امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

راه های تقویت حافظه

#1
راه های تقویت حافظه چیست و برای تقویت حافظه چه باید بکنیم؟

یکی از مشکلات دردسرساز برای ما آدم ها، همین ضعف حافظه و کاهش قدرت یادگیری و کم توانی ذهنی است. مخصوصاً در این دوران که عصر اطلاعات نامیده می شود، ناتوانی در استفاده از قوای مغزی یک بلای واقعی است. ما برای آنکه بهتر زندگی کنیم و از نعمتهای خداوند بهتر استفاده کنیم و از دنیایی که در آن اقامت کوتاهی داریم؛ بهترین بهره را ببریم به یادگیری و یادسپاری نیازمندیم و باید تلاش کنیم تا نقایش اولیه یا ثانویه ی آن را برطرف سازیم.رسیدن به این مقصود، چندان سخت و دور از دسترس نیست! با ما همراه باشید تا دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
راه های تقویت حافظه را به طور مفصل بیان کنیم.

گام اول: اصلاحات رفتاری
خواب برای یادگیری حیاتی است

راه های تقویت حافظه

هرگز به خواب، به چشم یک مزاحم وقت تلف کن نگان نکنید! خواب به اندازه ی هوایی که تنفس می کنید و غذایی که می خورید برای عملکرد سلول های مغزی شما مهم است و بدترین کاری که می توانید بکنید آن است که برای بیشتر یاد گرفتن یا بیشتر مطالعه کردن، از خواب تان کم کنید.

هر فرد به میزان مشخصی از خواب نیاز دارد که این نیاز برای هر کس امری منحصر بفرد است و فقط خودش می تواند ارزیابی کند که چه مقدار خواب برای او کافی است. بنابراین دادن یک قانون کلی و بلا استثنا برای ساعات خواب و بیداری درست نیست و فقط می توانیم حدود قابل انعطاف این محدوده ی زمانی را مشخص کنیم.
همچنین بخوانید: روش های مطالعه
صبحانه برای تقویت حافظه ضروری است.

آیا شما معمولاً صبحانه می خورید؟ بدون شک اگر به هوش و توانایی ذهنی و قدرت یادگیری و ادراک خود اهمیت می دهید؛ در هر شرایطی از خوردن یک صبحانه کامل نخواهید گذشت. صبحانه برای کسانی که به کار فکری مشغولند، یکی از اصول اجتناب ناپذیر تندرستی و کارآیی است. اما سؤال اصلی ما این است: شما صبحانه چه می خورید؟ آیا می دانید آن چه به عنوان اولین غذای روز تناول می کنید ارزشی بسیار بالاتر از سایر غذاها دارد؟
سر به زیر نباشید تا توانایی یادگیری شما کم نشود

وقتی شما مدت زیادی روی کتاب خم می شوید و در حالی که سرتان پایین است، مطالعه می کنید؛ آرام آرام با یک مشکل بهداشت روبرو می شود؛ شما یکی از مهمترین اصول بهداشتی مطالعه را نادیده گرفته اید. یکی از اصول اساسی مطالعه، رسیدن مقدار کافی خون به مغز است. وقتی به مغز شما خون کافی نمی رسد یعنی توانایی یادگیری شما کم می شود.
آب را کم نکنید زیرا در یادگیری نقش مهمی دارد

راه های تقویت حافظه


میزان مایعات بدن برای تفکر و یادگیری شما نقش اساسی دارند. هرگز با کم آب کردن بدن خود بر قدرت فراگیری تان لطمه وارد نکنید!

آب خوردن اغلب فراموش می شود. ممکن است بنا به عادت، کسی کمتر احساس تشنگی کند؛ اما این به معنای عدم نیاز به آب نیست! بدن انسان در شرایط عادی به حدود هشت لیوان آب در روز نیاز دارد که این میزان با گرمی و خشکی هوا، با فعالیت بدنی و تعریق و در شرایطی چون خونریزی، آبریزش چشم و بینی – سرماخوردگی یا آلرژی – و بیماری های خاص، افزایش خواهد یافت.
همچنین بخوانید: روش هاي صحيح مطالعه
قند و شکر را کنار بگذارید تا حافظه تان افزایش یابد

قند و شکر که دو گیاه بسیار مفدی یعنی چعندر و نیشکر تهیه می شوند به علت عملیات تصفیه و سفید سازی به موادی زیانبار و بیماری زا تبدیل می شوند.

متأسفانه رایج است که خوردن خوراکیهای شیرین و شربت قند و … را برای کاهش فکری و یادگیری توصیه می کنند اما این خلاف واقع است.

با مجله ی آموزشی فرزندان و امتحانات نودی همراه باشید تا در بخش بعدی از این مقاله دیگر روش های افزایش حافظه را توضیح دهیم.
پاسخ
 سپاس شده توسط ستایش*** ، mnhh
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان