امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معجزه روغن اکالیپتوس

#1
معجزه روغن اکالیپتوس 1

خروپف یکی از مشکلاتی است که عده ای با آن درگیر هستند. خروپف باعث خجالت افراد از خوابیدن در کنار بقیه می شود. بعضی از زوجین مدام از خروپف های شبانه ی همسر خود گله مند هستند. در این مقاله به درمان خروپف با روغن اکالیپتوس و خواص روغن اکالیپتوس پرداخته ایم.



خروپف در خواب را درمان می کند

روغن اکالیپتوس می‌تواند مخاط را رقیق کند و از این طریق به پاک شدن مجرای هوا برای داشتن تنفس راحت کمک می‌کند. روغن اکالیپتوس هم‌چنین یک عامل ضد التهاب طبیعی است که وقتی آن را به بینی‌تان بمالید، تورم دیواره‌ی داخلی سوراخ‌های بینی‌ و مجاری تنفسی فوقانی‌تان را کاهش می‌دهد. روغن اکالیپتوس را به بیرون بینی‌تان بمالید – اگر احساس می‌کنید این روغن برای‌تان خیلی قوی است، می‌توانید آن را رقیق کنید. با وجود این، بهترین روش استفاده از روغن اکالیپتوس استنشاق بخار آن است (بخور دادن).

مواد لازم

روغن اکالیپتوس – ۲ تا ۴ قطره
آب داغ
ظرف حاوی آب داغ
حوله

دستورالعمل

الف. آب داغ را درون ظرف بریزید.
ب. روغن اکالیپتوس را به آب اضافه کنید.
پ. حوله را روی سرتان بکشید.
ت. سرتان را روی ظرف حاوی آب داغ و روغن اکالیپتوس قرار دهید.
ث. با چشمان بسته، بخار متصاعد از آب داغ را از طریق بینی و دهان استنشاق کنید.



درمان گرفتگی بینی خواص روغن اکالیپتوس است
روغن اکالیپتوس به خاطر خواص ضد احتقانی و ضد التهابی‌اش برای افرادی که از گرفتگی بینی رنج می‌برند، بسیار مفید است.

این ماده به تمیز شدن مجاری هوا کمک می‌کند و هم‌چنین به عنوان یک داروی طبیعی آرام‌کننده‌ی سرفه عمل می‌کند.

الف. ۳ تا ۵ قطره از روغن اکالیپتوس را در ظرف بزرگی حاوی آب جوش بریزید. حوله‌ای روی سرتان بکشید و به آرامی بخارات متصاعد از آب جوش را از راه بینی و فقط به مدت ۲ دقیقه (نه بیش‌تر) استنشاق کنید. در طول انجام ین کار چشم‌های‌تان را ببندید. این کار را روزی دو بار انجام دهید.
ب. هم‌چنین می‌توانید ۱ تا ۲ قطره از روغن معطر اکالیپتوس را روی دستمال تمیزی بچکانید و در طول روز چند دفعه آن را استنشاق کنید. حتی می‌توانید چند قطره روغن اکالیپتوس را روی بالش‌تان بچکانید؛ به این ترتیب حتی وقتی در خواب عمیق هستید می‌توانید آن را استنشاق نمایید.
پ. رایحه درمانی در حمام: چند قطره از روغن معطر اکالیپتوس را در آب وان حمام‌تان بریزید و روزی ۱۵ دقیقه از این حمام معطر لذت ببرید.

درمان گرفتگی بینی خواص روغن اکالیپتوس است


روغن اکالیپتوس به خاطر خواص ضد احتقانی و ضد التهابی‌اش برای افرادی که از گرفتگی بینی رنج می‌برند، بسیار مفید است.

این ماده به تمیز شدن مجاری هوا کمک می‌کند و هم‌چنین به عنوان یک داروی طبیعی آرام‌کننده‌ی سرفه عمل می‌کند.

الف. ۳ تا ۵ قطره از روغن اکالیپتوس را در ظرف بزرگی حاوی آب جوش بریزید. حوله‌ای روی سرتان بکشید و به آرامی بخارات متصاعد از آب جوش را از راه بینی و فقط به مدت ۲ دقیقه (نه بیش‌تر) استنشاق کنید. در طول انجام این کار چشم‌های‌تان را ببندید. این کار را روزی دو بار انجام دهید.
ب. هم‌چنین می‌توانید ۱ تا ۲ قطره از روغن معطر اکالیپتوس را روی دستمال تمیزی بچکانید و در طول روز چند دفعه آن را استنشاق کنید. حتی می‌توانید چند قطره روغن اکالیپتوس را روی بالش‌تان بچکانید؛ به این ترتیب حتی وقتی در خواب عمیق هستید می‌توانید آن را استنشاق نمایید.
پ. رایحه درمانی در حمام: چند قطره از روغن معطر اکالیپتوس را در آب وان حمام‌تان بریزید و روزی ۱۵ دقیقه از این حمام معطر لذت ببرید.

درمان زانو درد از خواص روغن اکالیپتوس است

روغن اکالیپتوس شامل خواص تسکین‌دهنده‌ی درد است و می‌تواند به شما کمک کند از درد زانو خلاص شوید. علاوه بر این، خنک‌کننده بودن روغن اوکالیپتوس می‌تواند درد زانوی ناشی از آرتریت را تسکین دهد. بنابراین، استفاده از این روغن برای درمان درد زانو یک ایده‌ی خوب است. برای استفاده از این روغن جهت درد زانو مراحل زیر را دنبال کنید:

مواد لازم:


– ۵ تا ۷ قطره روغن اکالیپتوس
– ۵ تا ۷ قطره روغن نعناع
– ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
دستورالعمل
– در مرحله‌ی اول، روغن اکالیپتوس را با روغن نعناع ترکیب کنید.
– 
سپس روغن زیتون را اضافه کنید.
– 
حالا هر سه را با هم خوب مخلوط کنید.
– 
پس از آن، مخلوط این سه روغن را در یک ظرف شیشه‌ای تیره بریزید و آن را دور از نور خورشید نگه دارید.
– 
در نهایت، هر زمانی که زانودرد دارید، این روغن را روی زانویی که درد دارد بمالید و به آرامی آن را ماساژ بدهید تا به عمق پوست شما نفوذ کند.


بهبود دهنده آلرژی فصل

اجزای تشکیل دهنده روغن اکالیپتوس، مانند اکالیپتول و سیتررونال، دارای اثرات ضد التهابی و ایمن سازی هستند، به همین دلیل این روغن برای از بین بردن آلرژی فصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یک مطالعه حیوانی منتشر شده در BMC Immunology نشان می‌دهد که روغن اکالیپتوس نه تنها دارای خواص ضدعفونی کننده, ضد میکروبی و ضد التهابی است، بلکه ایمنی بدن را افزایش نیز می‌دهد که این باعث می‌شود هنگام آلرژی که سیستم ایمنی بدن به مشکل بر می‌خورد بهتر پاسخ دهد

مقابله با سردرد

روغن اکالیپتوس یکی از بهترین روغن‌ها برای بهبود سردرد است و فشار سینوسی که باعث درد زیادی می‌شود را نیز بهبود می‌بخشد. همچنین دارای خواص تسکین دهنده‌ای است که می‌تواند فشار روانی را کاهش دهد و عضلات صورت شما را که در اثر خستگی و استرس باعث درد می‌شود را آرامش دهد که تاثیرات این روغن نسبت به روغن نعنا بیشتر است.یک مطالعه در سال 2011 نشان می‌دهد که روغن اکالیپتوس دارای اثرات ضدالتهابی و ضد درد است که به مهار تشکیل مخاط در راه‌های تنفسی و بهبود تنفس به افراد مبتلا به بیماری تنفسی کمک می‌کند که باعث کاهش سردرد از فشار سینونی می‌شود.

افزایش قدرت مغز

روغن اکالیپتوس دارای خواص تسکین دهنده و پاک کننده است، به همین دلیل می‌تواند برای افزایش قدرت مغز نیز استفاده شود. چون باعث می‌شود هوا پاک‌تری تنفس کنید و اکسیژن بیشتری در ریه‌های خود جمع کنید و اکسیژن رسانی به مغز بیشتر شود. یک مطالعه نشان می‌دهد که افرادی که در این مطالعه اکالیپتوس را به پیشمانی خود زدند و آنرا بخور دادند تمرکز و آرامش بیشتری دا قدرت مغز

روغن اکالیپتوس دارای خواص تسکین دهنده و پاک کننده است، به همین دلیل می‌تواند برای افزایش قدرت مغز نیز استفاده شود. چون باعث می‌شود هوا پاک‌تری تنفس کنید و اکسیژن بیشتری در ریه‌های خود جمع کنید و اکسیژن رسانی به مغز بیشتر شود. یک مطالعه نشان می‌دهد که افرادی که در این مطالعه اکالیپتوس را به پیشمانی خود زدند و آنرا بخور دادند تمرکز و آرامش بیشتری داشتند.

خلاص شدن از شر شوره‌ی سر

معمولاً شوره‌ی سر باعث نگرانی و نوعی استرس می‌شود. به خاطر اینکه برای هیچ کس خوشایند نیست این دانه‌های ریز سفید لابه لایه موهایش چشمک بزنند و حتی روی لباس‌هایش را هم بپوشاند. برای مقابله با این مشکل از روغن گیاهی اکالیپتوس استفاده کنید.

روش استفاده
هترین روش این است که قبل از هر چیزی از شامپوی مناسب ضد شوره استفاده کنید. شامپویی که انتخاب می‌کنید باید مناسب جنس موهایتان باشد. 40 قطره روغن اکالیپتوس را در 100 گرم شامپوی معمولی بریزید و موهایتان را با دقت بشویید. در نهایت نیز با آب خنک موها را آب بکشید.حواستان باشد استفاده از روغن‌ها و عصاره های گیاهی برای بچه ها، خانم‌های باردار و شیرده و همچنین افرادی که دچار آلرژی یا بیماری صرع هستند مورد منع مصرف دارد. شیشه‌ی این روغن‌ها را دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.
پاسخ
 سپاس شده توسط ♱ ᴠɪᴄᴛᴏʀ ♱ ، _ƇRAƵƳ_ ، Đęąđ.ğïřł
آگهی
#2
مفید بود
خسته کننده‌ترین برنامه کهکشان راه‌شیری:"انسان (زنده)، تکرار: هرروز"
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان