امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کاربرد شیشه رنگی در ساختمان های تجاری و اداری

#1
استفاده از شيشه هاي رنگي در طراحي اين اجازه را مي دهند كه با استفاده از نورهاي طبيعي و مصنوعي، بتوانيم در بازه هاي مختلف زماني رنگ هاي متفاوتي در محيط داشته باشيم. شيشه هاي رنگي در معماري ايراني جايگاه قابل ملاحظه اي داشته اند و علاوه در بناهاي مشهور در ساير ساختمانها نيز استفاده مي شده اند.

اما متاسفانه در معماري امروزي، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
شيشه رنگي تقريبا بدون استفاده مانده اند و در كمتر پروژه اي از آنها استفاده مي شود. اين در حالي ست كه استفاده از شيشه هاي رنگي علاوه بر زيبايي، اثرات روانشناختي قابل ملاحظه اي هم دارند. در اين زمينه مي توان يكي از شاه نشين هاي خانه طباطبايي ها در كاشان را مثال زد كه استفاده از شيشه هاي رنگي در پنجره باعث شده است كه در بازه هاي متفاوت و با تغيير زاويه خورشيد يكي از رنگ هاي پنجره، رنگ غالب اتاق باشد.

کاربرد شیشه رنگی در ساختمان های تجاری و اداری 1

به عنوان مثال در هنگام ظهر رنگ غالب قرمز است كه سبب افزايش اشتها مي شود. در بعد از ظهر رنگ بنفش غالب مي شود كه سبب فراري دادن حشرات از اتاق ميشود (به علت اينكه حشرات چشم مركب دارند) و بدين ترتيب حشرات مانع استراحت بعد از ظهر ساكنين نمي شدند. از ديگر نتايج مثبت شيشه هاي رنگي مي توان به ايجاد احساس آرامش و رفع تنش هاي محيطي اشاره كرد.
امروزه با پيشرفت تكنولوژي علاوه بر طرح هاي سنتي، مي توان به شكلهاي ديگري نيز از دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
شيشه هاي رنگي استفاده كرد. به عنوان نمونه دو تصوير را انتخاب كرده ايم. تصوير اول، يكي از پروژه هاي بازسازي داخلي گروه فازكو در مشهد را نشان مي دهد كه درب فيلتر ورودي خانه به همان صورتي كه در سي سال قبل متداول بوده است ساخته شده است. در شكل دوم شما سه شكل استفاده از شيشه هاي رنگي با استفاده از تكنولوژِي روز را مي بينيد كه به پنجره هاي خارجي يك ساختمان محدود نمي شوند و موارد استفاده ي گسترده تري دارند.
پاسخ
آگهی
#2
خرید رنگ ساختمانی رنگ جمیل یکی از بهترین و با کیفیت ترین رنگ های ساختمانی است.
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  پارتیشن شیشه ای اداری
  بگویید از چه رنگی تنفر دارید تا شخصیت‌تان را متوجه بشید!
Star ♥♥ رو شیشه "بخار" گرفته چی مینویسی؟؟ ♥♥
Rainbow چه رنگی را دوست دارید .
Rainbow طالع رنگی هفته – ۱۱ تا ۱۷ خرداد ^ــ^
  مطالب مفیدی در رابطه با کیف مدرسه و اداری
  کاربرد فیلتر هوا در صنایع اچ‌وی‌ای‌سی
  9 کاربرد دانه های برنج در خانه داری
  اصول نورپردازی در اجرای نمای ساختمان
  اجزای دربهای ضدسرقت و کاربرد آنها

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان