امتیاز موضوع:
  • 3 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقد و بررسی بازی جنگاوری باغچه ای Plant Vs Zombies

#1
چند سالی می شود كه بازی های پلتفرم های همراه و تلفن های هوشمند اهمیت بسیار زیادی پیدا كرده اند، چنان كه بسیاری از بازیكنان، آن ها را به پروژه های پرهزینه، اما آبكی این روزهای صنعت بازیسازی ترجیح می دهند و از آنجایی كه هر لحظه و در هر مكانی بدون محدودیتی می توان به انجام این بازی های كوچك، اما سرگرم كننده مشغول شد، بسیار در میان عموم فراگیر شده اند. اگر شما هم یكی از علاقه مندان بازی های پلتفرم های Android، iOS و غیره باشید، بدون شك با نام های Angry Birds و Plants vs. Zombies آشنایی كامل دارید و حداقل چند نسخه از آن ها را تجربه كرده اید.
اما در شرایطی كه این روزها AB به حال و روز Call of Duty و به ورطه تكرار افتاده، PvZ همچنان فوق العاده ظاهر می شود و عطش بازیكنان برای تجربه قسمت های جدید آن فروكش نمی كند. پس از عرضه PvZ2 در قالب سبك همیشگی Tower Defense برای iOS‌ ‌و Android‌ كه بازخوردهای مثبتی را به همراه داشت، نوبت به نسخه ای كاملاً متفاوت و جدید رسیده كه با حفظ همان فرمول اعتیاد آور همیشگی، در حالت یك بازی سوم-شخص برای پلتفرم های Microsoft منتشر شده است. Garden Warfare عنوان تازه این سری است كه طبق معمول توسط PopCap تولید و EA در نقش ناشر آن ظاهر شده است.
 نقد و بررسی بازی جنگاوری باغچه ای Plant Vs Zombies 1
داستان
داستان بازی در نام آن خلاصه می شود و مثل همیشه هجوم زامبی ها به باغ و دفاع گیاهان از آن را به تصویر می كشد. در این بین، صاحب خانه و باغبان طبق روال جاری در نسخه های گذشته، با كاشت گیاهان از محل زندگی و باغچه خود محافظت می كند. البته از آنجایی كه GW یك بازی گروهی و آنلاین است، در بخش چندنفره آن، بازیكنان می توانند در نقش زامبی های مهاجم نیز ظاهر شده و برای نابودی گیاهان به مبارزه بپردازند.
نقد و بررسی بازی جنگاوری باغچه ای Plant Vs Zombies 1
گرافیك
همچون عناوین اخیر EA، در ساخت GW نیز از موتور Frostbite 3 استفاده شده است. فضای بازی كاملاً شاد، كارتونی و هنرمندانه طراحی شده است. نقشه ها از تنوع بسیار خوبی برخوردار هستند و از دو بخش جایگاه گیاهان (كه سرسبز و دیدنی است) و محل زامبی ها (كه خشك و بی آب و علف است) تشكیل شده اند. ریزه كاری ها و اشیاء موجود در محیط نیز بسیار فراتر از خود گیاهان و زامبی ها هستند و با استانداردهای یك عنوان سوم-شخص آنلاین مطابقت دارند. اما اصلی ترین بخش، مربوط به طراحی گیاهان و زامبی ها می شود كه همگی همان مدل های سه بعدی هستند كه پیش از این در نسخه های قبلی دیده بودیم.
از این رو، عملكرد سازندگان در این زمینه تحسین برانگیز است و ارزش های بصری بازی را چند برابر می کند. گیاهان و زامبی ها هر یك از اجزای متفاوتی تشكیل شده اند كه می توان آن ها را شخصی سازی كرد و به مدل های دلخواه تغییر داد. انیمیشن های آن ها نیز وضعیت مشابهی دارند و احساس خوبی را به بازیكنان القا می كنند. با وجود اینكه GW‌ یك بازی با تیم گرافیكی هنری است، ابعاد تكنیكی در آن نایده گرفته نشده و همه چیز در سطح قابل قبولی قرار دارد. كیفیت بافت ها و جزئیات، با توجه به سبك گرافیكی كارتونی، قابل قبول است و اصول اولیه نورپردازی و سایه زنی نیز به خوبی در نظر گرفته شده اند. تنها مشكلی كه در این زمینه احساس می شود، مربوط به تأخیر در بارگذاری بافت ها در ابتدای مراحل است كه البته تأثیر خاصی روی گیم پلی نمی گذارد.
نقد و بررسی بازی جنگاوری باغچه ای Plant Vs Zombies 1
موسیقی/صداگذاری
موسیقی و صداگذاری در GW تقریباً همان گونه ای است كه پیش از این در نسخه های قبلی سری PvZ به خاطر داریم. بدان معنا كه بیش از هر چیز، سر و صدای موجودات به گوش می رسد. همه چیز حالتی طنزآلود و كودكانه دارد، اما در عین سادگی، به دلیل ساختار آشنایی كه با خود به همراه آورده، به خوبی احساس رضایت را در بازیكنان زنده می كند. در زمینه موسیقی نیز تقریباً همین شرایط حكمفرما است و قطعات آشنا و خاطره انگیز این سری در این نسخه نیز بكار رفته شده اند.
نقد و بررسی بازی جنگاوری باغچه ای Plant Vs Zombies 1
گیم پلی
یكی از سبك های مرسوم و محبوب میان بازی های پلتفرم های همراه، Tower Defense است كه سالیانه عناوین متعددی با این قالب ساخته می شوند. PvZ از ابتدا این سبك محبوب را بسیار توسعه بخشید و علاقه مندان بیشتری را با آن آشنا کرد. اینبار تفكرات بلند پروازانه PopCap باعث شد تا برای نخستین بار شاهد نسخه متفاوتی از این سری باشیم كه در عین وفاداری به ریشه ها، حرف جدیدی برای گفتن داشته باشد. بدین ترتیب GW در سبك سوم-شخص ساخته شد تا دوباره بازیكنان را ساعت ها پای بازی محبوب خود بنشاند. این بازی یك تجربه كاملاً گروهی آنلاین است كه در دو سناریوی Garden Ops و Multiplayer می توان در آن با دیگران به رقابت پرداخت.
یعنی هیچگونه خط داستانی وجود ندارد و برای بازی كردن، حتماً باید عضو سرویس طلایی شبكه Xbox Live باشید. البته طبق معمول، حالت Co-op فراموش نشده و می توانید در حالت Split Screen نیز بازی کنید. در سناریوی Garden Ops همچون نسخه های قبلی، باید در مقابل هجوم زامبی ها طی دوره های مختلف مقاومت كرده و تا بازگشت دیو (Dave) از مركز باغچه دفاع كنید. در این حالت، بازیكنان می توانند در تیم های 4 نفره به انجام بازی بپردازند و از گیم پلی بی نهایت روان و سرگرم كننده آن لذت ببرند. طبق سنت همیشگی، هر چه مدت زمان بیشتری مقاوت كنید، بر سختی دوره ها و تنوع زامبی ها افزوده می شود و چالش به مراتب بالاتری پیش روی بازیكنان قرار می گیرد.
نقد و بررسی بازی جنگاوری باغچه ای Plant Vs Zombies 1
سناریوی دوم و اصلی، مربوط به بخش چندنفره است كه فوق العاده سرگرم كننده و اعتیاد آور از آب درآمده است. برای این بخش حالت های مختلفی همچون Team Vanquish و... در نظر گرفته شده كه در همگی آن ها، مقابله با گروه زامبی ها یا گیاهان دشمنان حرف اول و آخر را می زند. به عنوان مثال، در حالت نامبرده شده، هر گروه كه سریع تر به عدد 50 دست پیدا كند، بازی به اتمام می رسد و آن ها به عنوان تیم پیروز معرفی می شوند. در پایان هر بازی نیز مقداری امتیاز و پول به بازیكنان تعلق می گیرد و رتبه آن ها افزایش می یابد. 8 كلاس مختلف در بخش چندنفره وجود دارند كه 4 به 4 برای گیاهان و زامبی ها در نظر گرفته شده اند. هر یك از كلاس ها با دیگری چه از نوع گیاهان یا زامبی ها و چه قدرت ها و ویژگی های جانبی فرق می کند.
با این وجود، بازیكنان می توانند گیاه یا زامبی های مختلف را به دلخواه خود از نظر ظاهری شخصی سازی كنند. این سیستم بسیاری كاربردی و لذت بخش طراحی شده و در طول بازی انواع مختلفی از گیاهان یك كلاس مشابه را می توانید مشاهده كنید كه با یكدیگر تفاوت های جالبی دارند. 4 كلاس گیاهان به گل آفتابگردان، نخود تیرانداز، گل گوشتخوار و كاكتوس تقسیم می شوند و در طرف مقابل، سرباز، دانشمند، مهندس و ستاره كلاس های مختلف زامبی ها را تشكیل می دهند. همان طور كه اشاره شد، برای هر کدام از این كلاس ها، قدرت های خاصی در نظر گرفته شده كه در دیگری یافت نمی شوند. مثلاً گل آفتابگردان می تواند میزان سلامتی گیاهان را بهبود بخشد یا نخود تیرانداز به یك مسلسل شلیك نخود سبز تبدیل شود. در انتهای هر بازی، امكان خرید بسته های متفاوت با پولی كه جمع آوری كرده اید، وجود دارد که در آن ها آیتم های کاربردی سناریوهای مختلفی همچون Garden Ops هستند.
نقد و بررسی بازی جنگاوری باغچه ای Plant Vs Zombies 1
نتیجه گیری
GW یك عنوان فوق العاده مهیج و سرگرم كننده است كه با همان فرمول همیشگی و اعتیاد آور گذشته یك تجربه ناب چندنفره را در قالب حالت های متنوع و جذاب ارائه می دهد. اگر علاقه مند به انجام بازی های آنلاین و از طرفداران PvZ هستید، قطعاً احساس جدیدی از تجربه این بازی بدست خواهید كرد كه شاید ماه ها و حتی سال ها به طول انجامد.
نقد و بررسی بازی جنگاوری باغچه ای Plant Vs Zombies 1
پاسخ
 سپاس شده توسط مـ༻؏☆جـےـیــّ◉ـב
آگهی
#2
اره بازی ش واقعا قشنگ و اعتیاد اور من روزی 5 ساعت بازی میکردم 
اخرشم رسیدم ب گیاهان دریایی ولی تونل تموم نشد|:
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
LIFE
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بررسی بازی HOTLINE MIAMI||اسلحه رو پیدا کردم!
  معرفی چند بازی برای کنسول های بازی برای گیمر هایی مثل خودم+عکس
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  نقد و بررسی بازی Mafia Definitive Edition
  نقد و بررسی بازی Saints Row The Third: Remastered
  معرفی بازی های اندرویدی که قابلیت پشتیبانی از دسته بازی را دارند
  نقد و بررسی بازی Call of Duty: Warzone
  مسابقه برترین نقد و بررسی بازی ها
  نقد و بررسی بازی Final Fantasy VII Remake

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان