امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

جراحی زیبایی شکم با روش ابدومینوپلاستی

#1
ابدومینوپلاستی چیست؟
یكی از شایع ترین مراجعات در جراحی های زیبایي، بدشكلی ها و نازیبایی های شكم است به قسمی كه برجستگی بیش ازحد نا متعارف شكم، شلی و افتادگی پوست شكم و وجود چین های متعدد در پوست شكم هنگام نشستن كه پوشیدن بسیاری از لباس ها را غیرممكن می سازد یا وجود ترک های فراوان در پوست شکم چنان آزاردهنده است كه بیمار را ترغیب به انجام عمل جراحی می كند.
جراحی زیبایی شکم با روش ابدومینوپلاستی 1
ابدومینوپلاستی یا عمل جراحی زیبایی شکم اقدامی تهاجمی جهت صاف و کشیده کردن شکم به وسیله ی خارج کردن پوست وچربی اضافی و سفت کردن عضلات جدار شکم میباشد. ابدومینوپلاستی برخلاف اعمال جراحی محدود مثل پلک یا بینی یک اقدام جراحی عمده محسوب میگردد. و اگر در فکر انجام ابدومینوپلاستی هستید بهتر است قبل از عمل اطلاعات کافی در مورد آن به دست آورید و با چشمانی باز تصمیم بگیرید. ابدومینوپلاستی برای بیماری مناسب است که تمام اقدامات غیر تهاجمی تر مثل رژیم و ورزش و... را امتحان کرده و نتیجه نگرفته و در حال افزایش وزن نیست.

بهترین کاندیدا برای عمل جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی چه کسانی هستند؟
بهترین کاندید برای عمل ابدومینوپلاستی افرادی هستند که شکم های بزرگ و پر چربی دارند که پوست آن آویزان است و با رژیم غذایي یا برنامه منظم ورزشی لاغر نمی شوند ولی در عین حال دیگر قسمت های دیگر بدن آن ها متناسب است، جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی به ویژه یرای خانم هایي که حاملگی های متعدد داشته اند وپوست شکمشان دچار کشش شده و از طرفی عضلات شکمشان موقعیت طبیعی خود را از دست داده توصیه می شود، جراحی ابدومینوپلاستی همین طور برای افراد پیری که خاصیت ارتجاعی پوستشان را از دست داده اند و دچار چاقی و لاغری های مکرر شده اند نیز توصیه می شود.

عوارض پس از عمل ابدومینوپلاستی چیست؟
1. کبودی
بعد از عمل کبودی هایی ناشی از خون ریزی های زیر پوستی ممکن است ایجاد شود و در تمام عمل های همراه با لیپوساکشن قابل انتظار است و احتمال دارد علی رغم فیزیوتراپی های انجام شده بعد از عمل ، تا مدت ها ادامه یابند ولی در نهایت با افزایش فعالیت روزانه به تدریج محو خواهند شد

2. تنگی ناف
احتمال تنگی ناف در مواردی که محبور به دستکاری و کشیدن بیش از حد ناف باشیم ، به دلیل کاهش خون رسانی ناف وجود دارد. این عارضه دیر رس بوده و معمولا بعد از چند ماه به تدریج مشخص می شود. مشکل اصلی آن خارح نشدن ترشحات پوستی ناف و اشکال در تمیز کردن ناف است.
- روش درمانی :
در صورت وقوع این عارضه ، درمان بعد از چند ماه و طی یک عمل جراحی سرپایی ترمیمی (بدون بیهوشی) قابل انجام است.

3. کاهش حس پوست شکم
فقدان حس پوستی در اغلب موارد موقتی و به دلیل تورم اعصاب حسی ناحیه تحت عمل است. در صورت همزمان شدن لیپوساکشن ، ریسک وقوع آن بیشتر می شود. در صورت ماندگاری طولانی یا حتی دائمی این کم حسی ، معمولا مشکلی ایجاد نمی شود و فرد بعد از مدتی به آن عادت خواهد کرد

4. خون ریزی
اگر خون از لبه های زخم خارج شود به زودی قابل تسخیص و درمان است ولی چنانچه در زیر پوست تجمع یافته و دیر تشخیص داده شود، با تشکیل لخته خون یا هماتوم همراه خواهد بود. هماتوم در صورت تشخیص باید تخلیه شود که معمولا با بازکردن 1 الی 2 سانتی متر از بخیه های پوستی به راحتی خارج خواهد شد. در صورتی که هماتوم کوچک باشد معمولا نیازی به تخلیه نیست و ظرف چند روز به صورت مایع خونابه ای از طریق درن ها خارج می شود.

5. سروما (Seroma)
سروما به تشکیل مایع زرد رنگی گفته می شود که معمولا از روز 7 عمل به بعد زیر پوست تجمع می یابد. علت تشکیل سروما نچسبیدن پوست شکم به عضله زیرین و ایجاد فضای خالی زیر پوست است. این مایع در واقع بقایای هماتوم های کوچکی است که به تدریج ذوب شده و با از دست دادن رنگدانه هموگلوبین ، از قگذرواژهی به زردی می گراید.
این عارضه در دوگروه بیشتر دیده می شود:
1. افرادی که همزمان تحت لیپوساکشن شکم و پهلو ها قرار گرقته اند 2. کسانی که گن فشاری را طی روزهای اول مرتب نپوشیده اند و به بهانه فشار خارج از تحمل ، در چسباندن پوست به بافت زیرین با پزشک همکاری نمی کنند.
- روش درمانی :
راه درمان هم بسیار ساده است : تخلیه مرتب سروما تا چسبیدن کامل پوست به عضله زیرین و پوشیدن مرتب گن.

اصول کلی مراقبت از زخم عمل ابدومینوپلاستی:

روند ترمیم زخم حدود 1 سال بطول می انجامد، در ابتدا پس از عمل ابدومینوپلاستی ، زخم ظاهر خوبی دارد. پس از گذشت حدود 1 الی 2 ماه زخم قگذرواژه تیره شده و به سمت ارغوانی شدن تغییر رنگ می دهد، زخم از سطح پوست برجسته شده و بدترین شکل زخم حدود 5-3 ماه پس از عمل ابدومینوپلاستی خواهد بود. پس از این مدت زمان زخم تدریجا به سمت کم رنگ شدن رفته و سطح زخم مسطح می شود بطوریکه حدود یکسال پس از عمل، فقط خط باریکی به جا می ماند. بنابراین برای رویت نتیجه بایستی یک سال صبر کرد.
منبع: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ابدومینوپلاستی
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درمان آبسه مقعدی با لیزر بدون جراحی
  هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1402 + تعرفه بیمه
  هزینه درمان کیست مویی با لیزر و عمل جراحی – سال 1401
  هزینه عمل لیزر شقاق و جراحی در بیمارستان خصوصی
  درمان کیست مویی و عمل سرپایی با لیزر بدون جراحی
  عمل جراحی بواسیر (هموروئید) چگونه است؟
  جراحی بینی بدون درد و کبودی داریم؟
  درمان بواسیر(هموروئید) با لیزر بدون عمل جراحی
  درمان کیست مویی (پیلونیدال PNS) با لیزر بهتر است یا عمل جراحی سنتی؟
  درمان شقاق مقعد با لیزر و بدون جراحی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان