امتیاز موضوع:
  • 3 رأی - میانگین امتیازات: 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ضـــدگرافۓ

#1
 به سلام خدمت همه
اين تاپيك ويژه همه زاخارا و فن هاشون (طرفداراشون) هستش
اين تاپيك براي همه طرفدارا و فن هاي خوب زد بازي يا همون زاخارا هستش اطلاعاتي قرار داده ميشه
و اينكه اينجا آخرين اخبار از خود گروه ليبل و اطلاع رساني از آخرين كارهاشون و ترك هاشون انجام ميشه ..
و البته اينجا ميتونيم همه كارهاي ضدبازي رو نقد و برسي هم بكنيم ...
+ آپديت روزانه  


ضـــدگرافۓ 1

لوگو ضدبازي


اول از همه اينكه اصلا ايده زاخار و معني اون از كجا اومده ؟
.
زاخار یعنی رفیق که زد هم مخفف زاخار که ضدبازی یعنی رفیق بازی
زد یعنی زاخار(zakhar) یه چیزی تو مایه های رفیق که در کل معنی زدبازی میشه "چطوری رفیق" در جبهه ی مخالف شما میتونید بگید " از جلو چشمام گم شو زاخار" دو معنی کاملا متفاوت..



ضد بازي از كجا شروع شد و بنيان گذار هاشون كيا بودن ؟


ضـــدگرافۓ 1


سامان ویلسون و مهراد هیدن از حدود 8 سال پیش با هم در یک دبیرستان در تهران تحصیل می‌کردند و همین زمینهٔ آشنایی این دو ، باعث شکل گیری این گروه شد. این دو بعداً در یک مهمانی با سهراب ام جی ( عضوی دیگر از این گروه ) آشنا شدند

موضوع اصلی آهنگ های این گروه ( همانطور که موضوع اصلی کلمه ی رپ به این معناست ) کل کل ، موضوعات اجتماعی و زندگی روزمره است .

آنها در آهنگهایشان چنین ادعا می‌کنند که بهترین گروه رپ ایرانی هستند. ولی با وجود اینکه فعالیت‌های گروه‌های رپ ایرانی عمدتاً به صورت زیرزمینی است این ادعای آنها چندان اثبات‌پذیر نیست ولی به دور از ذهن نیست نمتونه باشه ..

 ( زدبازی ) این گروه یکی از بهترین و حرفه ای ترین گروه رپ فارسی است که خیلی ازادی بان داره و از کلمات و جملاتی استفاده میکنه که بر خلافه قوانین ایران است . زدبازی اهنگهایی میخونه که بیشتر جوونای ایران و بیشتر جوونا با این تریپ اهنگها سرکار دارند زدبازی قبلا در اهنگهاش از فحش خیلی استفاده میکرد ولی الان مدتی کمتر فحش میده زدبازی بیشتر اهنگاش تو یه حس و فازیه که از مواد و سیگار و مشروب میاد . زدبازی طرفدارهای خیلی زیادی داره . زدبازی اهنگسازی و تکسهای حرفه ایو دنبال میکنه و تمامی اهنگاش از اول تا به الان ۲ قافیه ای و با قافیه های جالبی بوده این گروه همینطور که طرفدارای زیادی داره دشمنای زیادی هم داره که یکی از دشمنای معروفش رضا پیشرو است که از قدیم مشکل داشتند و این مشکل به اهنگهای دیس و دیس بک ادامه پیدا کرد زدبازی همیشه تو کاراش موفق بوده و دشمنشو به زمین میکوبه و همیشه بهترین دیس بک هارو برای دشمناش میده .


اعضا ضد بازي


ضـــدگرافۓ 1



ضـــدگرافۓ 1



عضو اول . سامان ویلسون . ۲ . عضو دوم . مهراد هیدن ۳ . عضو سوم . سهراب ام جی . ۴ . عضو چهارم . سیاوش سیجل . ۵ . عضو پنجم . علیرضا جی جی .  ۶ . عضو پنجم . نیسم


 ۱ . ( سامان ویلسون ) :   سامان کرامتی تاریخ تولد : ۵ / ۱۳۶۴ که شایعه شده اسم اصلیش سامان نیست . سامان در نوجوانی لقب او را سیسمون انتخاب کرده بودند و در اینده سامان این لقب را به ویلسون تغیر داد . سامان عضو اصلی گروه است که زدبازیو با سهراب و مهراد اغاز کرد ولی از سال ۱۳۸۵ خبری ازش نشد و شایعه های بسیاری از سامان به گوش میرسید سامان نزدیک به ۷ سال هیچ فعالیتی در گروه نداشته و اینجور که از خودش خبر دار شدیم هیچ فعالیتی در ایند هم نخواهد داشت دلیلشو هم به هیچ کس نگفته و هر خبره دیگه ای از سامان به شما رسید دروغه ولی سامان در کنسرت های بچه ها شرکت داشته و اونارو همراهی میکنه در ضمن سامان پایه ی گروه زدبازیو قوی کرد و زدبازیو به سبک گنگ معروف کرد که کارهای گنگی هم که داده شامل از ( از خزر تا خلیج فارس . اهنگامون خداست . کل کل و … )


ضـــدگرافۓ 1


ضـــدگرافۓ 1


۲٫ ( مهراد هیدن ) :   مهراد مستوفی تاریخ تولد : ۷ / ۱۳۶۵ . مهراد یکی از بهترین راک خونای ایرانی به حساب میاد مهراد تو گروه زدبازی به صدایی که داره معروفه و مهراد سبک لایت رو خیلی خوب میخونه که همین باعث شد زدبازی هم به سبک گنگ و هم به سبک لایت معروف ترین گروه باشه که سبک های معروف لایت این گروه شامل از ( تابستون کوتاهه . سیگار صورتی . نباید وایسم و … ) مهراد خیلی طرفدار داره که اکثره طرفداراش دختر هستند و اینو هم بگم همینجا هیچ کدوم ار بچه ها به خصوص مهراد هیدن شماره ای که در اینترنت یا … باشه شماره ی مهراد نیست و شماره ی این دوستانو هیچکس نداره این دوستان ایمیل دارن با ایمیلاشون میتونید در ارتباط باشید


ضـــدگرافۓ 1


ضـــدگرافۓ 1


ضـــدگرافۓ 1


۳ ( سهراب ام جی )     سهراب ام جی تاریخ تولد ۱۰/۱۱/۱۳۶۵ سهراب هم یکی از قوی ترین اعضای گروه زدبازی بعد از سامان و مهراد است که سبک گنگ و دیس لاو رو خیلی خوب میخونه و تنها کسی است که در گروه برای اولین بار دیس لاو خوند که اسمش هم ماله هم بودیم است که بعد از این کاره دیس لاو یه اهنگ دیگه دیگه دیس لاو داد به نام اون یکیو میخواد سهراب بر خلاف مهراد و سامان و اکثر بچه ها خیلی خوش اخلاق تر و شوخ تره
۴٫ ( سیاوش سیجل ) سیاوش سیجل . لقب سیجل ترکیبی از اسمش و فاملیش است سیاوش جلالی ( سی از سیاوش و جل از جلالی ) که صدای متفاوتی دارد و اهنگ های زدبازیو با صداش تو یه فازه دیگه ای میبره


ضـــدگرافۓ 1


ضـــدگرافۓ 1


ضـــدگرافۓ 1



۵٫ ( علیرضا جی جی )    علیرضا جی جی که لقبش از فاملیش میاد ( علیرضا جزایری که یجورایی ربطش داده به جی جی ) که این عضو هم یکی از عضو های فعال گروهه و تو بیشتر اهنگها مهراد هیدنو همراهی میکنه و در کل یکی از عضو های خوب گروه به حساب میاد و خودشو دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بيت ساز شماره يك ميدونه


ضـــدگرافۓ 1


ضـــدگرافۓ 1


ضـــدگرافۓ 1


۶ . ( نسیم )       نسیم خواننده ی کروس اهنگهای گروه زدبازی که خودش جدا از گروه زدبازی فعالیت موزیکو داشته ولی نه به زبانه فارسی . در کل نیسم یکی از عضو هایی است که خیلی اهنگهای زدبازیو از رپ خارج میکنه و خیلی متفاوت میکنه موزیکرو


ضـــدگرافۓ 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
عکس های جدید نسیم پاریزه (زدبازی) و پسرش داریان  


ضـــدگرافۓ 1


ضـــدگرافۓ 1



 :: سبک آهنگها ::

 

:: اولین آهنگ ::

آهنگاشون مهمونی و کل کل

اولین سبک آهنگهاشون هیپ هاپ ولی یه کم تند تره میشه گفت خودش سبک جدیدیه !!!  


 نبود یكی از عضو های اصلی :  
متاسفانه به دلایلی سامان ویلسون ( یكی از عضوهای اصلی گروه زدبازی ) از ركورد آهنگ های دیگر بعد از پرچم دار موزیك های این گروه ( آهنگ تابستون كوتاهه ) به بعد ، تا كنون خودداری كرده است و در آهنگ های اخیر این گروه از سال تابستان 86 ( از زمانی كه تابستون كوتاهه ضبط و پخش شد ) از قبیل : زندگی من ، زمین صافه ، كوچه ، شهر تاریك ، چونكه دیوونتم ، شركت نداشته و همه ی مخاطبان این گروه كماكان در انتظار حضور دوباره ی این قطب رپ ایران هستند . ما هم امیدواریم هر چه زودتر مشكل سامان حل بشود و باز هم بتواند با دیگر اعضای این گروه ( مثل سابق )‌ همكاری داشته باشد .

تقریبا 10 سال پیش بود که تازه داشتیم یه چیزایی درباره رپ فارسی و گروه زد بازی که داشت کمکم رشد میکرد شنیدیم.
یواش یواش این گروه توسط سبک مخصوص خودشون و الفاظی که تو آهنگ هاشون به کار میبردن شهرت زیادی پیدا کردن.

اون موقع این گروه رو 3 نفر هدایت میکردن:سامان ویلسون،مهراد هیدن و سهرام mj. که سامان و مهراد از دوران دبیرستان با هم بودن و تو یه مهمونی با سهراب آشنا شدن.

کم کم آهنگ هاشون داشت همه گیر میشد تا جایی که به گفته کارشناس ها بهترین رپر های فارسی شده بودن.

اونا تو مهمونی ها و پارتی با علیرضا جی جی و سیاوش سیجل و نسیم آشنا شدن که بعدا این 3نفر هم عضو رسمی گروه شدن.

تا سال 2007 از بعد از آهنگ تابستون کوتاهه که بی شک از بهترین های رپ فارسی بود،سامان ویلسون در آهنگ ها حضور نداشت.

رفته رفته داشت از طرفدارای گروه کم میشد چون به هر حال سامان یه جورایی سر گروه بود و مردم خیلی دوسش داشتن.

هر کی و هر جا برای ناپدید شدن ویلی یه دلیل میگفت: یکی میگفت گرفتنش،یکی میگفت با بقیه دعواشون شده و ...

خلاصه گروه ضعیف شد و خیلی کم آهنگ میداد بیرون.تا جایی که تو سال 2010 هیدن و جی جی و نسیم یه آهنگ خوندن به اسم داستان ما که توش یه جورایی گفتن که ما رفتیم و دیگه آهنگ نمیدیم.از نکته های جالب این آهنگ بردن اسم سامان در کنار اسم بقیه اعضا بعد از 3 سال بود.

اما هئادارای زدبازی دست رو دست نذاشتن و بعد از این خبر که زدبازی دیگه رفت رفتن رو سایت زدبازی و چند ده هزار نظر دادن که توش از گروه خواهش و التماس کردن و خواستن که برگردن.

از اونجایی که زدبازی معمولا به هواداراش توجه نمیکرد کسی انتظار نداشت اونا به خاطر حرف مردم برگردن.اما بعد از یک سال با آهنگ پدر من منو بد نگاه میکنه برگشتن.

همه از برگشتنشون متعجب اما خوشحال شدن.خلاصه گروه دوباره کارشو شروع کرد اما خیلی ضعیف تر از قبل بودن.تازه اونا تا حالا هیچ موزیک ویدئویی بیرون ندادن.و این از محبوبیتشون کم میکرد.

تا این که تو سال 2012 اولین آلبومشون رو به اسم زاخار نامه منتشر کردن که به نظر من یه کار منحصر به فرد و عالی بود.تو این آلبوم زدبازی میگه که ما دوباره مثل اول هستیم و به بد خواهاش هشدار میده.

مثل همیشه زدبازی با کلکل کارو شروع میکنه که تو این آلبوم آهنگ تهران مال منه جوابیه به تی ام بکس و چرا بدی جواب رضا پیشرو هست.

اما بعد از قضیه خداحافظی زدبازی و خواهش التماس های مردم گروه تصمیم میگیره از طرفداراش تشکر کنه. واسه همین آهنگ مرسی کلی رو تو آلبوم قرار میدن که این آهنگ از هر نظر یک اثر به یاد ماندنیه.باز هم تو این آهنگ اسم سامان رو آوردن که این معرفت بچه هارو ثابت میکنه.

حالا هم ممکنه سامان دوباره با گروه همکاری کنه.

علت جدایی ویلی یکی از ای ن دو دلیله:1-یا ازدواج کرده و نمیتونه به کارش ادامه بده 2- و یا سر آهنگ واسه هر ایرانی که ویلی و هیچکس خونده بودن با بچه ها مشکل پیدا میکنن چون اون موقع زدبازی با هیچکس کل کل داشت.

به هر حال امیدواریم ویلی برگرده تا گروه بعد از 10سال یه آهنگ بخونه که همه اعضا توش باشن.


 :: کنسرت ؟ ::

این گروه با جسارت تمام اولین کنسرت خود رو (شاید اولین کنسرت رپ فارس ) رو 4 سال پیش در لندن داد با این که استقبال آنچنانی صورت نگرفت ولی حرکت بزرگی در رپ فارسی بود . بعد از اون چند کنسرت تو آمستردام و دوباره یکی از کافه های لندن و اخیرا دوبی داشتند که کنسرت دوبی به گفته خود سیاوش سیجل فقط حدود 2000 تا بلیط فروختند که 100 % خیلی بیشتر از این حرفها هم رفته !!!


ضـــدگرافۓ 1


ضـــدگرافۓ 1


ضـــدگرافۓ 1


آلبوم‌ها و آهنگ‌ها  

در سال ۲۰۱۱ خبر انتشار اولین آلبوم این گروه به نام دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
زاخارنامه داده شد و این آلبوم خرداد سال ۱۳۹۱ منتشر شد. اولین سینگل این آلبوم به نام تهران مال منه ۱۸ فروردین ۱۳۹۱ پخش شد. آلبوم زاخارنامه اولین آلبوم استودیویی گروه زدبازی، می‌باشد. این آلبوم در تاریخ ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ منتشر شد. مهراد هیدن، سهراب ام جی، سیاوش سیجل، علیرضا جی جی، و نسیم در این آلبوم حضور دارند. همچنین هیچ‌کس، بهزاد لیتو، و آرش دارا در این آلبوم به عنوان خواننده مهمان حضور دارند. در سال ۲۰۱۴ آلبوم پیر شدیم ولی بزرگ نه ساخته شد که خواننده‌های اصلی این آلبوم جی جی سیجل و نسیم بودند و خواننده‌های مهمان این آلبوم لیتو، کرنلا، سهراب ام جی، خلصه و سینا مافی، پایا و عرفان و مجیکو بودند. این آلبوم، پس از آلبوم زاخارنامه اولین آلبومی بود که به اسم زدبازی انتشار یافت. این در حالی بود که مهراد هیدن و سامان ویلسون به دلایلی از جی جی، سیجل، ام جی و نسیم جدا شده بودند و در این آلبوم حضور نداشتند. دلیل اصلی این جدایی هم اختلاف سلیقه بین هیدن و جی جی بود. در ادامه نوبت به هیدن و ویلسون رسید تا آلبومی را منتشر کنند. آنها آلبومی به نام بزرگ منتشر کردند؛ و ادامه آلبوم در سال بعد ادامه داده شد در سال ۲۰۱۶ آلبوم بعدی که تنها به نام هیدن بود به تونل نام داشت منتشر شد که و خواننده اصلی آلبوم مهراد هیدن بود و در این آلبوم سیجل و آرش دارا و ام جی و ویلسون و زخمی به عنوان خواننده مهمان حضور داشتند مهراد هیدن و تارا آهنگی را به اسم پس چی شد را تقدیم به نوید شاهسوندی (دوست صمیمی گروه زدبازی) که بر اثر سانحه در پیست اسکی درگذشت تقدیم کرد.

در بین همین چند آلبوم بود که جی جی، سیجل، نسیم آلبوم پیر شدیم ولی بزرگ نه ۲ را انتشار دادند


آلبوم بزرگ

آلبوم بزرگ از سه عضو اولیه زدبازی (مهراد و سامان و سهراب) بدون برچسب گروه زدبازی، در سال ۱۳۹۴ منتشر شد. در این آلبوم سامان ویلسون بعد از مدت‌ هشت سال ظاهر شد.


ضـــدگرافۓ 1



پ.ن: اين تاپيك از منبع هاي زيادي تو خودش استفاده كرده ...
ما هنوز كلي از آلبوم ها و تك اهنگ هاي هركدوم از ارتيست هاي اين گروه رو  چه عضو سابق چه عضو جديد رو نقد و برسي نكرديم ( مثل البوم تونل هيدن و ... )
و اگر ميخواستيم همه اينا رو جا بديم تاپيك به شدت طولاني ميشد ..
اگر  جايي بنده اشتباه كردم تو پ.خ بهم بگيد تا ويرايش و اصلاحش كنم ...
مرسي از شما ..  

به قلم:khorosh_r_a
پاسخ
 سپاس شده توسط مـ༻؏☆جـےـیــّ◉ـב ، _Lσѕт_ ، ⓩⓐⓗⓡⓐ ، n.leito ، Actinium ، امیر‌حسین ، αѕтer ، p.soli ، Dead Silence ، ᴠᴀᴍᴘɪʀᴇ
آگهی
#2
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ضـــدگرافۓ 1


حمایت جی جی از دیس ترک #توتول پیشرو
پاسخ
 سپاس شده توسط n.leito ، _Lσѕт_ ، ⓩⓐⓗⓡⓐ ، *yoksel* ، Dead Silence
#3
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ضـــدگرافۓ 1

#نَسیم&جی جی
پاسخ
 سپاس شده توسط _Lσѕт_ ، ⓩⓐⓗⓡⓐ ، Dead Silence
#4
جی جی بی شک در ایهام یکه
فکر میکنم زدبازی باشه نه ضدبازی!
مرسی یه تفسیر هم از متن زندگی منه هم بزارید
این سرنوشت منه،بهم لبخند نزن،بهم بتاب...
پاسخ
 سپاس شده توسط ÆMÆշЇÑζ ، ⓩⓐⓗⓡⓐ
#5
موضوع خوبیه،بی شک در گذشته این گروه نقش موثری داشتند.

فقط، اجالتا "زدبازی" درسته.
خانه را دزد می زند، کو خانه؟!
پاسخ
 سپاس شده توسط ÆMÆշЇÑζ ، ⓩⓐⓗⓡⓐ
#6
(05-09-2017، 0:28)n.leito نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
جی جی بی شک در ایهام یکه
فکر میکنم زدبازی باشه نه ضدبازی!
مرسی یه تفسیر هم از متن زندگی منه هم بزارید

@PhilosophiasScientiae


مرسي از نظرات ارزشمندتون ...

والا براي اين تاپيك من +10 تا منبع رو جستجو كردم و  حتي پيج هاي اينستا و وقتي همه اينا رو باهم ميكس كردم همه جا به صورت (( ضدگرافي )) بود ...

ولي حتما در اولين فرصت ويرايش ميشه ...

مرسي از انتقاد خوبتون ...
پاسخ
 سپاس شده توسط n.leito ، PhilosophiasScientiae ، ⓩⓐⓗⓡⓐ
آگهی
#7
زدبازی رکورد بیشترین دیس شدن در رپ فارسی رو داره

اگر آلبوم بزرگ از سه عضو اصلی زدبازی رو دیده باشید عکس جلدش مثل یه شکاف یا ترک میمونه که از وسطش یه نقطه نور بیرون زده.حالا عکس رو نود درجه بچرخونید.میبینید که یه خورشید از پشت کوه طلوع کرده

دعوای جی جی و مهراد هیدن و سامان ویلسون قبل از جداشدن اعضا از زدبازی شروع شد.زمانی که جی جی قبل از آهنگ پیر شدیم ولی بزرگ نه به سامان ویلسون تیکه انداخت

عروسی سیجل باعث صلح حی جی هیدن و ویلسون شد
سه عضو دیگه زدبازی در سال هشتاد و پنج به گروه اومدن و درگیریشون با پیشرو اوج گرفت

مهراد هیدن از مگس میترسهUndecided

پدر سیجل در نیروی هوایی کار میکرد و الان فوت شده.روز عروسیش یه سنجاق سینه هواپیما روی کتش زده بود که یادآور پدرش باشه

نسیم یه خواهر دوقلو به اسم نیسا داره

#فکت
این سرنوشت منه،بهم لبخند نزن،بهم بتاب...
پاسخ
 سپاس شده توسط ÆMÆշЇÑζ ، ⓩⓐⓗⓡⓐ
#8
ضـــدگرافۓ 1
پاسخ
 سپاس شده توسط _Lσѕт_ ، ⓩⓐⓗⓡⓐ ، Dead Silence
#9
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ضـــدگرافۓ 1

همه چی عالیه فقط اگه بزاره پاییزUndecidedUndecidedUndecided
این سرنوشت منه،بهم لبخند نزن،بهم بتاب...
پاسخ
 سپاس شده توسط ÆMÆշЇÑζ ، αԃηєѕ ، _Lσѕт_ ، ⓩⓐⓗⓡⓐ
#10
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ضـــدگرافۓ 1


چٌهارمین سالگرد ازدواجتون مبارک ..
پاسخ
 سپاس شده توسط n.leito ، _Lσѕт_ ، p.soli ، ⓩⓐⓗⓡⓐ ، Dead Silence


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان