امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آیا بواسیر باعث سرطان می شود؟

#1
بواسیر به شبكه‌هاي وريدي انتهاي دستگاه گوارش اطلاق مي‌شود. جالب است بدانيد كه همه انسان‌ها داراي هموروئيد هستند و وجود آن غيرطبيعي نيست. اين شبكه‌هاي وريدي هنگام اجابت مزاج مثل يك بالشتك پرخون مي‌شوند و به خروج مدفوع از روده كمك مي‌كنند. البته هموروئيد خود به دو نوع داخلي و خارجي تقسيم مي‌شود كه به يكديگر مرتبط هستند و هر دو به دفع راحت‌تر كمك مي‌كنند. هموروئيدهاي خارجي اگر دچار بيماري شوند از بيرون بدن قابل مشاهده هستند اما هموروئيدهاي داخلي از بيرون قابل مشاهده نيستند. بيماري هموروئيد در حقيقت همان واريسي شدن شبكه‌هاي وريدي است. دقيقا مثل وريدهاي پا، شبكه‌هاي وريدي انتهاي دستگاه گوارش نيز ممكن است متورم و واريسي شوند.

بارداري هم باعث بواسیر مي‌شود؟

بارداري و زايمان از آنجايي كه باعث افزايش يبوست و فشار داخل شكمي مي‌شوند، از عوامل مستعد كننده براي بيماري هموروئيد به‌حساب مي‌آيند. چاقي و اضافه‌وزن نيز به‌دليل ايجاد يبوست مي‌تواند فرد را مستعد بيماري هموروئيد كند. با اين حال تاثير آن ثابت شده نيست و نمي‌توان گفت كه تمام افراد چاق دچار اين بيماري خواهند شد. تاثير نشستن‌ها و ايستادن‌هاي طولاني‌مدت بر ايجاد هموروئيد نيز ثابت شده نيست.

اگر خونريزي يا درد داريد...

يكي از علائم مهم بيماري بواسیر خونريزي است. البته خونريزي بيشتر مربوط به هموروئيدهاي داخلي مي‌شود. اين هموروئيدها معمولا بدون درد هستند مگر اينكه آن‌قدر بزرگ شوند كه بيرون بزنند و گير كنند و ديگر به داخل بر نگردند. اما درمقابل، هموروئيدهاي خارجي، به‌خصوص اگر خون در آنها لخته شود اغلب دردناك هستند كه در اين صورت هموروئيد ترومبوزه ناميده مي‌شوند.

سرطان را با بواسیر اشتباه نگيريد

بواسیر سرطاني نمي‌شود اما سرطان‌هايي هستند كه با هموروئيد اشتباه گرفته مي‌شوند، به عبارتي بيمار فكر مي‌كند هموروئيد دارد بنابراين آن را جدي نمي‌گيرد و به پزشك مراجعه نمي‌كند؛ در صورتي كه اين توده سرطان است و از آن خبر ندارد. بنابراين هر زمان كه دچار خونريزي از مقعد مي‌شويد يا توده‌اي در آن ناحيه لمس مي‌كنيد حتما بايد به پزشك مراجعه كنيد و معاينه شويد تا احتمال سرطان رد شود. پس نمي‌توانيم بگوييم هموروئيد سرطاني مي‌شود بلكه اين سرطان است كه مي‌تواند خود را به شكل هموروئيد نشان دهد.

تفاوت بواسیر و سرطان روده:
سرطان روده و بواسیر علایم مشابهی دارند و هر دو با درد همراه هستند.احتمال دارد که افرادزیادی در مرحله ای از زندگی دچار بواسیر شوند؛ اما آن چه متخصصان را نگران کرده این است که افراد بدون مراجعه به پزشک آن را به عنوان خونریزی بواسیر تلقی کنند.

این در حالی است که خون ریزی می تواند از علایم سرطان روده نیز باشد.بنابر این بهتر است علایم هر دو بیماری را بدانیم.

بواسیر: خارش یا ایجاد بر آمدگی های نرم در اطراف مقعد.
احساس ناراحتی قبل و پس از دفع مدفوع. خون ریزی یا لخته بینی از مقعد. بر آمدگی که از مقعد به بیرون می آید و پس از دفع مدفوع باید به داخل فرو رود. احساس سنگینی و کشیدگی در اطراف مقعد.

سرطان روده: خون ریزی از مقعد یا مشاهده کردن خون در مدفوع. درد معده یا بر آمدگی آن . تغییرات مداوم در عادت روده شامل یبوست و اسهال. کاهش وزن ناگهانی. خستگی، سرگیجه یا کم آوردن نفس بدون دلیل.

منبع: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بواسیر
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  علت خونریزی و درد بواسیر داخلی
  عوامل تاثیر گذار بر عود هموروئید یا بواسیر
  بواسیر در نوزادان چگونه تشخیص داده می شود؟
  عمل جراحی بواسیر (هموروئید) چگونه است؟
  درمان خونریزی بواسیر (بواسیر خونی)
  عکس انواع هموروئید یا بواسیر خارجی، بیرون زده و خفیف
  خونریزی مقعد چه ارتباطی با بیماری بواسیر دارد؟
  درمان بواسیر(هموروئید) با لیزر بدون عمل جراحی
Subarrow عمل جراحی بواسیر(هموروئید)، عوارض و مراقبت های پس از آن

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان