امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آیا شما فیلم ترسناک دوست دارید؟

#1
ررررررینگ! سلام، سیدنی؟ دوباره منم!
آیا شما فیلم ترسناک دوست دارید؟ (((:

این سوالی است که به صورت ترسناکی مکرراً بوسیله ی شخصیت های فیلم در مجموعه ی فیلم های «جیغ» پرسیده می شود. در واقع این سئوالی است که این فیلم ها به طور ضمنی از تماشاگران خود می پرسند. اولین فیلم «جیغ» سال 1996 نقطه عطفی در ژانر خودش بود: یک فیلم ترسناک درباره ی فیلم های ترسناک، با بازی قاتلان نقابداری که نه تنها چاقویشان را با قربانیان ترسان خاک می کنند، بلکه مجموعه ای از علائم را کنارش قرار می دهند.
زمانی که مکالمه های طولانی فیلم شکل می گیرد، تنها زمانی است که جوان ها را در حال شوکه کردنِ دیگران یا شوکه شدن نمی بینید، در این موارد هم آنها یا دارند گفت و گو های «روانی» (هیچکاک-1960) را تکرار می کنند یا درباره ی جزئیات بی اهمیت «جمعه سیزدهم» بحث می کنند و از فیلم های قدیمی نقل قول می کنند. آنها فیلم های ترسناک بی شماری را جمع آوری می کنند.

این فیلم در زمان خودش یک پدیده ی نو بود. در پیش نمایش فیلم مردم از آنها پرسیدند، آیا دوباره چنین فیلمی می سازید؟ این را از باب وینستین رئیس دایمنشن، که این فیلم را تولید کرده بود، می پرسیدند. «جیغ» بیش از 160 میلیون دلار در دنیا فروش داشت و به سرعت دو فیلم جنجالی دیگر در ادامه آن ساخته شد، هر کدامشان سر و صدا و تبلیغات بیشتری به راه انداختند. در «جیغ 2» (1997)، شخصیت ها به دنباله ها امتیاز می دادند و در «جیغ» (2000)، فیلمی که اقتباسی از حوادث زندگی های واقعی قسمت اول «جیغ» است به نام "ضربه" در فیلم اصلی نمایش داده می شود (که دنباله ها و بازار تجاری خودش را دارد). اگر تمام خونریزی های موجود در «جیغ» قهرمان هایش را گیج نکرده باشد، خوردن آن همه اسنک مطمئناً جای تعجبی هم ندارد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آیا شما فیلم ترسناک دوست دارید؟ 1

در 15 آوریل با «جیغ 4» این گروه دوباره به سالن های سینما آمده اند. با توجه به اینکه بعد از یازده سال فیلم های ترسناک تغییر کرده اند، بعد از به نمایش درآمدن زنجیره ای از فیلم هایی مثل «والنتاین خونین من»، «کشتار با اره برقی در تگزاس»، «فِرِدی علیه جیسون»، و غیره، تعداد نام های تمام نشدنی این فیلم ها کم کم جنایتکاران جان سخت و نامیرا را از شمار تصور خارج می کند.

از زمانی که «جیغ» جان تازه ای به ژانر جنایی دمیده، الهام بخش موجی از فیلم ترسناک های خودجوش دیگر («دانشکده»، «خائن») شده، حتی هجویه ی آن هم ساخته شده («فیلم ترسناک» و دنباله هایش). با افزایش ساخت زیر مجموعه های هرزه نگارانه از شکنجه، خون مصنوعی و قتل های پیچیده که تقریبا در همه ی فیلم ها تکرار می شود («اره»، «خوابگاه»، «مقصد نهایی»)، تصویری از افراد جامعه ستیز مسلح ایجاد کرده اند که چیزی نیست جز یک صدای تو دماغی و چاقویی که تقریبا شبیه چاقوهای پنج کاره است. موفقیت اولین «جیغ» تنها منحصر به لایه های مافوق طبیعی اش نبود، بلکه روش هایی که با این لایه های مافوق طبیعی کار می کردند تا دلهره ایجاد کنند، جالب بود.
در دهه ی نود در میان تماشاگران فیلم ترسناک تقریبا به صورت یک عادت درآمده بود که تمام حرف ها و کارهای فیلم ها را تقلید کنند، راهی برای اینکه با فیلم ارتباط متقابل ایجاد کنند و همچنین برای اینکه از توجه بیش از اندازه شان کم کنند و از ترسی که لحن ترسناک فیلم ایجاد می کرد بکاهند. فیلم هایی وجود داشت که از کلیشه های قبلی استفاده می کرد و دوباره آنها را سر زبان ها می انداخت، از خوشمزگی های ما زمان تماشای فیلم برای بیشتر ترساندن مان استفاده می کرد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آیا شما فیلم ترسناک دوست دارید؟ 1

"این ژانر قدیمی شده بود. ابداعاتی که صورت گرفت خیلی خیره کننده بود" کوین ویلیامسون، خالق و اصلی ترین فیلمنامه نویس «جیغ» این را در یک گفتگوی تلفنی عنوان کرد. "اگر به پنجره ای نزدیک شوید و خاطر جمع باشید که یک گربه قرار است از وسط آن به داخل بپرد. اگر کسی در جعبه ی پزشکی را باز کند و بداند وقتی در را بست، کسی پشت سرش ایستاده. اگر بخواهم این ها را مسخره کنم، یک فیلم ترسناک می خواهم تا این کار را به بهترین شکل انجام دهم ".
آقای ویلیامسون گفته بود که آقای وینستین دلش می خواسته تا دوباره «جیغ» را بسازد. اما در طی ده سال گذشته آقای ویلیامسون کسی که طرح سه گانه ی «جیغ» را برنامه ریزی کرده، مشغول وقایع نویسی سخنان قصار در قلمرو جوانان بوده (در کمکی که به نگارش «آبنای داوسون» و اخیرا تکمیل «خاطرات ومپایر» کرده، خیلی پر شور نبوده). بعد چند سال قبل طی تعطیلات آقای ویلیامسون شروع به تصویر کردن یک «جیغ» دیگر می کند، تقریبا مثل یک شوخی می ماند. او گفته: "من با ایده ها بازی بازی کردم" و "یکی بعد از دیگری پیدایشان کردم".

با طرح آقای ویلیامسون آقای وینستین به سراغ وِس کریوِن می رود، کسی که سه گانه را کارگردانی کرده تا دوباره با او قرارداد ببندد. آقای کِریوِن کسی است که در دهه ی هفتاد و هشتاد نام خود را با «تپه ها چشم دارند» و «کابوس در خیابان اِلم» ثبت کرده و چندین بار درخواست کارگردانی «جیغ» را رد کرده بود. آقای کِریوِن چنین می گوید: "خیلی وقت است که من احساس می کنم، اَه، چه بد یُمنی و چیز شومی در ساخت فیلم ترسناک بعد از فیلم ترسناک وجود دارد". وقتی به گروه برای ساخت «جیغ 4» پیوست، بسیار محتاط بود اما اظهار کرد که: "وقتی یکبار فیلمنامه را خواندم، متقاعد شدم".

تلاش برای ارتباط جدید در «جیغ 4» اشکال مختلفی به خود گرفته. آقای ویلیامسون جزئیاتی مثل کارهای ویدئویی یا شبکه های اجتماعی را برای ایجاد نکات طرح و پی ریزی قسمت های مختلف فیلمنامه در نظر گرفته است. در صحنه ی ابتدایی بزن بکوب های خود نمای فیلم بی نظیر است، نزدیک است قلب تان را از جا برکند. آقای وینستین همچنین مطمئن است که «جیغ» جذابیت های متفاوتی دارد. بر این اساس که سه نقش اصلی این فیلم نِو کمپل، کورتنی کاکس و دیوید آرکوئِت بازی در این فیلم را  پذیرفته اند و "چیزی که «جیغ» را از دیگر فیلم های ترسناک جدا می کند این است که مردم عاشق این شخصیت ها هستند".

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آیا شما فیلم ترسناک دوست دارید؟ 1

خانم کمپل گفته که بعد از سومین «جیغ»، "من خیلی ناراحت بودم که آیا این آخری است، اما حالا احساس می کنم که اگر این چنین بود خیلی خاطره انگیز می شد". در مقایسه ی «جیغ» با «اره» و «مقصد نهایی» آقای وینستین این طور می گوید: "امروزه مردم از خونریزی خسته شده اند. من می دانم که این فیلم ها هم چیزی به تماشاگرانشان انتقال می دهند، اما آنها تنها یک چیز را انتقال می دهند. در حالی که «جیغ» یک فیلم کامل است: دلهره، هیجان، شخصیت، شوخی". «جیغ 4» نوع جدیدی از زرنگی های ترسناک شوکه کننده همراه دارد، با بازی بازیگران جوانی مثل اِما رابرتز، هایدن پنتیر و روری کولکین. خانم رابرتز که در 1996 پنج سالش بود را یادتان می آید؟

از آن بچه هایی که همیشه بلدند جیغ بکشد. او می گوید: "من خوشم می آید کسی که فریاد می زند، تصادفی انتخاب می شود، این همیشه فیلم را واقعی تر جلوه می دهد. مثل اینکه وقتی در این «جیغ» تلفن زنگ می خورد، صدای زنگ گوشی آی فون است که همه دارند. این فیلم چیزها را از زندگی واقعی گرفته و آن ها را ترسناک می کند". هر کسی که از اولین «جیغ» ترس هایی را به خاطر آورد منظورش را می فهمد. سه گانه اصلی که آقای ویلیامسون بعد از نوشتن «قاتلین بالفطره» نوشت، در ارتباط با وحشت و سینما است. «جیغ 4» در ارتباط با نسلی است که به جای ارتباط رو در رو از طریق شبکه های مجازی و متن با هم در ارتباطند. کِریوِن می گوید: "می خواهم اگر کسی صدای مشابهی از موبایلش شنید، برگردد و پشت سرش را نگاه کند".
منبع: فیلم نگاه، نیویورک تایمز
.La mort est le remède
پاسخ
 سپاس شده توسط _Lσѕт_ ، _ƇRAƵƳ_ ، Emmɑ ، _leιтo_ ، Волшебник ، ѕααяeη ، βάરãɲ
آگهی
#2
منکه میمیرمممممممممممممممم برا فیلم ترسناک و موجودات ماورائی
×بارون که سهله×زیر فشار مستقیم شلنگ آتش نشانی هم باشم،باز یادت ×نمیفتم×Telegh_40
پاسخ
 سپاس شده توسط The moon
#3
اگر از طرفداران سبک خاص ترسناک در سینما هستید و دوست دارید هر از گاهی هیجان تماشای یک فیلم ترسناک خوب را تجربه کنید، در این مطلب به بهترین فیلم های ترسناک 2019 که منتشر شده‌اند یا قرار است اکران شوند می‌پردازیم.

سبک ترسناک طرفداران مخصوص به خود را در بین دوست‌داران سینما دارد که بدشان نمی‌آید هر از گاهی هیجان و آدرنالین خون خود را با تماشای فیلم‌های ترسناک بالا ببرند. اگر شما هم از این تماشاگران شجاع هستید، احتمالا از وضعیت این فیلم‌ها در سال 2018 راضی هستید و فیلم‌هایی که تاکنون منتشر شده‌اند را دیده‌اید؛ از Hereditary و Suspiria گرفته تا A Quiet Place و Halloween. سال 2019 هم قطعا سال بسیار خوبی برای شما است و علاوه بر چند فیلمی که تاکنون اکران شده‌اند، چندین فیلم پرطرفدار دیگر هم قرار است اکران شوند.
• فیلم روز مرگت مبارک 2 (Happy Death Day 2U)
• فیلم ما (Us)
• فیلم بازی بچگانه (Child’s Play)
• فیلم قبرستان حیوانات خانگی (Pet Sematary)
• فیلم خزنده (Crawl)
• فیلم پسر جهنمی (Hellboy)
• فیلم «آماده ای یا نه» (Ready or Not)
• فیلم نفرین لیورونا (The Curse of La Llorona)
• فیلم برایت‌برن (Brightburn)
• فیلم آنابل به خانه می‌آید (Annabelle 3 -Annabelle Comes Home)
• فیلم اره برقی مخملی (Velvet Buzzsaw)
• فیلم ۴۷ متر در اعماق: رهاشده از قفس (47Meters Down: Uncaged)
• فیلم آن (ایت): بخش دوم (It – Chapter Two)
• فیلم ۳ نفر از جهنم (Three From Hell)
• فیلم سرزمین زامبی‌ها (Zombieland: Double Tap)
• فیلم فانوس دریایی (The Lighthouse)
• فیلم دختری در طبقه سوم (Girl on the Third Floor)
• فیلم دکتر اسلیپ (Doctor Sleep)

منبع:
"https://www.plaza.ir/mag/139809/155790/best-horror-movies-2019/ "
پاسخ
 سپاس شده توسط The moon ، _leιтo_ ، βάરãɲ
#4
خوراکمه میمیرم وزنده میشم واسه فیلم ترسناک
پاسخ
#5
(29-06-2018، 22:24)#lonely girl# نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
منکه میمیرمممممممممممممممم برا فیلم ترسناک و موجودات ماورائی

اره خیلی چون خیلی هیجان داره
پاسخ
#6
من ک فوق العاده میترسم

البته از فیلم درمورد جن و ارواح زیاد میترسم
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  علی پوراحمد با فیلم علمی تخیلی دروازه فراموشی در هالیوود + تصاویر فیلم Oblivion Gatew
Big Grin کدام بازیگر را میپسندید و دوستش دارید ؟؟
  تریلر جدید سریال ترسناک Chucky و نمایش عروسک شیطانی
  فیلم تقدیر شده جشنواره ونیز راهی جشنواره جهانی فیلم فجر شد
  بچه های فیلم ترسناک این روزها چه کار میکنند؟
  معرفی می کنیم ! عروسک دوست داشتنی و گوگولی آنابل!
  بازیگر فیلم‌های Wolverine و 47 Ronin در فیلم Bullet Train با برد پیت هم‌ بازی می‌شود
  کارگردان Ex Machina یک فیلم ترسناک جدید و کم هزینه را تولید خواهد کرد
  تاریخ اکران فیلم ترسناک بعدی جردن پیل مشخص شد
  فیلم Another Round با بازی مدس میکلسن جایزه بهترین فیلم جشنواره ‌BFI را برنده شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان