امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بررسی بازی Bridge Constructor Portal

#1
Bridge Constructor Portal یک بازی شبیه ساز پل سازی از سری Portal کمپانی ولو است.
سبک پازل، محبوبیت خاصی در بین گیمر‌ها دارند. با این حال طبیعی است که بازی‌های رایج و معمولی این سبک، پس از مدتی تکراری شوند و آثاری بیش‌تر در ذهن مخاطبان بمانند که ایده‌های خلاقانه‌ای را تقدیم‌شان می‌کنند. یکی از خلاقانه‌ترین بازی‌های سبک پازل را می‌توان سری Portal کمپانی ولو دانست؛ سری پازل اول شخصی که تا به امروز دو نسخه از آن ساخته شده و هر دو، بازی‌های فراموش‌نشدنی‌ای بودند. اما از آنجایی که ولو خیلی اعتقادی به ساخت نسخه سوم بازی‌هایش ندارد، تا به امروز خبری راجع به ساخته شدن بازی Portal 3 منتشر نشده و در عوض شاهد چندین نسخه فرعی از این مجموعه بودیم که مثلا برای پلتفرم واقعیت مجازی ساخته شده‌اند. اگر اخبار مرتبط با Bridge Constructor Portal را دنبال کرده یا معرفی آن را خوانده باشید، می‌دانید که این اثر که توسط کمپانی هدآپ گیمز منتشر شده، تلفیقی از المان‌های آشنای سری Portal با بازی‌های شبیه‌ساز پل‌سازی است که پیش‌تر انواع و اقسام آن‌ها را تجربه کرده‌ایم. Bridge Constructor Portal در واقع یک بازی پازل صرف است و به همین دلیل نباید خیلی انتظار داستان خاصی را از آن داشته باشید. به همین دلیل هم داستان بازی صرفا به این خلاصه می‌شود که در ابتدا شما به‌عنوان یک فرد ماهر در ساخت پل، به شرکتی مراجعه می‌کنید و در آنجا باید به سوال‌های مختلفی پاسخ دهید؛ سوال‌هایی که جنبه طنز دارند و اگر پاسخ درست را به آن‌ها ندهید، دریچه‌ای زیر پای‌تان باز می‌شود و کشته می‌شوید! به هر حال پس از پیدا کردن پاسخ سوال‌ها، در شرکت استخدام خواهید شد و حال روند اصلی بازی آغاز می‌شود.بازی Bridge Constructor Portal در مجموع ۶۰ مرحله مختلف دارد که به رسم رایج بازی‌های اینچنینی، از مراحل ساده آغاز شده و به مرور، پیچیده‌تر می‌شوند. هدف شما در تمامی مراحل بازی این است که پل‌ها را به شکلی بسازید که ماشین حامل چند شخصیت به سلامتی بتواند از نقطه مبدا به مقصد برسد و در داخل مواد اسیدی که در محیط وجود دارند نیفتاده یا در جایی از محیط گیر نکند. قطعا موردی که کیفیت چنین بازی‌ای را تعیین می‌کند، تنوع مراحل و این مساله است که آیا بازی قادر است در تمام طول مراحلش جذاب باقی بماند یا خیر. خب راستش را بخواهید، Bridge Constructor Portal تا حد زیادی در این زمینه موفق می‌شود. پس از چند مرحله ابتدایی بازی، شاهد اضافه شدن پورتال‌ها به آن هستیم که تنوع خاصی به بازی می‌بخشند و از طرف دیگر، باعث می‌شوند تا این بازی، در بین آثار مشابهش به تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد تبدیل شود.

عملکرد پورتال‌ها در بازی دقیقا همان چیزی است که در نسخه‌های اصلی سری پورتال هم دیده بودیم؛ یعنی به این شکل که ماشین پس از ورود به یک پورتال، از پورتال دیگر هم‌رنگ با آن در منطقه دیگری از محیط خارج می‌شود و این مساله، هسته اصلی معما‌های بازی را تشکیل می‌دهد و باید سعی کنید پل‌ها را به شکلی بسازید که ماشین به داخل پورتال درستی هدایت شده و از پورتال درستی خارج شود تا بتواند به مقصد برسد. همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، جذابیت مراحل بازی از این نظر که در هر مرحله، چالش جدیدی پیش روی گیمر قرار داده و کاری می‌کند که وی مدتی را به فکر فرو رود یا حتی مجبور شود که چندین و چند بار آزمون و خطا کند، سطح خوبی دارد. با این حال در برخی زمینه‌ها، سازنده‌ها می‌توانستند عملکرد بهتری هم در زمینه طراحی مراحل داشته باشند. برای مثال، سازندگان می‌توانستند صرفا به جای سخت‌تر کردن مراحل به مرور، المان‌های جدیدی را در طول مراحل معرفی کنند و از این نظر، گیمر را با چالش‌های جدید‌تری به جز سخت‌تر شدن بازی رو‌به‌رو کنند. برای مثال، در طول بازی صرفا دو نوع سازه در دسترس شما قرار می‌گیرد و این در حالی است که مثلا در بازی‌های شبیه‌ساز پل‌سازی زیادی مشاهده کرده‌ایم که به مرور زمان، سازه‌های متنوع‌تری در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرند و ترکیب درست آن‌ها هم تبدیل به چالش جدیدی برای بازیکنان می‌شود و جذابیت بیش‌تری به بازی می‌بخشد.اما از این مشکلات که بگذریم، در مجموع بازی Bridge Constructor Portal کیفیت خوبی از حیث گیم‌پلی دارد. مراحل بازی شاید گاهی چالش جدیدی پیش روی‌تان قرار ندهند، اما درجه سختی خوبی دارند و کارشان را به‌عنوان مرحله یک بازی پازل، به‌درستی انجام می‌دهند. منظورم این است که مراحل بازی آنقدر کیفیت خوبی دارند که اولا بیش از حد ساده نباشند و ثانیا آنقدر سخت نباشند که حل کردن‌شان غیرممکن به نظر برسد. این مساله باعث می‌شود تا آن لذتی را که باید از پشت سر گذاشتن مرحله یک بازی پازل داشته باشید، در بازی Bridge Constructor Portal به دست بیاورید و این مهم‌ترین نقطه قوت بازی است. بازی Bridge Constructor Portal همزمان روی کامپیوتر، اندروید و آیفون منتشر شده است و در حالی که نسخه پی‌سی بازی کنترل‌های روان و مناسبی دارد و با استفاده از ماوس می‌توانید خیلی راحت سازه‌ها را در جایی که می‌خواهید بسازید، اما نسخه موبایل بازی از این نظر مشکل دارد؛ به این صورت که وقتی می‌خواهید سازه‌ها را حرکت دهید یا مثلا دو نقطه را با استفاده از یک سازه به هم وصل کنید، انگشت‌تان باعث می‌شود تا نتوانید دید درستی از نقطه مقصد داشته باشید و به همین دلیل هم باید گاهی چندین بار آزمون و خطا کنید تا سازه‌تان را به نقطه درستی وصل کنید. مشکل بعدی بازی که باز هم به نسخه موبایل آن مربوط می‌شود، این است که وقتی شما یک بازی پولی خریداری می‌کنید انتظار دارید تا تجربه‌ای کامل داشته باشید، ولی در نسخه موبایل، پس از هر مرحله باید یک تبلیغات را هم تماشا یا رد کنید که کمی این مساله تو ذوق می‌زند.

با اینکه Bridge Constructor Portal شاید در ظاهر بازی بزرگی به نظر نرسد، اما این بدین معنی نیست که سازندگانش به جلوه‌های بصری و فنی آن بی‌توجه بوده‌اند. در واقع از آنجایی که این بازی، یک شبیه‌ساز پل‌سازی است، فیزیک در آن اهمیت بسیار زیادی دارد و خب سازندگان موفق شده‌اند فیزیکی طبیعی را برای بازی خلق کنند. به همین دلیل هم کافی است مثلا کمی در نحوه ساخت پل دقت نکرده باشید تا بلافصله پس از رفتن ماشین روی آن یا حتی پیش از این مساله به دلیل نیروی جاذبه، شاهد فرو ریختن پل باشید. چنین فیزیک طبیعی‌ای در رابطه با پورتال‌ها هم صدق می‌کند و مثلا باید شیب پل را به شکلی تعیین کنید که ماشین با سرعت خاصی وارد پورتال شود تا از پورتال دیگر هم با همان سرعت خارج شود و بتواند به مقصد برسد. به‌علاوه گرافیک کلی بازی و طراحی‌های آن هم چه در نسخه موبایل و چه در نسخه پی‌سی، کیفیت مناسبی دارند.با اینکه Bridge Constructor Portal از حیث صوتی ویژگی فوق‌العاده‌ای ندارد، اما ضعف خاصی هم نمی‌توان در آن مشاهده کرد و چند موسیقی محدودی که در طول بازی پخش می‌شوند، کیفیت راضی‌کننده‌ای دارند.

در مجموع، Bridge Constructor Portal از آن دست بازی‌هایی است که نباید به چشم یک اثر بزرگ یا مثلا نسخه جدیدی از سری‌ای مثل پورتال به سراغ آن رفت؛ بلکه در واقع با بازی‌ای طرف هستیم که بیش‌تر حالت یک سرگرمی کوتاه‌مدت را دارد و به این درد می‌خورد که مثلا روزانه یکی دو مرحله از آن را بازی کنید و ذهن‌تان را به چالش بکشید. پس اگر به بازی‌های سبک پازل علاقه دارید یا کنجکاو هستید که بدانید ترکیب ویژگی‌های یک نسخه از پورتال با یک بازی شبیه‌ساز پل‌سازی چه نتیجه‌ای می‌تواند داشته باشد، تجربه بازی Bridge Constructor Portal را از دست ندهید.

منبع: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
118فایل
ویرایش شد.
پاسخ
 سپاس شده توسط mahdi.ir
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بررسی بازی HOTLINE MIAMI||اسلحه رو پیدا کردم!
  معرفی چند بازی برای کنسول های بازی برای گیمر هایی مثل خودم+عکس
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  نقد و بررسی بازی Mafia Definitive Edition
  نقد و بررسی بازی Saints Row The Third: Remastered
  معرفی بازی های اندرویدی که قابلیت پشتیبانی از دسته بازی را دارند
  نقد و بررسی بازی Call of Duty: Warzone
  مسابقه برترین نقد و بررسی بازی ها
  نقد و بررسی بازی Final Fantasy VII Remake

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان