امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کارت عابر بانک و رمز عبور آن را در اختیار دیگران قرار ندهید

#1
کارشناس تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان البرز در جمع زوجین در ادره بهداشت شهید راست روش استان البرز گفت: مراقب کلاهبردارانی که شما را به بهانه‌های واهی و عوام فریبانه پای دستگاه خودپرداز می‌کشانند باشید.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: کارشناس پليس فتا در خصوص آسيب‌هاي فضاي مجازي و به خصوص برداشت های غیر مجاز از حساب شهروندان اظهار کرد: اگر قرار است وجهی را دریافت نمائیم ارائه شماره کارت و یا شماره حساب به فرد واریز کننده پول کفایت می‌کند و نیازی به ارائه دیگر اطلاعات مهم نظیر رمز اول و دوم، CVV2 ، تاریخ انقضاء و ... به فرد مذکور نمی‌باشد. این اطلاعات مخصوص برداشت از حساب و یا خرید اینترنتی می‌باشد.

این کارشناس فضای مجازی تاکید کرد: جهت واریز وجه به حساب شما احتیاجی به مراجعه به دستگاه ATM نیست. متاسفانه در مواردی به فرد مال باخته اعلام می‌شود برنده قرعه‌کشی شده، وی را با بهانه‌های مختلف پای دستگاه ATM کشانده و اهداف خود را عملی میکنند.

وی افزود: جهت اطمینان از واریز شدن وجه به حساب خود از گزینه نمایش و یا چاپ موجودی استفاده شود و نیازی به ورود به بخش انتقال نیست. بنابراین اگر شخصی ما را ترغیب به وارد شدن به بخش انتقال کرد احتمالاً او کلاهبردار است. پس دقت داشته باشید.

این کارشناس پلیس فتا ادامه داد: از کارت بانکی خود جهت انجام مبادلات با حجم بالا استفاده نکنید و از اتصال حساب‌هایی با گردش مالی بالا به کارت بانکی خود پرهیز کنید.

وی در خصوص کارت بانکی گفت‌: از در اختیار قرار دادن کارت عابر خود به افراد غیر پرهیز شود و در صورت مفقودی کارت بانکی نسبت به اعلام به موقع و در کمترین زمان ممکن به بانک صادر کننده کارت اقدام گردد. می‌توان از طریق اینترنت بانک یا تلفن بانک نیز این کار را انجام داد تا از سوء استفاده‌های احتمالی پیشگیری صورت پذیرد.

این کارشناس سایبری پلیس فتا ادامه داد: تقاضای افراد غیر،  جهت انجام امور بانکی توسط کارت عابر خود را رد کنید.

وی در ادامه به ‌انجام امور بانکی اشاره کرد و گفت: بهتر است هنگامی که جهت انجام امور بانکی جلوی دستگاه ATM قرار دارید به گونهای بایستید و یا دست خود را مانع قرار دهید تا افراد پشت سر شما رمز وارده توسط شما را نبینند.

این کارشناس سایبری تصریح کرد: از نگهداری رمز عبور به همراه کارت عابر خود جداً خودداری نمائید تا در صورت مفقودی و یا ربوده شدن کارت با حساب خالی خود مواجه نشوید.

کارشناس پلیس فتا البرز یادآور شد: زبان انگلیسی دستگاه خودپرداز مخصوص کسانی است که به زبان فارسی آشنایی ندارند پس هرگاه شخصی از شما خواست زبان دستگاه را تغییر دهید، ممکن است هدفی خاص را دنبال کند.

کارشناس تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان البرز در پایان ضمن معرفی سایت پلیس فتا به آدرس دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.CyberPolice.ir گفت: در صورت برخورد با موارد مجرمانه و مشکوک می‌توانید از طریق بخش ارتباطات مردمی سایت پلیس فتا این موارد را گزارش نمائید.
منبع: 
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
پاسخ
 سپاس شده توسط ✘PETER✘
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان