد رقم می زند.


وی در ادامه افزود : ریمل هایی که پایه اصلی آن ها آبکی است، محیط مناسبی برای رشد میکروب ها هستند و می توانند عفونت های چشمی، التهاب، قرمزی، ترشحات غلیظ، خارش و حتی پوسته ریزی لبه پلک را ایجاد کند. ریمل هایی که پایه اصلی آنها روغن است، در برابر عرق کردن، ریزش اشک و آب مقاوم هستند و متأسفانه به مدت طولانی روی مژه می ماند و از آنجا که به سختی پاک می شود، موجب ریزش مژه ها و چسبندگی آنها می شود. درکسانی که سابقه ابتلا به گل مژه دارند، اگر از ریمل ضدآب استفاده کنند، به دلیل انسداد بیشتر مجاری خروجی اشک احتمال بروز عفونت با باکتری و گل مژه بیشتر می شود.


به گفته رجبی، به طور کلی از مهم ترین خطراتی که این دسته از لوازم برای چشم ها به وجود می آورند حساسیت در سطح قرینه، خشکی چشم ، گل مژه وعفونت ملتحمه است که می تواند پدید بیاورند علاوه بر آن اشک ریزش، سوزش، خارش و قرمزی معمولا در پی التهاب نیز اتفاق می افتد. خانم ها برای سلامت بیشتر چشم و پلک قبل از استفاده از ریمل از روغن بادام و نارگیل روی مژه شان استفاده کنند.


معاون پژوهشی بیمارستان فارابی در رابطه با علت این دسته از عوارض اظهار داشت: مواد نگهدارنده و رنگی موجود در این محصولات در ارتباط با بدن واکنش منفی نشان می دهد بدین شکل چشم را درگیر انواع حساسیت ها، قرمزی، سوزش و... می کند. اما سوالی که در اینجا بیش از همه چیز حائز اهمیت بوده نحوه جلوگیری از این دسته از خطرات است، لذا بسیار توصیه می شود خانم ها از ریمل ها و خط چشم ها برای مدت های طولانی استفاده نکنند، به هیچ عنوان با آن ها نخوابند و اکیدا از مصرف لوازم آرایش دیگران پرهیز کنند همچنین دستان خود را قبل از استفاده با آب و صابون بشویند.


وی استفاده از ریمل و خط چشم ها را 3 ماه پس از باز شدن، دانست و گفت: اگر محصولی بیش از این مدت در خانه موجود است حتما دور انداخته شود. خانم ها دقت داشته باشند این محصولات را به هیچ عنوان با آب رقیق نکنند چرا که همین افزودن آب به ریمل یا خط چشم مقاومت میکروبی موجود در نگهدارنده را کاهش می دهد و ریسک عفونت را بسیار بالا می برد، علاوه بر آن دمای بالای 30 درجه برای این کالاها اصلا مناسب نیست و افرادی که لوازم آرایش خود را در ماشین قرار می دهند دقت داشته باشند لوازم‍شان بسیار سریع تر خراب می شود.


رجبی در ادامه هشدار داد : خانم ها برای رقیق شدن ریمل از بزاق دهان استفاده نکنند چرا که باکتری های موجود در دهان باعث بروز عفونت نیز می شود. نکته دیگر در خصوص افرادی است که از مژه های مصنوعی بصورت متداول استفاده می کنند، این دسته از افراد برای چسباندن مژه مصنوعی از نوعی چسب کمک می گیرد که عارضه ای در پی دارد می تواند خطرناک باشد اما به صورت معمولا قرمزی، زخم قرنیه، خارش، خشکی لبه پلک، زخم بالای پلک، ریزش مژه ها از عوارض شایع آنهاست.



به گفته معاون پژوهشی بیمارستان فارابی، خانم ها اگر می خواهند مژه های بلند و پُری داشته باشند اسفاده مداوم از لوازم آرایشی چون ریمل و خط چشم راکنار بگذارند و در صورت مصرف پس از مدت کوتاهی آنها را به صحیح ترین روش ممکن از روی چشمانش پاک کند.


این متخصص در پایان خاطرنشان کرد: استفاده طولانی مدت از ریمل موجب بسته شدن منافذ پوست و تغییر رنگ و بدشکل شدن مژه شده و مژه ها بعد از مدتی استحکام اولیه خود را از دست می دهند، توصیه می شود با ریمل نخوابید، زیرا فولیکول های مژه مسدود شده و احتمال ریزش آن هنگام شست و شو بیش تر می شود. خطرناک ترین عارضه ای که ریمل ها برای چشم رقم می زنند زخم قرنیه و در ادامه نابودی بینایی فرد است. لذا افراد با مشاهده علامت های هشدار مانند درد چشم، سوزش، خارش، اشک ریزش، قرمزی لبه پلک و چشم به دلیل خراش قرنیه و زخم قرنیه بسیار حائز اهمیت است و سریعا باید به پزشک مراجعه کرد
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  میوه هایی که بهترین خون ساز هستند
Question درباره کافی میکس این خوشمزه خطرناک بیشتر بدانید
  آیا استفاده از وازلین روی پلک ها خطرناک است؟
  14 نشانه هشدار دهنده وجود التهاب پنهان در بدن شما
  8 سردرد خطرناک
  نشانه های هشدار دهنده مسمومیت با گاز مونوکسید کربن
  افرادی که مبتلا به آرتروز هستند این غذاها را نخورند
  قرص های لاغری، خطرناک یا بی خطر؟
  این نوع فلافل را هرگز نخورید زیرا بسیار خطرناک است!
  مواد تشکیل دهنده سوسیس کالباس گیاهی چیست و آیا ضرری دارد؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان