نظرسنجی: آیا به نظر شما هشدار این دانشمند درست است؟
بله
خیر
[نمایش نتایج]
 
توضیح: این یک نظرسنجی عمومی‌است. کاربران می‌توانند گزینه‌ی انتخابی شما را مشاهده کنند.
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پیشبینی های استیفن هاوکینگ

#1
Exclamation 
مرگ استیفن هاوکینگ،دانشمند معاصر و بزرگترین فیزیکدان جهان،همه را متاثر کرد.اما این دانشمند بزرگ،آثاری از خود گذاشت که دنیا را متحول کرد.

هشدارهای استیون هاوکینگ در مورد نابودی دنیا
1. شیوع ویروس مرگبار و از بین رفتن نسل انسان
5 پیش‌بینی نگران‌کننده در مورد نابودی دنیا از زبان استیون هاوکینگ
در سال 2001 هاوکینگ در یک سخنرانی اعلام کرد که گسترش یک ویروس خطرناک می‌تواند تمامی انسان‌ها را در هزاره سوم از پا دربیاورد و برخلاف تصور، چنین ویروسی قدرتمندتر از بمب‌های اتمی عمل کرده و آثار تخریبی به مراتب بیشتری دارد. البته این نابغه فیزیک تئوری راه حلی را هم برای مقابله با این خطر بزرگ پیشنهاد کرد و گفت که به وجود آوردن تمدن انسان در جای دیگری از فضا چنین مشکلی را برطرف می‌کند.
2. جنگ هسته‌ای و تغییرات آب و هوایی
5 پیش‌بینی نگران‌کننده در مورد نابودی دنیا از زبان استیون هاوکینگ
پروفسور هاوکینگ به همراه یک دانشمند دیگر در سال 2007 اخطاری جدی در مورد وقوع جنگ اتمی دادند و ساعت معروف و سمبلیک رستاخیز را در حالت پنج دقیقه مانده به نیمه شب تنظیم کردند؛ ساعت رستاخیز (Doomsday Clock) مفهومی بود که از سال 1947 توسط بولتن دانشمندان اتمی دانشگاه شیکاگو به وجود آمد و به عنوان نشانی از نزدیک شدن بشریت به خطر رخ دادن درگیری هسته‌ای در نظر گرفته شد.
در این ساعت هرچه عقربه‌ها به نیمه‌شب (ساعت 00:00) نزدیک‌تر باشند، از نظر اعضا که هاوکینگ هم یکی از آن‌ها بود، احتمال شروع جنگ هسته‌ای و پایان تمدن بشریت بیشتر است؛ البته از چند سال پیش تغییرات آب و هوایی هم به فاکتورهای فاجعه‌آمیز این مفهوم اضافه شد و جالب است بدانیم که اتفاقات سال 2018 باعث شده تا وضعیت کنونی ساعت در حالت 23:58 یا دو دقیقه به نیمه شب، تنظیم شود.
در رابطه با پدیده دگرگونی شرایط آب و هوایی هم هاوکینگ مخصوصا اعلام خطر کرده بود که در قرن‌های آینده، در صورت متوقف نشدن روند داغ شدن زمین این جرم آسمانی به وضعیت سیاره ونوس خواهد رسید و در کنار افزایش دمای میانگین سطح تا مقدار 250 درجه سلسیوس،‌ باران اسید سولفوریک در آن به پدیده‌ای عادی تبدیل خواهد شد!
3. حمله موجودات فضایی
5 پیش‌بینی نگران‌کننده در مورد نابودی دنیا از زبان استیون هاوکینگ
همانند بسیاری از دانشمندان جهان،‌ استیون هاوکینگ اعتقاد داشت که فرازمینی‌ها وجود دارند و در گوشه‌ای از فضای بی‌کران زندگی می‌کنند؛ با این وجود او این احتمال را در نظر می‌گرفت که موجودات فضایی موردنظر به طور کامل از منابع خود استفاده کرده‌اند و همانند کوچ‌نشینانی کیهانی، در جستجوی منابع و سیارات غنی به این سو و آنسو می‌روند.
به همین واسطه، هاوکینگ معتقد بود که اگر چنین بیگانگان فوق پیشرفته‌ای سیاره ما را کشف کنند، همانند وضعیتی که با کشف قاره آمریکا پیش آمد، هیچ چیز به نفع موجودات ضعیف‌تری مانند ما پیش نخواهد رفت و نابودی نسل بشر آنقدرها هم دور از ذهن نخواهد بود.
4. توسعه‌ هوش مصنوعی
5 پیش‌بینی نگران‌کننده در مورد نابودی دنیا از زبان استیون هاوکینگ
علاوه بر افراد سرشناس و نابغه‌های بزرگی مانند ایلان ماسک و بیل گیتس، پروفسور هاوکینگ هم همیشه در مورد فناوری هوش مصنوعی (AI) و توسعه بدون کنترل تکنولوژی محاسبات کامپیوتری نگران بود و دائما بر لزوم کنترل پیشرفت AI تاکید می‌کرد.
همچنین بخوانید:
ایلان ماسک: دیکتاتوری هوش مصنوعی تا ابد بر بشریت حکومت خواهد کرد!
هاوکینگ در گردهمایی‌های مختلف گفته بود که اگر برای خطرات هوش مصنوعی و ربات‌های پیشرفته آماده نباشیم، خارج شدن AI از کنترل بدترین فاجعه رخ‌داده در تاریخ بشریت می‌شود و نابودی دنیا تنهای یکی از نتایج این اتفاق خواهد بود.
5. توسعه‌طلبی انسان‌ها
5 پیش‌بینی نگران‌کننده در مورد نابودی دنیا از زبان استیون هاوکینگ
مورد پنجم از فهرست پیش‌بینی‌های استیون هاوکینگ در مورد نابودی دنیا به معضل افزایش بی‌رویه جمعیت مربوط است؛ این نابغه سرشناس معتقد بود که رشد جمعیت انسان‌ها و استفاده‌های شدیدتر و بیشتر از منابع سیاره در حال رسیدن به سطحی است که دیگر توان مقابله با آن وجود ندارد.
هاوکینگ معتقد بود که روند حال حاضر توسعه تمدن بشری در حال فراتر رفتن از محدودیت‌های سیاره زمین است و اگر قرار باشد که انسان‌ها از چنین مشکلی جان سالم به در ببرند، باید کلونی دیگری درجایی از کیهان به وجود بیاید و بشر به موجودی میان‌سیاره‌ای و حتی میان‌ستاره‌ای تبدیل شود.
همچنین بخوانید:
آخرین مقاله استیون هاوکینگ زمینه کشف جهان‌ های موازی را فراهم می‌کند!
منبع :ancient-code
من خوشحالم!
پاسخ
 سپاس شده توسط Đęąđ.ğïřł ، یک پسر ، شب بو
آگهی
#2
(11-07-2018، 0:38)sh.99 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
600سال خیلی واسه این واقعه زوده
زمین میلیارد ها سال دیگه از بین میره
مطمئنین که گفت 600سال؟؟؟

البته که درست نیست اشتباه شده بود ویرایشش کردم
من خوشحالم!
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  نظریه هاوکینگ در خصوص سیاهچاله تأیید شد
  آزمایشی برای مشاهده تابش هاوکینگ!
  نظریۀ نهایی استیون هاوکینگ در خصوص منشاء جهان
  هاوکینگ: ترامپ جهان را به انقراض می‌کشاند
  اظهارات هاوکینگ درباره سیاه چاله ها/آغازتمرینات شبیه سازی مریخ
  تماشا کنید : پیام تبریک استیون هاوکینگ به تیم فضاپیمای نیوهورایزنز ناسا
  استیون هاوکینگ: سیاهچاله وجود ندارد!
  چالش نظریه جدید هاوکینگ توسط فیزیکدانان بزرگ!
  چرا هاوکینگ در مورد سیاهچاله ها اشتباه می کند؟
  استیون هاوکینگ: شرط را من بردم!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان