امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

درسا درخشانی به تیم ملی شطرنج آمریکا پیوست

#1
دختر شطرنج باز ایرانی که به دلیل حضور بدون حجاب در رقابت‌های بین‌المللی از تیم ایران اخراج شد، به تیم ملی آمریکا پیوست.
طرفداری- درسا درخشانی، شطرنج باز ایرانی الاصل و استاد بزرگ و استاد بین‌المللی شطرنج که به دلیل حضور بدون حجاب در رقابت‌های بین‌المللی از تیم ایران اخراج شد، از این پس در تیم ملی آمریکا در مسابقات شرکت می‌کند.

به گزارش ایسنا، درخشانی در دو سال اخیر در چند رقابت بین‌المللی بدون حجاب شرکت کرده بود که در نهایت حضور بدون حجاب او در اوایل سال ۲۰۱۷ و در مسابقات شطرنج جبل‌الطارق سبب اخراج او از تیم ملی ایران شد.

او پس از سارا خادم الشریعه، دومین شطرنج باز زن ایرانی بود که علاوه بر کسب درجه استاد بزرگ بانوان، در ۱۸سالگی و در هشتاد و هفتمین کنگرهٔ شطرنج جهان عنوان استاد بین‌المللی را به دست آورد.

وی سابقه قهرمانی شطرنج نوجوانان آسیا در سال ۲۰۱۲ و کسب مقام ششمی شطرنج جوانان جهان در سال ۲۰۱۵ را برای ایران در کارنامه خود دارد.

درسا درخشانی حدود سال ۹۴ با یک پیشنهاد از باشگاه بارسلونای اسپانیا برای ادامه تحصیلات دانشگاهی و شطرنج به آن کشور رفت و برای آن تیم بازی کرد.

رئیس فدراسیون شطرنج ایران واکنشی خنثی در قبال پیوستن درسا درخشانی به تیم شطرنج آمریکا داشته است.
طرفداری- رئیس فدراسیون شطرنج در واکنش به تصمیم درسا درخشانی مبنی بر تغییر تابعیت و پیوستن به تیم ملی آمریکا موضعی خنثی در پیش گرفته است و عنوان می کند که این اتفاقات در شطرنج امری طبیعی است.

به گزارش فارس، درسا درخشانی، شطرنج باز ایرانی الاصل و استاد بزرگ و استاد بین‌المللی شطرنج که به دلیل حضور بدون حجاب در رقابت‌های بین‌المللی از تیم ایران اخراج شد، از این پس در تیم ملی آمریکا در مسابقات شرکت می‌کند.

مهرداد پهلوان‌زاده در مورد این اتفاق اظهار داشت:

در ابتدا باید بگویم که تیم ملی آمریکا مسابقه ای ندارد که درخشانی فعلاً بتواند در آن حضور پیدا کند. او فدراسیون خود را تغییر داده است که در دنیای شطرنج اتفاقی طبیعی به شمار می‌رود. در دفترچه قوانین فدراسیون جهانی شطرنج بخشی با عنوان نقل و انتقالات وجود دارد که قوانین مربوط به این موضوع را به صورت کامل شرح داده است.
وی ادامه داد:

مانند رشته فوتبال که بازیکنان می‌توانند باشگاه خود را تغییر دهند، در شطرنج هم قوانینی هست که یک شطرنج‌باز می‌تواند فدراسیون خود را تغییر بدهد. قانون اول برای این کار عدم فعالیت به مدت دو سال زیر پرچم کشور فعلی است. یعنی اگر شطرنج‌بازی دو سال برای تیم ملی کشورش در مسابقات حضور پیدا نکند می‌تواند درخواست داده و فدراسیونش را تغییر دهد. برای این کار نیازی به تایید کشور مبدا نیست و به راحتی شطرنج‌بازان می‌توانند فدراسیون خود را تغییر دهند.
رئیس فدراسیون شطرنج خاطرنشان کرد:

در سال‌های گذشته نفراتی مانند امیر باقری را هم داشتیم که استاد بزرگ‌مان بود و به فرانسه رفت و مجدداً برگشت. همچنین برنا درخشانی هم به گرجستان رفت و پس از مدتی به ایران بازگشت. حتی الشن مرادی را هم داشتیم که باز هم همین کار را کرد. در مجموع این اتفاق در شطرنج کاملاً طبیعی و قانونی است. درسا درخشانی بعد از مسابقات جبل‌الطارق دیگر به ایران بازنگشت و ما حتی برای او جلسه کمیته انضباطی هم تشکیل ندادیم، اما اگر برمی‌گشت و جلسه برگزار می‌شد، حکمش محرومیت از حضور در تیم ملی بود.
وی گفت:

درخشانی آخرین بار در سال 2014 برای تیم ایران بازی کرد و این یعنی او حداقل سه سال در مسابقات حضور نداشت
زمانی که زمین می‌خوریم و شکست می‌خوریم مهم نیست، مهم این است که دوباره بلند شویم و از جای‌مان برخیزیم.
پاسخ
 سپاس شده توسط *yoksel* ، sardar20
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  رسمی شد: علیرضا جهانبخش به فاینورد پیوست
  بیرانوند به بواویشتا پرتغال پیوست+عکس
  پاسور 46 ساله به شهرداری ارومیه پیوست
  دیوید بکام دست روی لژیونر ایرانی گذاشت | مهاجم ایرانی به آمریکا می رود؟
  لژیونر خوزستانی به نفت مسجدسلیمان پیوست
  هافبک استقلال به گل گهر سیرجان پیوست (عکس)
  رسمی: قاسمی‌نژاد به استقلال پیوست
  علیرضا فیروزجا مثل کیلین امباپه اما در شطرنج!
  ملی‌پوش فوتسال کشورمان به بنفیکای پرتغال پیوست!
  قهرمانی چین در مسابقات جام ملت‌های شطرنج/ آمریکا نایب قهرمان شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان