امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کریستوفر نولان از ژانر سه گانه بتمن خود می‌گوید

#1
کریستوفر نولان، کارگردان سه گانه‌ی فوق‌العاده محبوب بتمن، در جدیدترین گفتگوی کوتاه خود اعلام کرد که هر کدام از قسمت‌های این سه گانه، یک ژانر متفاوت را دارا هستند.
در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، کارگردان فوق‌العاده محبوب دنیای هالیوود یعنی کریستوفر نولان در طی جدیدترین گفتگوی کوتاه خود عنوان کرد که هر کدام از قسمت‌های The Dark Knight Trilogy (سه‌گانه شوالیه تاریکی)، به یک ژانر متفاوت تعلق دارد. در سال ۲۰۰۰، موفقیت بسیار زیادی که نولان توانست با ساخت و اکران فیلم Memento (یادگاری) که سبکی جنایی و هیجان‌انگیز داشت، به‌دست بیاورد به نوعی جرقه‌ای بود تا این کارگردان نامزد دریافت جایزه اسکار بتواند ذهن خود را بیشتر از چیزی که بود، گسترش دهد و در نهایت آثار تحسین‌شده‌ی سه‌گانه‌ی بتمن را بسازد.

همه چیز در سال ۲۰۰۵ و با فیلم Batman Begins (بتمن آغاز می کند) شروع شد. در این فیلم ما شاهد حضور کریستین بیل در قالب نقش شخصیت بروس وین بودیم و در مقابل، لیام نیسون نقش آنتاگونیست داستان یعنی رأس الغول را بر عهده داشت. البته ماجرا به همینجا ختم نشد؛ نولان دنباله فیلم بتمن آغاز می‌کند را هم ساخت و فیلم The Dark Knight (شوالیه تاریکی) را در سال ۲۰۰۸ اکران کرد و فوق‌العاده و بیش از حد انتظار، اثر پرفروشی شد. به‌عنوان مهم‌ترین بازیگر و شخصیت داستان این قسمت می‌توان به ایفای نقش شخصیت جوکر توسط هیث لجر مرحوم اشاره کرد. این بازیگر بااستعداد توانست با هنرنمایی فوق‌العاده خود، برنده جایزه بهترین بازیگر مکمل در مراسم اسکار شود. در نهایت فیلم The Dark Knight Rises (شوالیه تاریکی برمی‌خیزد) حسن ختام سه‌گانه شوالیه تاریکی محسوب می‌شد که در سال ۲۰۱۲ روی پرده سینماها رفت. در این اثر ما شاهد یک دشمن جدید به نام بین (با بازی تام هاردی) در مقابل بتمن بودیم. حال براساس گفته‌ی خود نولان، هر کدام از این سه قسمت، یک ژانر متفاوت را در خود دارند.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کریستوفر نولان از ژانر سه گانه بتمن خود می‌گوید 1

آخر هفته جاری میلادی، کریستوفر نولان که یکی از هنرمندان حاضر در فستیوال فیلم کن بود، به طور مختصر و کوتاه درباره حرفه خود به‌خصوص درباره سه‌گانه شوالیه تاریکی حرف‌هایی را بیان کرد. براساس گفته‌های سایت خبری توتال فیلم، این فیلمساز محبوب در میان صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرده که هر کدام از قسمت‌های این سه‌گانه، از قوانین ژانرهای متفاوتی پیروی می‌کنند. به گفته‌ی خود کریستوفر نولان، فیلم بتمن آغاز می‌کند یک «ماجراجویی قهرمانی»، فیلم شوالیه تاریکی یک «فیلم جنایی» و همچنین فیلم شوالیه تاریکی برمی‌خیزد یک «فیلم جنگی» محسوب می‌شود. او در ادامه صحبت‌های خود بیشتر درباره این موضوع صحبت کرد که توتال فیلم در صفحه رسمی توییتر خود آن را بیان کرد. این صحبت‌ها به شرح زیر است:

کریستوفر نولان اعلام کرده که هر کدام از قسمت‌های سری فیلم بتمن او، یک ژانر متفاوت را به نمایش می‌گذارد. آغاز می‌کند «ماجراجویی قهرمانی»، شوالیه تاریکی یک «فیلم جنایی» که قابل مقایسه با فیلم Heat (مخمصه) ساخته‌ی مایکل مان است و برمی‌خیزد هم یک «فیلم جنگی» محسوب می‌شود. این ژانرها براساس آنتاگونیست‌هایی که در هر اثر وجود دارند تعریف شده است: رأس الغول که نقش مربی بروس را بر عهده دارد، جوکر که یک تروریست محسوب می‌شود و در نهایت بین که یک فرد نظامی است.

اگرچه تمامی این سه قسمت از لحاظ شخصیت‌ها و سبکی که دارد با یکدیگر در ارتباط هستند و شباهت‌های زیادی دارند، اما حرفی که نولان درباره آن زده است، کاملا منطقی به نظر می‌رسد.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کریستوفر نولان از ژانر سه گانه بتمن خود می‌گوید 1

منبع: Screenrant
.La mort est le remède
پاسخ
 سپاس شده توسط Dead Silence ، ʜɪᴅᴅᴇɴ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  پایان فیلمبرداری فیلم بتمن با بازی رابرت پتینسون
  تصاویر جدید از پشت صحنه فیلم The Batman غار بتمن را نشان می‌دهند
  جیمز گان از پایان نگارش فیلمنامه Guardians of the Galaxy Vol. 3 می‌گوید
  معرفی چند فیلم و رمان خیلی قشنگ با ژانر های مختلف
  سیگورنی ویور از تجربه‌ی کار زیر آب در فیلم Avatar 2 می‌گوید
  کالین فارل از ادامه تولید فیلم The Batman تا فوریه ۲۰۲۱ می‌گوید
  اصغر فرهادی از فیلم ساختن در ایران و خارج از آن می‌گوید
  ادی ردمین درباره تأثیر شیوع کرونا روی فیلمبرداری این پروژه می‌گوید
  حقایق جالب The Spider-Man Trilogy - سه‌گانه مرد عنکبوتی
  مارتین اسکورسیزی و کریستوفر نولان خطاب به کنگره امریکا: لطفا سینماها را نجات بدهید

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان