امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت خبر داد: ابراز خشنودی نمایندگان سازمان جهانی

#1
مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: مدیرکل تغذیه دفتر مرکزی سازمان جهانی بهداشت در ژنو و مدیر منطقه‌ای تغذیه سازمان جهانی بهداشت طی نشستی تخصصی از اجرای برنامه بپیشگیری از چاقی و اضافه وزن به نام ایران اکو ابراز خشنودی کردند.
ابراز خشنودی نمایندگان سازمان جهانی بهداشت از برنامه ایران اکو


به گزارش تندرست نیوز، زهرا عبدالهی در خصوص نشست تخصصی که با حضور مدیرکل تغذیه دفتر مرکزی سازمان جهانی بهداشت در ژنو و مدیر منطقه‌ای تغذیه سازمان جهانی بهداشت برگزار شد، گفت: نشستی که  برگزار شد، پیرو دعوت دفتر بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت وزارت بهداشت با همکاری نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران، از دکتر برانکا، مدیرکل تغذیه دفتر مرکزی سازمان جهانی بهداشت در ژنو و  دکتر ایوب الجواده، مدیر منطقه‌ای تغذیه سازمان جهانی بهداشت بود.

وی افزود: با توجه به افزایش چاقی و اضافه وزن در کودکان و نوجوانان کشور، برنامه‌ای به منظور پیشگیری از اضافه وزن و چاقی در کودکان و نوجوانان، تدوین شد که تحت عنوان اکو در نشست معرفی و از نظرات و پیشنهادات دو نماینده مهمان، در اجرای هر چه بهتر این برنامه استفاده شد.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ادامه داد: دکتر برانکا و دکتر ایوب الجواده با استقبال و ابراز خشنودی از اجرای این برنامه، آن را به عنوان یکی از برنامه‌های سازمان جهانی بهداشت عنوان کردند که ایران می‌تواند از لحاظ اجرای این برنامه برای کشورهای منطقه امرو الگو باشد.

عبدالهی تصریح کرد: در این نشست در خصوص ریز مغذی‌ها و اقداماتی که در خصوص کنترل کمبود ریزمغذی‌های ویتامین A و D و آهن در ایران و راه‌کارهایی برای کمبود این ریز مغذی‌ها و همچنین غنی سازی آرد با ویتامین D و روغن با ویتامین A در دست انجام است، گزارشاتی ارائه شد و نظرات این دو نماینده نیز بیان شد.

وی تاکید کرد: دکتر برانکا و دکتر ایوب در خصوص آغاز حمایت تکنیکی تغذیه در سازمان جهانی بهداشت و برنامه غنی سازی ریز مغذی‌ها در سال جاری نظر مساعد دادند.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت بیان کرد: دکتر برانکا و دکتر ایوب به همراه مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت از 16 تا 17 شهریور سال جاری نیز جهت شرکت در سمپوزیوم بین المللی Public Health Nutrition به مشهد عزیمت خواهند کرد.

عبداللهی در خصوص جزییات این سمپوزیوم گفت: از موضوعات مورد بحث در سمپوزیوم تاسیس شبکه ملی تغذیه جامعه با هدف هم افزایی و به اشتراک گذاشتن منابع علمی، اجرایی، پرهیز از موازی کاری در سطح ملی و تسهیل ارائه خدمات فنی در سطح منطقه مدیترانه شرقی است که توسط وزارت بهداشت پیشنهاد و برنامه ریزی شده است.

گفتنی‌ست طی این نشست تخصصی، برنامه‌های بهبود امنیت غذا و تغذیه در کشور توسط نمایندگان بخش‌های اجرایی، علمی و تحقیقاتی کشور که در زمینه غذا، تغذیه و سلامت فعالیت دارند به منظور دریافت مشاوره‌های فنی از نمایندگان سازمان جهانی بهداشت بیان شد.






دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

اخبار سلامتی تندرست نیوز -http://tandorostnews.ir
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  فایده چرت بعد از ناهار برای بهبود عملکرد شناختی
  تغذیه ی مناسب بعد شکستگی استخوان
  تقویت چشم با تغذیه ای کاملا گیاهی
  تغذیه بعد شکستگی استخوان و مواد مغذی برای جوش خوردن استخوان
Lightbulb تحقیقات در ساختار قارچ-اصطلاح جهانی :ریشی∵_گانودرما__#پادشاه گیاهان
  اجزای اصلی تغذیه کودکان در حال رشد
  تغذیه مناسب برای مقابله با آلودگی هوا
  فواید ماکارونی غنی شده و ارزش تغذیه ای ماکارونی غنی شده
  تغذیه و خورد و خوراک افراد شب کار چگونه باید باشد؟
  نحوه داشتن تغذیه سالم

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان