امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ده هزار سال بعد چه خواهیم شد؟

#1
بیگ بنگ: متصور شدن آینده بشریت، سیاره زمین و همه آنچه برای انسان در این گوشه‌ تاریک و سرد از جهان هستی عزیز است، معمولا قلمرو جولان داستان‌های علمی- تخیلی بوده‌ است و معمولا همه نگران صد سال آینده‌ هستند.




دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ده هزار سال بعد چه خواهیم شد؟ 1




به گزارش بیگ بنگ به نقل از همشهری، آنچه در هزار سال آینده برای تمامی آنچه گفته شد، رخ می‌دهد چندان مورد توجه کسی قرار نگرفته‌ است اما اکنون به لطف چندین ابزار علمی پیش‌بینی دقیق در مورد چند موضوع مرتبط به آینده دور برای دانشمندان فراهم آمده‌ است. براساس آنچه دانشمندان درباره حیات، جهان و هرآنچه در آن قرار دارد می‌دانند، برخی از پیش‌بینی‌های علمی در زمینه فیزیک اخترشناسی و فرگشت می‌توانند برای بازه صدها هزار سال پس از زمان حال انجام شوند. اما برای شروع به بررسی رویداد‌هایی می‌پردازیم که قرار است در نزدیک‌ترین آینده ممکن، یعنی ۱۰ هزار سال آینده رخ دهند.
تا ۱۰ هزار سال دیگر، کل شرق قاره جنوبگان ناپدید خواهد شد. این قسمت طولانی‌ترین صفحه یخی یکپارچه‌ سیاره زمین است و مدلسازی‌ها پیش‌بینی می‌کنند در صورتی که حوضچه زیر لایه یخی ویکز فرو بپاشد، از ۵۰۰۰ تا ۱۰ هزار سال آینده این صفحه یخی غول‌پیکر در آب دریا ناپدید شده و سه تا چهار متر به ارتفاع آب دریا خواهد افزود. این احتمال نیز وجود دارد که تا آن زمان هیچ بشری زنده باقی نمانده باشد که بخواهد با مشکل افزایش ارتفاع آب دریاها مقابله کند.
براساس یکی از محاسبات که توسط فیزیکدان نظری استرالیایی، براندون کارتر مطرح شده‌ است، احتمال اینکه تا ۱۰ هزار سال دیگر نسل بشر منقرض شده باشد ۹۵ درصد است. این فرضیه به شدت مورد بحث و بررسی قرار گرفته است اما درصورتی که درست باشد، ۱۰ هزار سال بعد هیچ تنوع ژنتیکی بومی میان انسان‌ها وجود نخواهد داشت و این یعنی همه انسان‌ها از ویژگی‌های بومی یکدیگر برخوردار خواهند شد، یعنی چشم‌های آبی یا قهوه‌ای را در همه‌جای زمین می‌توان یافت.
این انسان‌های ترکیب شده، که در مناطقی با خطوط ساحلی متفاوتی از امروز زندگی خواهند کرد، ممکن است شاهد انفجار ستاره‌ای خیره‌کننده‌ای نیز باشند. پیش‌بینی شده‌ است که طی ۱۰ هزار سال آینده ستاره غول‌پیکر سرخ آنتارس در انفجار ابرنواختری از بین خواهد رفت و این انفجار به حدی شدید‌ است که در نور روز نیز قابل مشاهده است. درواقع این ستاره هر لحظه در آستانه انفجار قرار دارد، اما پیش‌بینی‌ها زمان حدودی این انفجار را ۱۰ هزار سال آینده تعیین کرده‌اند.
اگر بازه زمانی ۱۰ هزار سال را تا ۱۳ هزار سال افزایش دهیم،‌ رویداد مهم دیگری نیز رخ خواهد داد. شیب محوری زمین وارونه خواهد شد و این یعنی جا‌به‌جا شدن فصول بین دو نیم‌کره زمین. همچنین، چه بشر تا ۱۰ هزار سال آینده زنده باشد و چه نباشد،‌ فضاپیماهای پایونیر ۱۰، ویجر ۱ و ۲ و افق‌های نو به سفر در میان ستاره‌ای خود ادامه می دهند،‌ نه برای هزاران سال،‌ بلکه برای میلیون‌ها سال آینده. ویجر ۲ تا ۲۹۶ هزار سال آینده از کنار ستاره شباهنگ، درخشان‌ترین ستاره در آسمان شب عبور خواهد کرد.
پاسخ
 سپاس شده توسط omid13790 ، ßяɪcε ، ستایش*** ، mih
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تصویری که با کمک بیش از ۷۸ هزار نفر تجزیه و تحلیل شد
  حرکت شهاب سنگ عظیم با سرعت ۳۰ هزار کیلومتر در ساعت به سمت کره زمین
  به‌زودی در کره‌ی ماه، معدن‌کاوی خواهیم کرد.
  کشف سیاهچاله ای عظیم با جرم ۱۰۰ هزار برابر خورشید
  عداد نئاندرتال‌ها دهها هزار نفر بیشتر از محاسبات پیشین میباشد .
  مریخ 400 هزار سال پیش عصر یخبندان را تجربه کرده است
  بمباران زمین توسط شهاب سنگها در حدود 790 هزار سال قبل
  خرس بزرگ یا دب اکبر شهرتی پنج هزار ساله دار
  سیاهچاله ای هزار میلیارد برابر خورشید!
Big Grin تا 25سال دیگر موجودات فضایی را خواهیم دید!!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان