امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نورهای عجیب پس از زلزله ۸٫۲ ریشتری مکزیک

#1
بیگ بنگ: زلزله مهیب ۸٫۲ ریشتری که اوایل هفته جاری مکزیک را به لرزه در آورد، به قدر کافی یک پدیده نادر به شمار می رفت؛ اما این زلزله یک اثر جانبی خارق العاده ای نیز برجای گذاشت که طی آن نورهای اسرارآمیزی در آسمان پدیدار شدند.




دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نورهای عجیب پس از زلزله ۸٫۲ ریشتری مکزیک 1




به گزارش بیگ بنگ، ویدئوهای متعددی در شبکه ها و رسانه های اجتماعی دست به دست شده است. در این ویدئوها، نورهایی که باعث روشنایی آسمان شب مرکزیکو سیتی شدند به وضوح دیده می شود. این نورها حاصل آذرخش در فراز ابرها یا نور ناشی از گذر هواپیماها نیستند. تصور بر این می باشد که نورهای دیده شده در اثر خود زلزله به وجود آمده اند. اگر بخواهیم دقیق تر توضیح بدهیم، نورها از یک نوع سنگ ویژه نشات می گیرند. بر اساس یکی از مقالات چاپ شده در سال ۲۰۱۴، این نورها می توانند در اشکال مختلفی ظاهر شوند که از جمله این اشکال می توان به زبانه های آبی، گوی هایی از نور یا نورهای سریعی که به آذرخش شباهت دارند، اشاره کرد.
«لیلا ارتولاتی» استاد مدعو زمین شناسی در دانشگاه دیکینسون در مصاحبه با دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Gizmodo  بیان کرد: «این تجمع نیرو در برخی از انواع ویژه سنگ ها می تواند جفت اتم های اکسیژن دارای بار منفی را در زمین بشکند و این امکان را به آنها بدهد تا از طریق شکاف های موجود در سنگ ها در قالب جریان الکتریکی به قسمت سطح جریان یابند. اگر اتم های کافی وجود داشته باشد، می توانند بسته های اکسیژن را یونیزه کرده و پلاسما یا گاز باردار ایجاد نمایند که قابلیت انتشار نور دارند.»


اگرچه نورهای مشاهده شده در آسمان مورد توجه زیادی قرار گرفتند، اما خود زلزله قوی ترین زلزله ای بود که در ۱۰۰ سال گذشته مکزیک را به لرزه در آورد و دومین فاجعه زیست محیطی در هفته جاری است که پس از طوفان ایرما به وقوع می پیوندد. پس لرزه های این زلزله ۸٫۲ ریشتری در فاصله ۹۶۶ کیلومتری از کانون زمین لرزه احساس می شد و تعداد تلفات نیز در حال افزایش می باشد.
«آلبرتو بریسنو» یک مدیر بار ۵۸ ساله در کودنسا به نیویورک تایمز گفت: «ترسناک ترین بخش قضیه این است که اگر یک بزرگسال هستید، و دوران بزرگسالی خود را در این شهر گذرانده اید، زلزله سال ۱۹۸۵ را به روشنی به یاد دارید. این زلزله از شدت و قدرت همان زلزله برخوردار بود، اما آنطور که می بینم ما از یک تراژدی بزرگ جان سالم به در برده ایم.»
پاسخ
 سپاس شده توسط باحال خوش ، Actinium
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کاوشی در عجیب‌ترین اجرام کیهان
  یک نوع ستارۀ عجیب پس از 40 سال جستجو کشف شد
  تصویر عجیب ناسا از «خورشید»
  عجیب ترین فرم هاي حيات
  کشف کهکشانی با ابرهای عجیب
  یک کهکشان مارپیچی با هستۀ عجیب و غریب
  کشفی عجیب درباره‌ی سیاهچاله‌ها!
  کشف یک ستارۀ عجیب که نورش به شدت کاهش می‌یابد
  تغییرات عجیب داغ‌ترین سیاره‌ کیهان
  نورهای شمالی و ابرهای شب‌تاب ..

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان