امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فواید فوق العاده «گیاه کاسنی»

#1
ویتامین‌های ریشه کاسنی می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند، به این دلیل که محتوای فیبر طبیعی آن زیاد است. فیبر کمک می‌کند تا یک احساس سیری برای کاهش گرسنگی در فرد ایجاد شود. احساس سیری نیز با حضور گرلین در ریشه حاصل می‌شود. این هورمون طبیعی به مغز می‌گوید که بدن دیگر گرسنه نیست و به همین دلیل فرد غذای کمتری در هر وعده می‌خورد.
به گزارش شمال نیوز: کاسنی، یک گیاه چند ساله است که به دلیل مزایای آشپزی و دارویی به مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته است. در کنار جاده‌ها و در کوه ها، این گیاه به طور طبیعی رشد می‌کند. کاسنی حاوی مقدار زیادی از ویتامین ها، از ویتامین A. تا اسید فولیک است که همه آن‌ها مزایای سلامتی کلیدی بدن انسان را تامین می‌کنند. برای حمایت از سلامت کبد و کیسه صفرا مفید شناخته شده است. مردم در سراسر جهان، از جمله آن‌هایی که در نیواورلئان و فرانسه زندگی می‌کنند، ریشه کاسنی را با قهوه دم کرده و می‌نوشند. کاسنی را می‌توان برای طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها استفاده کرد. این گیاه دامنه وسیعی از اثرات مثبت سلامتی، از جمله موارد زیر را ارائه می‌دهد.

کمک به از دست دادن وزن
ویتامین‌های ریشه کاسنی می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند، به این دلیل که محتوای فیبر طبیعی آن زیاد است. فیبر کمک می‌کند تا یک احساس سیری برای کاهش گرسنگی در فرد ایجاد شود. احساس سیری نیز با حضور گرلین در ریشه حاصل می‌شود. این هورمون طبیعی به مغز می‌گوید که بدن دیگر گرسنه نیست و به همین دلیل فرد غذای کمتری در هر وعده می‌خورد.

تعادل هضم
نه تنها محتوای فیبر در ریشه کاسنی باعث کاهش وزن می‌شود، بلکه باعث تنظیم و متعادل شدن دستگاه گوارش می‌شود. فیبر، عبور راحت‌تر مواد در روده‌ها فراهم می‌کند و موجب کاهش یبوست می‌شود. تحقیقات منتشر شده در مجله بین المللی علوم غذایی و تغذیه، تأثیر مصرف روزانه ۱۵ گرم کاسنی را در افراد داوطلب سالمند بررسی کرد. این مطالعه نشان داد که “داوطلبان در گروه، افزایش رضایت هضم و کاهش مشکلات دفع را در طول مصرف مکمل گزارش کردند. مکمل روزانه با ۱۵ گرم کاسنی باعث کاهش یبوست و بهبود کیفیت زندگی در یک سالمند مبتلا به یبوست می‌شود. ریشه کاسنی نیز با پروبیوتیک‌ها به هضم کمک می‌کند. این باکتری‌های خوب برای یک سیستم گوارش سالم حیاتی هستند، زیرا آن‌ها میزان باکتری‌های بد را کاهش می‌دهند و روده‌ها را از اسیدی شدن بیش از حد حفظ می‌کنند.

آرامش التهاب ناشی از آرتریت
بیماران مبتلا به آرتروز نیز ممکن است از ویتامین‌های موجود در ریشه کاسنی بهره‌مند شوند. این گیاه دارای خواصی است که می‌تواند میزان تورم و التهاب همراه با خراب شدن غضروف ناشی از استئوآرتریت را کاهش دهد. این گیاه به کاهش علائم کمک می‌کند، درد را کاهش دهد و همچنین تحرک در مفاصل را افزایش دهد. بعضی از ویتامین‌های پنهانی کاسنی موجب افزایش ادرار در فرد می‌شوند. ریشه کاسنی از کبد نیز محافظت می‌کند.

جلوگیری از انواع خاصی از سرطان
تحقیقات نشان می‌دهد که ریشه کاسنی ممکن است به جلوگیری از انواع خاصی از سرطان ها، از جمله سلول‌های سرطانی که در کولون و پستان یافت می‌شوند، کمک کند. آنتی اکسیدان‌هایی که در گیاه یافت می‌شوند، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و آن را قادر می‌سازد با سلول‌های غیرطبیعی مبارزه کند.

ریشه کاسنی همچنین می‌تواند سرعت رشد سلول‌های سرطانی را کاهش دهد. این گیاه حاوی فروکتان است، موادی که نشان داده شده دارای خواص آنتی اکسیدان قوی می‌باشد. همچنین برخی از مطالعات پیشنهاد کرده اند که ممکن است از رشد تومور‌ها جلوگیری کنند.

کاهش اضطراب و افزایش خواب
در یک رژیم غذایی طبیعی، ریشه کاسنی نیز می‌تواند باعث کاهش احساس اضطراب ناشی از استرس شود. خواص طبیعی و خوب این گیاه همچنین می‌تواند به خواب بهتر یک فرد کمک کند، به خصوص اگر از اضطراب مزمن یا بی خوابی رنج می‌برد.

در حالی که بسیاری از افراد ممکن است آن را فقط به عنوان یک علف هرز بشناسند، خواص ریشه کاسنی ثابت کرده است که بسیار بیشتر از این موارد است. برای بهبود سلامت کلی، می‌توان آن را به عنوان یک جایگزین قهوه مصرف کرد یا در کنار مکمل‌های مختلف استفاده نمود، یا به عنوان یک ماده حاوی ویتامین مستقل آن را مصرف کرد.

گیاه کاسنی یک مکمل طبیعی است، که خواص سلامتی زیادی دارد و می‌تواند به شما کمک کند تا میزان سلامتی خود را بهبود بخشید.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بخوانید و شگفت زده شوید از فواید علمی روزه گرفتن
  خواص گیاه کاکوتی و کاربرد دارویی آن
  آشنایی با عسل مانوکا و خواص فوق العاده آن برای بدن
  فواید نور خورشید برای سلامتی
  فواید و خواص چوب صندل چیست؟
  با فواید و خواص قارچ صدفی بیشتر و کامل تر آشنا شوید
  تاثیر باورنکردنی و فواید گذاشت یک تکه یخ روی نقطه فنگ فو
  فواید سلامتی غذاهای تند چیست؟
  ماسک عسل برای پوست چرب با تاثیرگذاری فوق العاده
  ۲۳ خاصیت فوق العاده گیاه مورینگا برای سلامت بدن و زیبایی پوست و مو

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان