امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

روش های صحیح مطالعه برای کنکور

#1
روش های صحیح مطالعه برای کنکور و استفاده از روش مطالعه ی هشت مرحله ای

روش مطالعه مختلفی برای کنکور وجود دارد که دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
روش مطالعه هشت مرحله ای یا PQ6R از آن روش هایی است که مطالعه ی شما را به مطالعه ای هدفمند تبدیل می کند و با این روش مطالعه هرگز مطالبی را که یاد گرفته اید، فراموش نخواهید کرد. دو مرحله ی اولیه از هشت مرحله ی مطالعه را در پست قبلی روش های مطالعه توضیح دادیم. حتما این مقاله از بخش دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
فرزندان و امتحانات را مطالعه کنید و سپس در ادامه مقاله ی روش های صحیح مطالعه برای کنکور را مطالعه نمایید.

روش های صحیح مطالعه برای کنکور
۳٫خواندن دقیق (Read)

در این مرحله باید با سرعت مناسب متن را بخوانید و هرجا نکته ای را مفید و ضروری دانستید، به صورت کلیدی یادداشت کنید. اگر مفهموم جمله یا پاراگرافی را متوجه نشدید ، کنار آن با مداد یک علامت سوال بگذراید تا در هنگام بازنگری آن را بخوانید.

هر قسمتی را که می خواهید بخوانید باید قبل از خواندن بدانید که آن قسمت چند صفحه دارد، حتی اگر قسمتی کوچک با یک عنوان فرعی را می خواهید بخوانید، ابتدا باید بدانید انتهای آن کجاست. ذهن دوست دارد انتهای هر کار را بداند و هر چه سریع تر آن را تمام کند. این از خصوصیات ذهن شما است و وقتی انتهای کار را بداند ، آن را با دقت بیشتری انجام خواهد داد.

در مرحله ی سوم ، هدف شما مطالعه ی دقیق ، درک کامل مطالب و به خاطر سپردن آنها به طرزی سازماندهی شده در حافظه است. در این مرحله از واژه ها و کلمات کلیدی به راحتی رد نمی شوید و سعی می کنید تعاریف و مثال های آنرا به طور دقیق بفهمید. یعنی زمانی که به شما می گویند ساختار فصل خوانده شده را توضیح دهید، باید به طور دقیق به طرح این سه مفهموم بپردازید: تز اصلی ، نکات اصلی و نکات فرعی یا جزئی

یادداشت برداری (Record)

3-7 روش های صحیح مطالعه برای کنکور

روش های صحیح مطالعه برای کنکور

مرحله ی چهارم همراه با مرحله ی سوم انجام می گیرد. یعنی همراه با خواندن، نکات مهم را ثبت و یادداشت کنید. در واقع یادداشت برداری همراه با خواندن است. اما در این مرحله مطالبی را که به طور جسته و گریخته و در مرحله ی خواندن نوشته اید و یا علامت گذاشته اید، سازماندهی می کنید، بین مطالب و مفاهیم ارتباطات منطقی برقرار می کنید و درک خود را از مطالب روشن تر و بهتر می سازید.

در این مرحله باید مهم ترین کار یادداشت برداری یعنی سازماندهی اطلاعات بر روی طح شبکه ای حافظه همراه با اشکال تصویری گوناگون را انجام دهید. اکنون شما تمامی مطالب مربوط به یک قسمت را با روش جدید خوانده و نکات مهم و ضروری آنرا یادداشت کرده اید، حال باید تمامی یادداشت های خود را بر روی طرح شبکه ای حافظه بنویسید. ممکن است فصلی نیاز به ده طرح شبکه ای با اشکال گوناگون داشته باشد و برای فصل دیگر فقط یک طرح شبکه ای کافی باشد، ولی در هر صورت مطالب بر روی طرح شبکه ای بسیار کمتر از مطالب کتاب خواهد شد.

حتما دو سؤال در ذهنتان ایجاد خواهد شد:

اگر بخواهیم فرضا تمام کتاب های را که برای کنکور می خوانیم بر روی طرح شبکه ای پیاده کنیم خودش جزوه ای به اندازه کلیه کتاب ها خواهد شد. روش مطالعه برای کنکور چه باید باشد؟
این روش نه تنها کمبود وقت ما را جبران نکرده بلکه نوشتن تمامی نکات مفید و سازماندهی مجدد آنها وقت بسیار زیادی را می گیرد

اصولا شما که وقت خودتان را صرف مطالعه می کنید و چندین بار کتاب را می خوانید برای چیست؟ آیا غیر از این است که می خواهید مطالب کتاب را با چندین بار خواندن به درستی درک کنید؟بنابراین وقت مفید ، وقتی است که شما صرف خواندن مطلبی می کنید که آن را به درستی بفهمید تا در هنگام امتحان یا کنکور یا در هر زمان دیگر به خوبی یاد آوری کنید. اگر این معنی ، وقت مفید را قبول دارید. لذا صرف کردن وقت بر روی یادداشت های خود نه تنها تلف کردن و هدر دادن وقت نیست ، بلکه حداکثر استفاده ممکن از زمان است. با ما همراه باشید تا چهار مرحله ی آخر از این روش را توضیح بدهیم.
پاسخ
 سپاس شده توسط ຖēŞค๑໓
آگهی
#2
منتقل شد 
پاسخ
 سپاس شده توسط # αпGεʟ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Earth سوالات احتمالی کنکور اردیبهشت
Book کتاب چند کنکور خیلی سبز رشته انسانی
Humanfemale آزمون های آزمایشی رشته انسانی | ویژه کنکور ۱۴۰۳
Question مجموعه کنکور ۹۸تا۰۲ سـه رشته با پاسـخ همراه بــا سوالات شبیه ساز
Lightbulb ● ویژه کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳
Book خلاصه آیات تعلیمات اسلامی ( ویژه کنکور فرهنگیان)
  اطلاعات سهمیه ایثارگران در کنکور
  مجموعه کنکور نوردی
  بودجه بندی کنکور انسانی
  جمع بندی دینی کنکور خیلی سبز

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان