امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

الاهلی 1 - پرسپولیس 3؛ نبرد الجزیره - حماسه ابوظبی

#1
الاهلی 1 - پرسپولیس 3؛ نبرد الجزیره - حماسه ابوظبی

پرسپولیس در شرایطی که از دقیقه 10 با اخراج کامیابی نیا با یک بازیکن کمتر برابر الاهلی قرار گرفته بود، توانست با صعود به مرحله نیمه نهایی برگ تازه ای به تاریخ این باشگاه سنجاق کند.

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال پرسپولیس در شرایطی در بازی برگشت برابر الاهلی قرار گرفته بود که دیدار رفت را در ورزشگاه سلطان قابوس میزبان و با نتیجه 2 بر 2 به پایان رسانده بود. سرخپوشان شروع خوبی در دیدار برگشت داشتند و موفق شدند در دقیقه 4 با گل علی علیپور از میزبان خود پیش بیفتند؛ اما اخراج کمال کامیابی نیا در دقیقه 12 همه چیز را تیره و تار کرد. اگرچه سرخپوشان نیمه اول را با حفظ نتیجه به دست آمده پشت سر گذاشتند؛ اما در دقیقه 52 نیمه دوم صالح الامری موفق شد با یک ضربه زیبا حساب کار را به تساوی بکشاند و شرایط را برای شاگردان ایوانکوویچ دشوار کند. پرسپولیس که شرایط سختی را در نیمه دوم تجربه می کرد با سه تعویض برانکو جان تازه ای گرفت و هر سه بازیکن تعویضی برانکو پایه گذار یک اخراجی و دو پنالتی شدند تا منشا در دقیقه 83 گل برتری پرسپولیس را از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند. سرخپوشان پایتخت که با 10 نفره شدن حریف شرایط برابری را پس از 60 دقیقه 10 نفره بازی کردن به دست آورند، در دقیقه 90+4 با حرکت بشار رسن صاحب یک پنالتی دیگر شدند تا اینبار طارمی اختلاف را به عدد 2 برساند و پرسپولیس را با کسب نتیجه ای تاریخی به جمع 4 تیم برتر آسیا برساند.

استادیوم: محمد بن زاید                    تماشاگر: حدود 7 هزار نفر
داور: ما نینگ            کمک داوران: هووا ویمینگ فا مینک و وانگ دیسین
 

الاهلی 1 - پرسپولیس 3؛ نبرد الجزیره - حماسه ابوظبی 1



الاهلی عربستان

 
محمد العویس، موتاز هوساوی، محمد الفتیل، سعید المولد، شیفو، کلود امیر، الاسمری، تیسیر، صالح الامری ( 75 علی الاسماری )، لئوناردو و عمر السوما
سرمربی: سرگی ربروف


پرسپولیس ایران


علیرضا بیرانوند، حسین ماهینی، محمد انصاری، شجاع خلیل زاده، محسن ربیع خواه، کمال کامیابی ‌نیا، محسن مسلمان (61 بشار رسن)، وحید امیری، فرشاد احمدزاده(شایان مصلح 75)، مهدی طارمی و علی علیپور(گادوین منشا 65)
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ
 

الاهلی 1 - پرسپولیس 3؛ نبرد الجزیره - حماسه ابوظبی 1

 
اخطار
 
فرشاد احمدزاده(37) - حسین ماهینی(57) - محمد انصاری(73) از پرسپولیس
باخشوین(36) از الاهلی

 
اخراج
 
کمال کامیابی نیا(12) از پرسپولیس
موتاز هوساوی(82) از الاهلی عربستان


 
شرح گل ها

 
الاهلی عربستان 0 پرسپولیس 1: (دقیقه 5، علی علیپور): فرار علی علیپور و استفاده مناسب از قدرت بدنی‌اش بهترین فرصت را در مصافی تک به تک برای سرخپوشان فراهم کرد که ضربه این مهاجم تبدیل به گل اول پرسپولیس شد.



الاهلی 1 - پرسپولیس 3؛ نبرد الجزیره - حماسه ابوظبی 1
 



الاهلی (1-1): تیم الاهلی عربستان پس از چند پاس پشت محوطه جریمه توپ را به صالح المری رساند و این بازیکن هم پس از جا گذاشتن شجاع خلیل زاده که برای گرفتن توپ به سمت او هجوم برده بود، موفق شد در دقیقه 52 گل تساوی را به ثمر برساند.


پرسپولیس (2-1): در دقیقه 80 ارسال زیبای رسن موقعیت خوبی را در محوطه جریمه نصیب سرخپوشان کرد. توپ ارسالی به محوطه جریمه پس از چند رفت و برگشت در شش قدم دروازه الاهلی به شایان مصلح رسید و این بازیکن هم توپ را به سمت دروازه زد، که در این صحنه دخالت موتاز هوساوی با دست مانع گل شدن توپ شد. داور مسابقه هم بلافاصله در سوت خود دمید و این بازیکن را اخراج کرد تا یک بازیکن برای زدن ضربه انتخاب شود. گادوین منشا بازیکن تعویضی پرسپولیس انتخاب برانکو برای زدن ضربه پنالتی بود و این مهاجم نیجریه ای هم با تمرکز بالا توپ را برخلاف حرکت دروازه بان به سمت چپ او زد تا پرسپولیس در آستانه صعود به جمع 4 تیم برتر آسیا قرار بگیرد.
 

الاهلی 1 - پرسپولیس 3؛ نبرد الجزیره - حماسه ابوظبی 1

 
پرسپولیس (3-1): در دقیقه 4+90 مهدی طارمی پشت ضربه پنالتی ایستاد و موفق شد مانند منشا ضربه خود را تبدیل به گل کند تا صعود نماینده ایران به جمع 4 تیم برتر آسیا قطعی شود.
 

شرح بازی
 

تیم پرسپولیس که در بازی رفت به تساوی 2 بر 2 دست یافته بود، بازی برگشت را تهاجمی آغاز کرد و علیپور موفق شد در دقیقه 4 گل اول سرخپوشان را روی پاس زیبای محسن مسلمان به ثمر برساند. در ادامه و پیش از اخراج کامیابی نیا پرسپولیس بر بازی مسلط بود و می توانست تعداد گل های خود را افزایش دهد؛ اما این اتفاق رخ نداد و در دقیقه 12 با حرکت ناشیانه کامیابی نیا شاگردان برانکو 10 نفره شدند تا در ادامه کار سختی در پیش داشته باشند. در ادامه هم البته با وجود 10 نفره بودن، این نماینده ایران بود که با دفاع سنجیده و حملات به موقع چند موقعیت گلزنی را ایجاد کرد. در دقایق پایانی نیمه اول سرخپوشان بیشتر سعی در کنترل بازی و حفظ پیروزی خفیف خود داشتند که البته موفق هم بودند. در نیمه دوم خستگی به وضوح در ساق های بازیکنان تیم برانکو دیده می شد و آنها سعی داشتند با دوندگی کمتر انرژی خود را برای کل بازی ذخیره کنند؛ اما این نوع بازی این فرصت را در اختیار تیم الاهلی قرار داد تا با پاس های دقیق و البته بدون مزاحمت به راحتی به پشت محوطه جریمه علیرضا بیرانوند برسند و در یکی از همین حملات بود که اشتباه شجاع خلیل زاده و عجله او در گرفتن توپ به گل اول بازی منجر شد. پس از دریافت گل، پرسپولیس در معدود حملات خود خطرناک ظاهر می شد و باز هم این تیم الاهلی بود که بیشتر صاحب توپ و میدان بود؛ اما این تعویض های برانکو بود که شرایط بازی را در 10 دقیقه پایانی تغییر داد. برانکو که این روزها زودتر از گذشته و به خوبی تعویض هایش را به کار می گیرد، با وارد کردن گادوین منشا، بشار رسن و شایان مصلح آخرین برگ برنده خود را رو کرد و پرسپولیس با زهر بیشتری در 10 دقیقه پایانی حمله کرد. روی یکی از همین حملات بود که سرخپوشان به پنالتی دست یافتند. این پنالتی که با اخراج بازیکن حریف همراه شده بود، کار را برای شاگردان برانکو ایوانکوویچ ساده کرد و آنها موفق شدند که در ادامه نبض بازی را در اختیار بگیرند و گل سوم را هم در وقت های تلف شده به ثمر برسانند.
 
 
بهترین بازیکن زمین
 

علی علیپور بی تردید شاخص ترین بازیکن سرخپوشان در نیمه اول بود. مهاجم مازندرانی پرسپولیس در دقیقه 4 گل اول بازی را با نفوذ به محوطه جریمه و عمق خط دفاعی تیم حریف پس از پشت سر گذاشتن مدافع آخر آنها با یک بغل پای دقیق به ثمر رساند و در طول 45 دقیقه نیمه اول هم بارها صاحب موقعیت گلزنی شد. در نیمه دوم اما شرایط پرسپولیس تغییر کرد و  این تعویضی های پرسپولیس بودند که نمایش درخشانی داشتند. منشا که جایگزین علیپور شده بود، موفق به ثبت گل دوم و مهم ترین گل بازی شد. همچنین بشار رسن  روی دو گل پرسپولیس در نیمه دوم تاثیرگذار بود و مصلح ضربه منجر به پنالتی و اخراج را روانه دروازه الاهلی کرد. ضمن اینکه باید به نام وحید امیری اشاره کرد که با دوندگی های بی امان خود بسیاری از فضاهای خالی پرسپولیس را پس از اخراج پر کرد. امیری پس از اخراج کامیابی نیا به دفاع چپ رفت و پس از ورود شایان مصلح بار دیگر به پست تخصصی خود یعنی وینگر چپ بازگشت و در طول 90 دقیقه بی امان دوید.
 

الاهلی 1 - پرسپولیس 3؛ نبرد الجزیره - حماسه ابوظبی 1

 
 
اتفاق ویژه
 
 
اتفاق ویژه این دیدار صعود پرسپولیس به جمع چهار تیم برتر رقابت های لیگ قهرمانان آسیا است که برای اولین بار پس از تغییر جام باشگاه های آسیا به لیگ قهرمانان در تاریخ این باشگاه رخ داده است.
 
 
دقایق حساس
 
دقیقه 2: ارسال کرنر از سمت چپ با ضربه سر اشتباه از سوی شجاع خلیل زاده علیرضا بیرانوند را با دردسر بزرگی مواجه کرد که تیزهوشی او باعث تکرار این کرنر شد.
دقیقه 3: روی ضدحمله طراحی شده از سوی بیرانوند وحید امیری توپ خوبی برای طارمی مهیا کرد که پیش از حرکت مهاجم پرسپولیس مدافع حریف آن را راهی کرنر کرد.
دقیقه 17: فرار علی علیپور از سمت راست به داخل هجده قدم با ارسال زمینی او برای طارمی همراه شد که اینبار هم مدافع الاهلی در بهترین شرایط مانع از ضربه زدن مهاجم پرسپولیس شد و یک کرنر برای این تیم شکل گرفت.
دقیقه 19: اینبار هم فرصت ضدحمله روی حرکت فوق العاده علی علیپور و جا گذاشتن مدافع حریف با هجومش درون هجده قدم همراه شد که ضربه اش را دروازه بان الاهلی راهی کرنر کرد.
دقیقه 21: ارسال ضربه ایستگاهی الاهلی درون محوطه جریمه با ضربه سر مدافع پیش تاخته این تیم به راحتی در اختیار بیرانوند قرار گرفت.
 

الاهلی 1 - پرسپولیس 3؛ نبرد الجزیره - حماسه ابوظبی 1


 
دقیقه 42: نفوذ وحید امیری می توانست موقعیت بسیار خوبی برای گلزنی پرسپولیس باشد که مدافعین الاهلی توپ را برگشت دادند.
دقیقه 44: ضربه ایستگاهی محسن مسلمان به مهدی طارمی رسید و طارمی هم با سینه توپ را به احمدزاده رساند، اما ضربه سر ضرب احمدزاده با واکنش به موقع مدافع الاهلی دفع شد.
دقیقه 55: مهدی طارمی بعد از اینکه توپ را به فرشاد احمدزاده رساند، با ضربه مدافع الاهلی نقش بر زمین شد ولی داور مسابقه دستور به ادامه بازی داد و در ادامه ضربه احمد زاده با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 60: نفوذ بازیکنان الاهلی از سمت چپ خط دفاعی پرسپولیس موقعیت خوبی را در اختیار این تیم قرار داد. این توپ پس از ارسال به صورت زمینی توسط مدافعین پرسپولیس برگشت داده شد و در برگشت ضربه مهاجم الاهلی بی دقت زده شد تا این موقعیت خطرناک برای الاهلی از دست برود.
دقیقه 65: ضربه لئوناردو مهاجم برزیلی الاهلی را بیرانوند به راحتی و به صورت درازکش در اختیار گرفت.
دقیقه 69: ضربه گادوین منشا از پشت محوطه جریمه پس از برخورد به احمدزاده راهی به چارچوب پیدا نکرد.
دقیقه 73: ضربه صالح الامری از داخل محوطه جریمه به شکل خطرناکی زده شد و به تور کنار دروازه برخورد کرد.
دقیقه 92: علیرضا بیرانوند به خوبی در صحنه حمله نماینده عربستان از دروازه خارج شد و توپ را با مشت دفع کرد.
دقیقه 93: بشار رسن با نفوذ به محوطه جریمه دومین پنالتی را از نماینده الاهلی گرفت و حالا در آستانه دو برابر کردن اختلاف با حریف خود قرار گرفته است.
 
 
نکته‌ها
 

* محسن ربیع خواه در این بازی در سمت چپ دفاعی به کار گرفته شده و کامیابی نیا به ترکیب اصلی راه یافت.
* صادق محرمی از ترکیب پرسپولیس نسبت به بازی رفت خارج شده تا حسین ماهینی با بازوبند کاپیتانی در سمت راست دفاعی برای سرخپوشان به میدان برود.
* پرسپولیس روی نیمکت خود بوژیدار رادوشوویچ، بشار رسن، سیدجلال حسینی، صادق محرمی، شایان مصلح، سیامک نعمتی، گادوین منشا را در اختیار دارد.
* پرسپولیس در دیدار رفت با نتیجه تساوی دو بر دو به کار خود خاتمه داده است و برای صعود از این مرحله نیاز به پیروزی با هر نتیجه یا تساوی بیش از دو گل خواهد داشت. تساوی تکراری دو بر دو کار را به وقت اضافه خواهد کشید.

 

الاهلی 1 - پرسپولیس 3؛ نبرد الجزیره - حماسه ابوظبی 1


*پس از موقعیت خوبی که برای گلزنی نصیب احمدزاده شده بود، این بازیکن با مدافع حریف درگیری فیزیکی پیدا کرد که در این صحنه مدافع الاهلی با کف پا روی ساق های احمدزاده فرود آمد؛ این صحنه می توانست حداقل یک کارت زرد را برای بازیکن حریف در بر داشته باشد ولی داور مسابقه صحنه برخورد را به طور واضح ندید تا دستور به ادامه بازی دهد.
* پس از اینکه داور مسابقه از صحنه پنالتی روی مهدی طارمی به سادگی عبور کرد، بازیکنان پرسپولیس و در راس آنها حسین ماهینی به شدت نسبت به تصمیم داور مسابقه اعتراض داشتند که یک کارت زرد در نهایت به حسین ماهینی کاپیتان سرخپوشان رسید.
 

الاهلی 1 - پرسپولیس 3؛ نبرد الجزیره - حماسه ابوظبی 1



* داور مسابقه 6 دقیقه وقت تلف شده برای بازی در نظر گرفته است. سرخپوشان 6 دقیقه تا تاریخ سازی فاصله دارند.
 
[img=0x0]http://دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
الاهلی 1 - پرسپولیس 3؛ نبرد الجزیره - حماسه ابوظبی 1 [/img]
پاسخ
 سپاس شده توسط sama00 ، Titiw
آگهی
#2
پرچم بالاس بدجور(:
هر وخ 10تایی میشیم 3 تامیزنیم 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  برتری پرسپولیس در اولین بازی دوستانه فصل
Exclamation ادامه بدعهدی مدیران پرسپولیس
  ذوالفقارنسب: دکترهای زیادی در پرسپولیس هستند!
  استقلال و پرسپولیس با این دو جای خالی چه می‌کنند؟
  باقری صفحه پرسپولیس را فالو نکرده بود
Subarrow بیانیه باشگاه پرسپولیس علیه مدیرعامل استقلال
  الاهلی با جانشین ابراهیمی به توافق نرسید
  بازگشت سجاد به گلزنی پیش از نبرد با پرسپولیس
  رسانه قطری: منتظر شکست پرسپولیس نباشید!
  خط‌کشی نیم متری روی پای ستاره پرسپولیس!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان