امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کشف شواهدی از پراکندگی نور توسط نور با انرژی زیاد

#1
بیگ بنگ: فیزیکدانان با انجام دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آزمایش اطلس ، که یکی از چهار آزمایش عمده در برخورد دهنده هادرونی بزرگ(LHC) در سرن میباشد، شواهد ِ مستقیمی دال بر پراکندگی نور توسط نور با انرژی ِ زیاد را یافتند. این فرایند جزو فرآیندهای مکانیک کوانتومی است که در نظریه کلاسیک الکترودینامیک ممنوع می‌باشد!





دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کشف شواهدی از پراکندگی نور توسط نور با انرژی زیاد 1




به گزارش بیگ بنگ، دکتر دن تووی (Dan Tovey)، هماهنگ کننده فیزیک اطلس(ATLAS) گفت: «این نتیجه عینی، نخستین شاهد مستقیم از نوری است که با انرژی زیاد در هم‌کنش با خود میباشد. این پدیده در نظریه های کلاسیک الکترومغناطیس غیر ممکن است؛ از این رو این نتیجه، معیار درک ما از دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
الکترودینامیک کوانتومی (QED) است.» شواهد مستقیم برای پراکندگی نور توسط نور در انرژی های بالا چندین دهه به طول انجامید – تا اینکه دومین اجرای پروژه شتاب دهنده در سال ۲۰۱۵ آغاز شد. زمانی که یون‌های سرب توسط شتاب دهنده، برخورد زیادی باهم داشته باشند، شواهد بدست آمده در مورد احتمال پراکندگی نور به واقعیت تبدیل می‌شود.

دکتر پیتر استینبرگ، نماینده رسمی گروه فیزیک یون سنگین اطلس گفت: « این اندازه گیری چندین سال مورد توجه جوامع فیزیک یون های سنگین و انرژی زیاد بوده است، طوری که محاسبات بدست آمده از چندین گروه نشان می دهد، می‌توان با مطالعۀ برخوردهای یونی سرب در Run 2، نتایج خوبی بدست آورد.» برخوردهای مکرر یون های سنگین محیط کاملی برای مطالعه پراکندگی نور فراهم می کند.
زمانی که گروهی از یون های سرب شتاب می گیرند، شتاب زیادی در فوتون های اطراف ایجاد می شود. هنگامی که یون ها در مرکز موج‌یاب “اطلس” به هم می‌رسند، تعداد کمی از آنها با یکدیگر برخورد می کنند، اما فوتون های اطراف آن برهمکنش دارند و پراکنده می‌شوند. این برهم‌کنش‌ها به عنوان “برخورد ultra-peripheral ” شناخته می شود. با مطالعه بیش از ۴ میلیارد نتیجه‌ای که در سال ۲۰۱۵ انجام شد، همکاری “اطلس” ۱۳ نتیجه مناسب برای پراکندگی نور یافت. این نتیجه دارای اهمیت ۴٫۴ انحراف استاندارد است، که به تیم اجازه می دهد اولین شواهد مستقیم این پدیده را با انرژی بالا گزارش دهد.
به گفته دکتر استینبرگ: « یافتن شواهدی از این اثر نادر مستلزم ایجاد یک ماژول حساس برای موج‌یاب اطلس می‌باشد. اثرات ایجاد شده – دو فوتون در یک موج‌یاب توخالی دیگر – بسیار متفاوت از نتایج پیچیده‌ای است که معمولا از برخوردهای هسته ای انتظار می رود. موفقیت ماژول جدید در انتخاب این رویداد نشان دهندۀ قدرت و انعطاف پذیری سیستم، و همچنین مهارت و تخصص آنالیز و گروه هایی که ماژول را طراحی و توسعه داده‌اند، می‌باشد.» نتایج بدست آمده در مجلهدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 Nature Physics  منتشر شده است.

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ناسا یک سیاره فراخورشیدی جدید با شباهت زیاد به زمین کشف کرد
  شاید انرژی تاریک مقدار ثابتی نداشته باشد!
  شاید “انرژی تاریک” در دوره‌های کیهانی دچار تغییر شود
  آزمایش برانکارد فضایی در اعماق دریا توسط فضانوردان
  امکان حمل ۱۰۰ تن تا مریخ توسط Spacex
  طبق شبیه سازی های کامپیوتری، Kepler 62-f به احتمال بسیار زیاد یک سیاره قابل سکونت است
  ثبت پتنت سریع ترین بالگرد جهان توسط ایرباس
  پر تعداد ترین کشف سیاره ای توسط تلسکوپ فضایی کپلر رقم خورد
  کشف شواهدی از یک تسونامی عظیم در سطح مریخ
  کشف شواهدی از برخورد یک شهاب اسمانی بزرگ

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان