امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بررسی بازی Battle Chef Brigade

#1
بازی Battle Chef Brigade، محصولی جذاب و ترکیب شده از چند سبک است که با داستانی زیبا، بازیکنان را با دختری جوان به نام مینا هان همراه می‌کند.
مینا هان، دختری جوان که آرزوهای بلند پروازنه‌ای دارد، زمانی که پا را به جهان بیرون از رستوران کوچک خانواده‌اش می‌گذارد، از خواسته‌ی دیرینه‌اش با پسری به نام سایمون می‌گوید که از علاقه‌ی او به سفر به تمام جهان برای یادگیری دستورالعمل غذاها حکایت دارد. بازی Battle Chef Brigade محصولی متفاوت از استودیوی مستقل Trinket Studios است که با ترکیب سبک‌های مختلف و ظاهری شبیه به انیمه‌های ژاپنی،‌ گیم‌پلی متفاوتی را به ارمغان آورده است. پیش‌درآمد داستان بازی به ۱۰۰ سال قبل باز می‌گردد، جایی که پادشاهی‌ مورد هجوم هیولاها قرار گرفته است و برای مقابله با آن ارتشی از سراسر پادشاهی گرد هم آمده‌اند. حال سال‌ها گذشته است و نتیجه‌ی آن مبارزات به تورنمنتی ختم شده که در آن بهترین آشپز انتخاب می‌شود.

داستان بازی بدون شک فراز و نشیب‌های جالبی دارد و هرچند در ابتدا با دختری آشنا می‌شویم که برای ۱۰ دقیقه بیشتر خوابیدن التماس می‌کند، اما در ادامه متوجه می‌شویم که آرزوی این دخترک خواب‌آلو بسیار فراتر از کسب درآمد از یک رستوران کوچک خانوادگی و چند مواد غذایی ساده در حیاط خلوت خانه است. نویسندگی خوب داستان و گفتگوی معنادار و بامزه شخصیت‌ها با یکدیگر به شکلی که گاهی حس حماسه و اهمیت یک ماجرا را می‌رساند و گاهی نیز تنها به گفتگویی خنده‌دار خلاصه می‌شود، تجربه Battle Chef Brigade را لذت بخش کرده است. شما به راحتی می‌توانید به لطف شخصیت‌پردازی خوب کاراکترهای بازی با آنها ارتباط بگیرید و کافی است تا کمی به گفتگوی آنها گوش فرا دهید تا از یکی خیلی بدتان بیاید و عاشق دیگری شوید.
در جریان مراحل مینا هان، با چالش‌ها و انتخاب‌هایی روبرو می‌شود و باید انتخاب‌های مهمی را داشته باشد. انتخاب‌هایی که حتی او را در برابر خانواده‌اش قرار می‌دهد و علی‌رغم مخالفت‌هایی که آنها دارند، باز هم باید برای ادامه زندگی و رویارویی با اتفاقاتی که تمام سرزمین را دربرگرفته، تلاش می‌کند. بازی Battle Chef Brigade در حقیقت رویارویی با حقایق و چالش‌های جوانی ۲۱ ساله است که می‌خواهد هر طور که شده تغییری را در زندگی خود داشته باشد و پیشرفت را در زندگی‌اش تجربه کند. بازی به خوبی با طراحی‌های زیبا، رویارویی این دختر جوان را با رخدادهایی که گستره‌ی آن تمام پادشاهی را در برگرفته به تصویر می‌کشد و توسعه‌دهندگان و به ویژه نویسندگان بازی در ارائه‌ی حس لازم برای نمایش این چالش‌ها موفق بوده‌اند.

گیم‌پلی بازی از بخش‌های متفاوتی تشکیل شده است که در عین حال که با یکدیگر تفاوت دارند، اما تاثیر مستقیمی روی سایر بخش‌های بازی می‌گذارند. مینا هان، که دختری جوان از روستای کوچکی به نام Windy Village است با ورود به ‌Brigade Town وارد رقابتی برای تبدیل شدن به آشپز ارشد می‌شود. در این میان باید در طول روزهایی که در آنجا حضور دارد در کنار کسب درآمد، پول هتل، ابزارهای موردنیازش و همینطور پیش‌شرط‌هایی برای ورود به رقابت‌ها را پرداخت کند. در اولین شهر بازی، سه فروشگاه و رستوران قرار دارد که باید هر روز به آنها سر بزنید و مجموعه‌ای از ماموریت‌ها را انجام دهید و سپس، کارمزد خود را دریافت کنید که از سکه یا هدایایی ویژه تشکیل می‌شود. بازی به خوبی توانسته توازن مناسبی را میان مخارج و آیتم‌های قابل خریداری از فروشگاه‌ها ایجاد کند. طبق قانون مسابقات هفت رقابت انجام می‌شود که افرادی که سه دست از این رقابت‌ها را ببازند از جریان رقابت‌ها حذف می‌شوند. در نتیجه باید در جریان بازی به دقت خواسته‌ی داوران را گوش دهید و غذایی خوشمزه را با توجه به خواسته آنها بپزید. اولین بخش بازی حرکت آزادانه در محیط دوبعدی شهر است. سپس با به چالش دعوت کردن رقیب و انتخاب آیتم‌ها وارد رقابت می‌شوید و باید قوانین رقابت را از دهان برگزار کننده مسابقات بشنوید. حال داور نوع غذا را که از سه بخش آتش، آب یا زمین تشکیل می‌شود اعلام کرده و بیان می‌کند که به خصوص باید از چه هیولا یا حیوانی برای پخت غذا استفاده کنید. رقابت‌های بازی زمان مشخصی دارند و قبل از پایان رقابت باید غذای خود را مقابل داورها قرار دهید. اینجاست که بازی ریزه‌کاری‌های خود را نشان می‌دهد.
در جریان بازی حتی نوع قابلمه‌ یا دیگی که در آن غذا می‌پزید نیز اهمیت زیادی دارد و حتی می‌تواند باخت یا برد شما را در مسابقه رقم بزند. شما تنها می‌توانید سه دیگ را به صورت همزمان به مسابقه ببرید و هر دیگ دارای ویژگی‌های متفاوتی است. روش پخت غذاها شباهت زیادی به بازی Candy Crash دارد و باید آیتم‌های متفاوت را به صورت مچ‌تری، مچ‌فور یا مچ‌تو با یکدیگر ادغام کنید. اینکه چه تعداد از هر یک از مواد غذایی برای ادغام شدن بایکدیگر لازم است، به نوع قابلمه یا دیگ شما بستگی دارد. به عنوان مثال، یکی از دیگ‌ها تنها اجازه‌ی یکی کردن یک نوع آیتم آتش، آب یا زمین را می‌دهد، در حالی که سایر دیگ‌ها امکان ادغام چهار آیتم هم شکل را می‌دهند. از سوی دیگر برای جمع‌کردن مواد غذایی باید با هیولاهای قدرتمندی روبرو شوید و بازی به همین دلیل برخی ویژگی‌های نقش‌آفرینی را در خود دارد. مبارزات بازی تنها به دو شیوه‌ی استفاده از چاقو یا جادو خلاصه شده است که متاسفانه بعد از مدتی تکراری می‌شود. با این‌حال سازندگان با ارائه‌ی آیتم‌های متفاوت سعی کرده‌اند تا تنوع مبارزات را افزایش دهند. با وجود سختی‌های کنترل بازی و زمان مورد نیاز برای عادت کردن به نحوه‌ی پخت و پز سریع، گیم‌پلی Battle Chef Brigade در هر لحظه‌ آماده‌ی رو کردن محتوایی جدیدی برای جلوگیری از تکراری شدن بازی است. هیولا یا گیاهان را بکشید یا بکنید، به حرف‌های داوران گوش دهید و با ظاهری شبیه به کندی کرش شروع به آشپزی کنید تا خوشمزه‌ترین غذا را مقابل داورها بگذارید. گاهی اوقات باید برای هر یک از سه داور غذایی متفاوت را ارائه دهید که خود چالشی دیگر است.

حتی بعد از تمام کردن مراحل نیز می‌توانید با ورود به منو، وارد چالش و رقابت‌های روزانه شوید. توسعه‌دهندگان سعی کرده‌اند با تزریق سوپرایزهای مختلف در روند بازی، مانع تکراری شدن گیم‌پلی شوند. هرچند از بعد تنوع طراحی مراحل به ویژه در انتهای بازی شاهد تکراری شدن محیط‌ها هستیم، اما از لحاظ گیم‌پلی بازی توانسته توازن خوبی را ایجاد کند. به ویژه در انتهای بازی امکان کنترل شخصیت دیگری را به دست می‌آورید که از لحاظ توانایی‌ها تفاوت زیادی با مینا هان دارد و همین موضوع شما را به ادامه بازی ترغیب می‌کند. با این وجود هنوز هم باید گفت که Battle Chef Brigade روندی خطی دارد و انتخاب‌های شما تاثیری را در نتیجه‌ی نهایی نمی‌گذارد.
محیط‌ها و هیولاهای بازی نیز تنوع زیادی دارند و به لطف طراحی عالی مراحل، بسیار متنوع هستند. مبارزه با هیولای آتشین زیر زمین، حرکت به سمت آسمان و کندن گیاهی مخصوص در زمان وزش باد یا سر زدن به جنگل و درآوردن قلب اژدهایی خفته، تنها بخشی از گیم‌پلی بازی هستند که در کنار طراحی منحصر به فرد و شبیه به انیمه بازی، جذاب و خواستنی هستند. بازی از بعد هنری زیبا است و با وجود انیمیشن‌های محدود حرکت شخصیت‌ها، هنوز هم باید گفت موجودات خیلی خیلی متنوعی را در جریان بازی شاهد هستیم. بازی در مجموع در زمینه گرافیک نیز با وجود محدودیت‌ها زیبا است و به غیر از برخی ایرادات ریز فنی، در جریان تجربه‌ی آن با مشکلی خاصی روبرو نخواهید شد. Battle Chef Brigade دنیای رنگارنگی دارد و از شخصیت‌ها بگیرید تا موجودات، تنوع زیادی دارند.

اما صدا گذاری دیگر ویژگی‌ مهم Battle Chef Brigade است. موسیقی بازی با توجه به موقعیتی که در آن قرار دارید، تغییر می‌کند و تم آرامش بخش خود را در جریان بازی حفظ می‌کند. شنیدن هارمونی نت‌ها و هماهنگی آن با تصاویر نمایش داده شده، جایگاه ویژه‌ای را در قلب شما باز می‌کند و در طول تجربه‌ی نزدیک به ۸ ساعته Battle Chef Brigade لحظه‌ای از شنیدن موسیقی خسته نمی‌شوید. از سوی دیگر صداگذاری شخصیت‌ها نیز عالی کار شده‌اند. برخلاف بسیاری از بازی‌ها با تم ژاپنی، بازی ‌Battle Chef Brigade صداگذاری و دوبله کاملی دارد و در مواجه با شخصیت‌های مختلف در کنار دیالوگ نوشتاری، از لحاظ صوتی نیز ارتباط برقرار می‌کنید. صداگذاری عالی بازی در زمینه موجودات داخل بازی نیز حفظ شده است و هر یک از آنها صدای مخصوص به خود را دارند.
بازی Battle Chef Brigade، با ارائه‌ی تجربه‌ای ترکیبی از چند سبک پلتفرمر، پازل و نقش‌آفرینی سعی دارد تا در مدت زمان نزدیک به هشت ساعت بازیکنان را با دخترکی همراه کند که آرزوهای بلندپروازنه‌ای را در ذهن دارد. دیالوگ‌های بامزه‌ی شخصیت‌ها،‌ داستانی ساده اما زیبا و طراحی عالی مراحل، Battle Chef Brigade را به محصولی سرگرم‌کننده تبدیل کرده است که انجام آن را لذت‌بخش می‌کند. هرچند تنوع مراحل می‌توانست بیشتر باشد و شاهد مشکلات کوچکی از بعد فنی هستیم، اما این مسائل به هیچ عنوان از ارزش بازی Battle Chef Brigade کم نمی‌کند.

منبع: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
118فایل
ویرایش شد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بررسی بازی HOTLINE MIAMI||اسلحه رو پیدا کردم!
  معرفی چند بازی برای کنسول های بازی برای گیمر هایی مثل خودم+عکس
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  نقد و بررسی بازی Mafia Definitive Edition
  نقد و بررسی بازی Saints Row The Third: Remastered
  معرفی بازی های اندرویدی که قابلیت پشتیبانی از دسته بازی را دارند
  نقد و بررسی بازی Call of Duty: Warzone
  مسابقه برترین نقد و بررسی بازی ها
  نقد و بررسی بازی Final Fantasy VII Remake

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان