امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ایران بهترین تولیدکننده ورق آهن در دنیاست

#1
ایران بهترین تولیدکننده ورق آهن در دنیاست
حبیب‌الله بشارتی در گفت‌وگو با خبرنگار استان تهران در تشریح وضع فعالان صنف آهن‌سازان اظهار کرد: بازار آهن‌سازان خیلی هم راکد نیست، خرید و فروش در آن انجام می‌شود.
وی از افزایش قیمت ورق آهن خبر داد و تصریح کرد: نسبت به مشابه سال گذشته در این ایام و طی هفت، هشت ماه اخیر قیمت ورق آهن به‌ویژه گالوانیزه افزایش 30 درصدی داشته است.
رئیس اتحادیه آهن‌سازان تهران با تأکید بر اینکه ایران بهترین تولیدکننده ورق آهن به‌ویژه گالوانیزه است، اضافه کرد: کارخانه ورق روغنی اصفهان ازاین‌دست کارخانجات است، کارخانه تولید ورق گالوانیزه کاشان هم فعال است که ورق‌هایی با درصد بالای استاندارد تولید می‌کند.
بشارتی با اشاره به اینکه مازاد نیاز مصرف کشور آهن و ورق آهن تولید می‌کنیم، تصریح کرد: نیازی به واردات انواع آهن نداریم.
وی با بیان اینکه کشورهای همجوار محور صادرات انواع دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ورق آهن از کشور است، اظهار کرد: عراق در لیست این کشورها قرار دارد.
روی آهن ، پوشش قلع بکار رفته است و عمل معکوس آهن گالوانیزه انجام می‌شود. چون آهن فلزی فعالتر از قلع است و پتانسیل احیاء قلع بیشتر از آهن است و به عنوان کاتد در حلبی به کار می‌رود و آهن آند می‌شود. البته در صورتی که پوشش قلع بشکند، خوردگی آهن در زیر این پوشش پیش می‌رود. علت استفاده از آهن گالوانیزه آهن گالوانیزه ، آهنی است که با روی پوشانده شده باشد.
خوردگی یا زنگ زدن آهن فقط در حضور اکسیژن و آب صورت می‌گیرد. در جایی بر سطح جسم آهنی، اکسایش آهن انجام می‌شود و آند را تشکیل می‌دهد و در جایی دیگر سطح آن جسم که (O2(g و H2O وجود دارد، کاهش انجام می‌شود و کاتد را تشکیل می‌دهد و در نتیجه این عمل، ایجاد یک سلول ولتایی یا پیل ولتایی یا الکتروشیمیایی بسیار کوچک است. الکترونهای تولید شده در ناحیه آندی در میان آهن بسوی ناحیه کاتدی حرکت می‌کند.
کاربرد : از آهن و دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گالوانیزه در ساختن لوازمی مثل لوله بخاری ، کانال کولر ، کابینت آشپزخانه ، شیروانی منازل ، لوله‌های آب و هر جا که احتمال خوردگی آهن و خسارت وجود دارد، استفاده می‌شود. اصطلاح فولاد (Steel) برای آلیاژهای آهن که تا حدود ۱،۵ درصد کربن دارند و غالبا با فلزهای دیگر همراهند، بکار می‌رود. خواص فولاد به درصد کربن موجود در آن ، عملیات حرارتی انجام شده بر روی آن و فلزهای آلیاژ دهنده موجود در آن بستگی دارد.
ورق های اسید شویی
ورق های اسید شویی شده نیز از ورق های گرم تولید می شود که طی پروسه ایی اسیدشویی می شوند و زغال های سطحی ورق و مقداری از ناخالصی ها گرفته می شود و قدری ظاهر ورق براق تر می شود یعنی نزدیک به ورق روغنی است. ورق های دیگری که برای لوله های نفت و گاز مناسب می باشند کیفیت GRB و X۴۲وx۴۶و x۵۲ psl ۲را دارا هستند.همچنین برای کشتی سازی ورق های با کیفیت GR.A و NVA می باشد. برخی ورق های فولادی جهت رینگ و شاسی اتومبیل بکار میرود که بایستی ضد سایش و سخت باشند که از کیفیت SAPH ۳۷۰-SAPH ۳۱۰تاSAPH۴۴۰برخوردارند.همچن� �ن کیفیت QSTE۳۸۰نیز ضد سایش و سخت میباشد.
شرکت ذوب آهن اصفهان روز سه شنبه 23 آبان ماه 11 هزار تن تیرآهن 14 تا 18 و23 هزار و 122 تن سبد میلگرد و تیرآهن تولیدی خود را در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران عرضه می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از بورس کالا، 37 هزار و 477 تن انواع قیر، وکیوم باتوم و مواد پلیمری در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی عرضه می شود.
این گزارش حاکی است، 15 هزار تن گندم خوراکی و دوروم، 100 تن روغن خام سویا و 253 هزار قطعه جوجه یک روزه گوشتی نیز در تالار محصولات کشاورزی عرضه می شود.
تالار صادراتی بورس کالای ایران نیز در این روز شاهد عرضه 4 هزار و 950 تن قیر، عایق رطوبتی و لوب کات سبک است.
بازار فرعی بورس کالای ایران نیز در این روز شاهد عرضه 100 تن روغن از کشور مالزی است
پاسخ
 سپاس شده توسط n.leito
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  لیست بهترین شرکت ‌های تولید محتوا در ایران
  بهترین یخچال بستنی برای نگهداری بستنی کدام است؟
  بهترین برند بستنی ساز کدام است؟
  بهترین دوربین های عکاسی جهان
  لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری
  10 کشور که بهترین اینترنت دنیا را دارند
  معرفی بهترین عطرهای زنانه ۲۰۲۰ – ۲۰۱۹ با ماندگاری بالا
  بهترین کلینیک های درمان بواسیر (هموروئید)
  هر کشور در چه چیزی ترین دنیاست؟
  بهترین راه برای شستشوی بینی چیست؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان