امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مغز برای پیشگیری از افکار ناخواسته، از اسید استفاده می‌کند

#1
بیگ بنگ: مغز برای به عقب راندن افکار ناخواسته از پیام‌رسانی شیمیایی به نام GABA استفاده می کند. مغز ما افکار و خاطراتی به ارزش طول عمر را ذخیره می‌کند. و اگر سازمان‌دهی و ثبت آن میلیون‌ها لحظات وظیفه‌ی خودمان بود، مغز ما احتمالا بسیار شبیه به کشویی بنجل و اوراق به نظر می‌رسید و عمل می‌کرد.




دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مغز برای پیشگیری از افکار ناخواسته، از اسید استفاده می‌کند 1




به گزارش بیگ بنگ، هرگز نمی توانستیم فکر مورد نیاز خود را در زمان مناسب پیدا کنیم. در عوض، وقتی در آن کشو جستجو می‌کردیم، احتمالا در آن موقعیت با فکری کاملا اشتباه پیدا می‌کردیم. مغز شما افکار ناخواسته– مانند بوی زننده و ناخوشایند در آسانسور دیروز یا فلفل تند آتشین که در تمام شب معده شما را شما سوزانده است – را دور نگه می دارد. مغز، گذشته را دور می‌زند و وضوحی که در آن لحظه نیاز دارید را فراهم می‌ کند. اما مغز هم مانند هر کسی که در کارش واقعا خوب است، بسیاری از اسرار تجاری خود را آشکار نمی‌کند. حداقل تاکنون این گونه بوده است.


GABA چیزها را مرتب می کند
محققان در مطالعه‌ ای، ابزاری کلیدی را شناسایی کردند که مغز برای تمیز و درخشان کردن چیزها استفاده می‌کند: اسید. به ویژه GABA یا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گاما آمینوبوتیریک اسید . برای این مطالعه، محققان دانشگاه کمبریج بررسی کردند که در مغز ۲۴ فرد جولنِ سالم، افکار چگونه سرکوب می‌شوند. بیشتر این اقدامات در هیپوکامپوس رخ داد. هیپوکامپوس ناحیه‌ای است که خاطرات بلند مدت و کوتاه مدت را طبقه‌بندی می‌کند. محققان خاطر نشان کردند که وقتی مغز باید فکری را به عقب براند،  GABA به سمت هیپوکامپوس می‌ رود. هر چه میزان GABA در هیپوکامپوس فرد بیشتر باشد، افکارِ ناخواسته به طور مؤثرتری سرکوب می‌شوند.

به گفته دانشمندان در حالی که GABA برای برخی از افراد هدیه‌ای واقعی است، برخی دیگر آنقدر خوش‌شانس نیستند. محققان بیان دارند که میزانِ کمِ GABA منجر به افکار اشتباه و ذهن‌های بی‌تحرک، و اساسا یک ذهن غیرسالم می‌‌شود. مغزی که میزان کمی GABA دارد، افکار و خاطرات را به سختی کنترل و سازمان‌دهی می‌کند. جالب‌تر اینکه، این مطالعه ممکن است افرادی که از بیماری‌های مربوط به از دست دادن کامل کنترل بر افکار و خاطراتشان رنج می‌برند – مانند اسکیزوفرنی و آلزایمر – را بیشتر توضیح دهد.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مغز برای پیشگیری از افکار ناخواسته، از اسید استفاده می‌کند 1




البته، مبارزه با این بیماری ها احتمالا به معنی سفارش دادنِ ساده‌ی گاما آمینوبوتیریک اسیدِ بیشتر، نیست. یکی از دلایل این است که این مطالعه فقط مراحل اولیه‌ی شناسایی پیام رسان شیمیایی که مغز استفاده می کند را نشان می دهد – و دور از پی بردن به نحوه‌ی تولید آن است. در واقع، دانشمندان کمبریج باید وسیله‌ای پیچیده حتی برای اندازه‌گیریِ این پیام‌رسان شیمیایی در هیپوکامپوس، توسعه دهند و در نهایت با استفاده از طیف سنج رزونانس مغناطیسی، محتوای شیمیایی مغز را آشکار سازند.
و به دلیلی دیگر، نتیجه گیریِ قطعی از گروه آزمایشیِ کوچکی از افراد سالم، دشوار است. اما این مطالعه حداقل کارهای مبهم و بلند مدت افکار و خاطرات را آشکار ساخت. و البته این دلیل دیگری است که قدردانِ معجزه‌ای به نام مغز باشیم – و به خاطر تعهد مغز به تمیز کردن و مرتب‌سازی تمام به هم ریختگی‌ها و آشفتگی‌هایمان، قدردانِ آن باشیم. جزئیات بیشتر این پژوهش در مجله دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Nature Communications  منتشر شده است.
پاسخ
 سپاس شده توسط omid13790
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  چرا زنان کمتر از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند؟
  پارکینگ مکانیزه | مزایای استفاده از پارکینگ طبقاتی درمنازل
  واقعا انسان‌ها فقط از 10 درصد مغزشان استفاده می‌کنند؟
  چگونه با استفاده از شانه تخم مرغ اتاق اکوستیک بسازیم؟
  تولید سیمان پاک با استفاده از خاکستر آتشفشانی
Star استفاده از یک بازی کامپیوتری برای مقابله با کروناویروس
  عوارض زیاد نشستن و راههای پیشگیری از آن
  مزایا ومعایب استفاده از ظروف"چدنی"
  چرا استفاده از‌ طلا برای مردان مضر و خطرناک است؟!
  چگونه از مرگ زودرس پیشگیری كنیم؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان