امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

۷ دلیل برای استفاده از PVC در کاربردهای پزشکی

#1
پلی وینیل کلراید ازگسترده ترین پلیمرهای استفاده شده در گروه پلیمرهای وینیلی است.این ماده ترموپلاستیکی به طور گسترده در وسایل پزشکی استفاده نیز میشود. افزون بر یک دوره پی وی سی۵۰ ساله، این ماده توانایی هایش را برای برآورده کردن نیازهای صنعت بهداشت نشان داده است. PVC در اصل برای جایگزین شدن به جای شیشه و لاستیک که در گذشته برای ساخت تیوب ها و ظرفها حاوی محصولات پزشکی استفاده میشده، توسعه یافته است. حاکمیت PVC بر بازار زمانی شروع شد که نیاز به استفاده از ظروف یکبار مصرف پیش استریل شده پزشکی افزایش یافت.

PVC ماده اصلی استفاده شده برای مخزن نگهداری مایعات IV، محلولهای دیالیز، همچنین خون و محصولات خونی است. این ماده با قابلیت تحمل دمایی از -۴۰˚C تا ۱۲۱˚C می تواند به راحتی استرلیزه شود .

همچنین PVC می تواند با فرآیند جوش دادن فرکانس بالا به یکدیگر متصل شود بنابراین دستیابی به گستره ی وسیعی از شکل ها را ممکن می سازد. PVC موجود به صورت تجاری به شدت شاخه دار شده است و بلورینگی پایینی دارد. اگرچه PVC با وزن مولکولی بالا (K – Value بزرگتر از ۱۰۰ با وزن مولکولی متوسط عددی تا ۱۵۰۰۰۰) دارای نظم ساختاری بیشتری است، خطیت کمتر و درجه بالاتری از بلورینگی دارد. ظروف و مخازن ساخته شده از این نوع PVC استحکام بهتر، خواص عالی و استحکام سطح بهتری دارند.

نگاهی عمیق تر به چند دلیل علاقه صنعت پزشکی به PVC

ایمنی
قبل از اینکه PVC بتواند در وسایل پزشکی استفاده شود باید به طور کامل از دیدگاه سم شناسی تست شود. متعاقبا تمام مواد استفاده شده برای ساختن اجزاء برای اینگونه وسایل باید به طور کامل تست شوند. تجربه حاصل از دانش موجود در مراجع بین المللی زیست محیطی و سلامتی نشان میدهد که PVC ماده ای ایمن است.

پایداری شیمیایی
مواد استفاده شده در کاربردهای پزشکی باید قابلیت پذیرفتن و انتقال دادن مایعات متنوعی را داشته باشند بدون اینکه خودشان تحت هیچ شرایطی باعث ایجاد تغییر مشخصی در ترکیب یا خواص شوند. PVC در این محدوده کارایی خودش را اثبات کرده است.

وضوح و شفافیت
محصولات ساخته شده از PVC می توانند با شفافیت عالی فرموله شوند که این مورد برای نظارت مستمر جریان سیال بسیار مهم است. حتی می تواند به هر رنگی که نیاز است درآورده شود.

سازگاری زیستی
هنگامی که پلاستیک ها در تماس مستقیم با بافت یا خون بیمار استفاده میشود، درجه بالایی از سازگاری مابین بافت/خون و مواد نیاز است. اهمیت این خاصیت با زمانی که پلاستیک با بافت یا خون در تماس است افزایش می یابد. از مشخصه های PVC سازگاری زیستی بالاست، که می تواند با اصلاح سطح مناسب افزایش نیز پیدا کند.

خم شوندگی، دوام و قابلیت اعتماد
قابلیت خم شوندگی PVC نه تنها برای کاربردهایی مانند کیسه خون و مخازن IV ضروری است بلکه حتی این خاصیت میتواند استحکام و دوام این ترکیب را حتی تحت تغییرات دمایی و شرایط تضمین کند. PVC همچنین میتواند برای ساختن لوله های IV اکسترود شده، یا از طریق قالب گیری دمشی برای ساختن مخازن سخت سوراخ دار استفاده شود. این تطبیق پذیری یکی از دلایل اصلی است که PVC ماده انتخابی برای طراحان بسته بندی و محصولات پزشکی می باشد.

هزینه پایین
امروزه یک سوم از وسایل پزشکی را مواد PVC شامل می شود که این به دلیل قیمت پایین این ماده می باشد . جایگزین کردن این وسایل پزشکی با دیگر پلاستیک ها می تواند سالانه صدها میلیون دلار برای صنعت بهداشتی و پزشکی هزینه داشته باشد. برای مثال دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
لوله pvc برق در صنعت پزشکی کابرد دارد.

مقاومت به ترک خوردگی ناشی از تنش در مجاورت مواد شیمیایی
ترک خوردگی ناشی از تنش یکی از رایج ترین نشانه های آسیب دیدن پلیمر است. تنش باعث شکسته شدن پیوندهای ثانویه بین پلیمرها می شود که این امر شکستگی های کوچک را منتج میشود. قابلیت ارتجاعی PVC عملکرد محصولات پزشکی را برای استفاده های طولانی مدت تضمین میکند .
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  دانستنیهای جالب پزشکی
  استفاده از سمان در مطب های دندانپزشکی
  7 درمان خانگی کیست مویی با استفاده از داروهای گیاهی موثر
  درخواست نویسندگی در بخش پزشکی و زیرشاخه ها
  شقاق یا ترک سینه؛ از درمان های خانگی و گیاهی تا درمان های پزشکی و دارویی
  ۵ عمل پزشکی که باید خشنود باشید دیگر وجود ندارند!
  دلیل اصلی درد سمت راست سر چیست؟
  10 دلیل برای آنکه می گویند با دست غذا بخورید
  عوارض پخت نان با آرد سفید و استفاده بیش از حد از آن
  آیا استفاده از وازلین روی پلک ها خطرناک است؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان