امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تصمیم تاریخی علم پزشکی برای درمان سرطان

#1
بیگ بنگ: سازمان دارو و غذا آمریکا برای نخستین بار درمانی جدید و موثر برای مبارزه با سرطان را تایید کرد. سازمان دارو و غذا آمریکا با تصمیمی که خود آن را لحظه‌ای تاریخی در تاریخ علوم پزشکی توصیف کرده‌ است اعلام کرد علم پزشکی برای درمان سرطان دورانی جدید شده است.




دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تصمیم تاریخی علم پزشکی برای درمان سرطان 1




به گزارش بیگ بنگ به نقل از همشهری، شرکت ابداع‌کننده این روش درمانی که نوارتیس (Novartis) نام دارد هم اکنون این درمان را در به قیمت ۴۷۵ هزار دلار (درحدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان) ارایه می‌دهد و می‌گوید این دارو ۸۳ درصد از موارد مبتلایان به یک نوع سرطان خون را کاملا درمان می‌کند. این درمان بسیار شخصی‌سازه شده که CAR T-cell نیز نامیده می‌شود نوعی ایمنی‌درمانی سرطان است،‌ درمانی که از سیستم ایمنی بدن برای درمان سرطان استفاده می‌کند. در این درمان سلول‌های بدن بیمار استخراج شده و پس از مهندسی دوباره این سلول‌ها به بدن بیمار بازگردانده می‌شوند تا به سلول‌های سرطانی حمله کنند.


به بیانی دیگر این محلول که داروی زنده نام گرفته با استخراج گلبول‌های سفید بیمار و سپس بازطراحی ژنتیکی آنها تهیه می‌شود به شکلی که بعد از بازگشت به بدن بیمار شروع به ازبین بردن سلول‌های سرطانی می‌کند. این سلول‌ها از نظر ژنتیکی به گونه‌ای بازطراحی می‌شوند که به محض مواجه شدن با سلول‌های سرطانی تکثیر شده و توده سرطانی را از بین می‌برند.




دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تصمیم تاریخی علم پزشکی برای درمان سرطان 1




به گفته FDA فناوری‌های درمانی جدیدی مانند ژن و سلول درمانی توانایی بالایی در متحول‌ساختن علم پزشکی و ایجاد نقطه‌عطفی در توانایی درمان و حتی ریشه‌کن ساختن بسیاری از بیماری‌های غیرقابل مهار دارند. نخستین بیماری که با این روش درمان شده در حالی تحت این درمان قرار گرفته است که پزشکان از درمان او ناامید شده‌بودند اما اکنون حدود ۵ سال است که رها از سرطان زندگی می‌کند. از میان ۶۳ بیماری که با این روش تحت مداوا قرار گرفته‌اند، سرطان ۸۳ درصد از آنها طی سه ماه کاملا متوقف شده و پزشکان همچنان داده‌های مربوط به وضعیت سلامتی را تحت نظر دارند.


با این همه درمان CAR-T است بدون خطر هم نیست. استفاده از این روش می‌تواند به سندروم آزادسازی سیتوکین منجر شود؛ سیتوکین نوعی پروتئین است که افزایش آن می‌تواند خطرناک باشد اما پزشکان می‌گویند این عارضه جانبی با دارو قابل کنترل است. به گفته پزشکان از این شیوه درمانی می‌توان به تدریج برای درمان انواع دیگری از سرطان نیز استفاده کرد.
پاسخ
 سپاس شده توسط Actinium
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star درمان سرما خوردگی
  درمان و عکس گشادی مقعد + علائم و تشخیص گشاد شدن مقعد
  دانستنیهای جالب پزشکی
  درمان خانگی کیست مویی دنبالچه + بهترین روشهای تخلیه در خانه
  هزینه درمان شقاق با لیزر چقدر است؟
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  درمان آبسه مقعدی با لیزر بدون جراحی
  هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1402 + تعرفه بیمه
  انواع توده تناسلی در مردان و زنان + درمان زائده با عکس
  درمان ورم مقعدی چیست؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان