امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

طرز تهیه ی نان شیرمال

#1
نان شیرمال



آرد گندم 3 لیوان سرخالی . شیر 1 لیوان . شکر 1/2 لیوان . کشمش 1/2 لیوان

تخم مرغ 1 عدد . پودر خمیر مایه 1 قاشق غذاخوری . کره 100 گرم . نمک مقداری


طرز تهیه : پودر خمیر مایه را با 2 قاشق آب گرم ( داغ نباشد ) و نصف قاشق شکر مخلوط کنید و 5 دقیقه بگذارید بماند.



درون کاسه ای تخم مرغ ، کره آب شده ، شیر ، شکر ، خمیر مایه اماده و مقدار بسیار کمی نمک ( نوک قاشق ) مخلوط کنید سپس آرد را قاشق قاشق اضافه نمائید تا خمیر لطیفی بدست بیاید و در آخر نیز کشمش را اضافه کنید.

خمیر را پس از آماده شدن مقداری ورز دهید ( خمیر لطیف است و ممکن است کمی چسبناک باشد اما نیازی به افزودن آرد اضافه نیست ) ، نرمی خمیر باید مانند نرمی لاله گوش باشد.



خمیر را پس از اینکه کمی ورز دادید به مدت 3 ساعت استراحت دهید ( برای استراحت دان خمیر باید داخل کاسه ای بزرگ را چرب کنید ، خمیر را کف کاسه قرار دهید و روی ان را 3 ساعت بپوشانید ) ، پس از این مدت زمان خمیر را به چند قسمت مساوی تقسیم کنید
سه قسمت از خمیر را بصورت نوارهای بلندی حالت دهید سپس بصورت گیس بافت ببافید ، میتوانید انواع مدل ها مانند گل ، اشکال هندسی ، حیوانات و … را با خمیر درست کنید.



برای رومال مقداری کره آب شده و 1 زرده تخم مرغ را مخلوط کنید و با قلمو روی خمیرها بزنید ، در صورت تمایل میتوانید مقداری کنجد نیز روی ان بپاشید ، خمیرهای آماده را درون سینی فر قرار دهید و 20 دقیقه به خمیرها استراحت دهید ( برای پوک شدن نان شیرمال این استراحت لازم است ).



پس از استراحت سینی را درون فری که از قبل با درجه حرارت 180 درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 15 دقیقه قرار دهید ، در پایان پخت میتوانید گریل بالا را 2 دقیقه روشن کنید تا روی نان ها طلایی شود ، نان ها را پس از خنک شدن سرو کنید.
نکته ها : خمیر را تا حدی باید ورز دهید که مواد باهم ترکیب شوند ، ورز دادن بیش از حد موجب خشکی خمیر و ترک خوردن نان ها خواهد شد.



در صورت تمایل میتوانید مقدار شکر را 2 برابر کنید ، استفاده از کشمش اختیاری میباشد و بجای آن از گردو هم میتوانید استفاده کنید.

روش های دیگه ای برای خوش طعم تر شدن این نوع نان شیرمال دارید زیر همین مطلب بگین.
نوش جان

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سفارش آنلاین نان
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان